(Tijdelijke) wegafzetting en zichtbaarheid

Auteur Topic: (Tijdelijke) wegafzetting en zichtbaarheid  (gelezen 28782 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #30 Gepost op: 1 maart 2012, 13:38:07
@HIT: haha, vandaar  ;D

Maar als ik het dus goed begrijp, blijft het actieraam zélf dus retroreflecterend en niet zelfverlicht, en moet het middendeel in de vorm van een matrixbord de zelfverlichte RVV borden c.q. pijlborden tonen. Ofwel, de actiewagen op de foto van DeMassel klopt dus niet?
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #31 Gepost op: 1 maart 2012, 14:17:12
@HIT: haha, vandaar  ;D

Maar als ik het dus goed begrijp, blijft het actieraam zélf dus retroreflecterend en niet zelfverlicht, en moet het middendeel in de vorm van een matrixbord de zelfverlichte RVV borden c.q. pijlborden tonen. Ofwel, de actiewagen op de foto van DeMassel klopt dus niet?

Als wijze van "proef" mag hij wel en is men van zins ze allerijl te gaan goedkeuren.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #32 Gepost op: 3 maart 2012, 13:07:50
@Lt.Col.Me en @Harm,

Dank u voor de info.
Ik heb effe het intranet(rws) afgespeurd en kan alleen maar gelijk geven,ben blij dat ik niet gelijk met de grond gelijk gemaakt word hier op het forum wat wel eens gebeurd.
Fijn om zo met elkaar om te gaan O0

groet,

René
omdat je er om vraagt.

als medewerker van de RDW moet je dit soort dingen weten  ;D

Dit is niet nieuw hoor, dit gebruikten wij vroeger al.

De hier getoonde versie is alleen vernieuwend omdat het uit 1 geheel bestaat ipv twee verschillende ledbakken.
Ik kreeg begin dit jaar het te horen van een opdrachtgever waarvoor ik wel eens met een actiewagen meegereden ben.
Als een soort van: zoek het ff op en doe er je voordeel mee
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


sylvester1986

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 25 maart 2012, 17:48:14


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #34 Gepost op: 25 maart 2012, 18:42:19
.....
als medewerker van de RDW RWS moet je dit soort dingen weten  ;D......

typfoutje ontdekt. niet altijd handig via telefoon met autoaanvulling  ::)
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #35 Gepost op: 25 maart 2012, 20:40:34
typfoutje ontdekt. niet altijd handig via telefoon met autoaanvulling  ::)

Mijn huiswerk heb ik ondertussen op orde,deze wagen van verdegro is niet goed gekeurd.deze komt niet op weg bij ons!!!!!!

en @hit en Lt.Col.Me hebben een goede uitleg hierbij gegeven maar schijnbaar weet jij alles en heel veel en jij vergist je eigen nooooooiiittttt.

Heel stoer zo reactie van je vraagt erom.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #36 Gepost op: 26 maart 2012, 20:21:31

Mijn huiswerk heb ik ondertussen op orde,deze wagen van verdegro is niet goed gekeurd.deze komt niet op weg bij ons!!!!!!

en @hit en Lt.Col.Me hebben een goede uitleg hierbij gegeven maar schijnbaar weet jij alles en heel veel en jij vergist je eigen nooooooiiittttt.

Heel stoer zo reactie van je vraagt erom.

[zeurmodus]
Ik vergis me uiteraard noooooit nee  e050
(oeps..dat was het geval al met die RDW - RWS  :D)
[/zeurmodus]

maar volgens de nieuwe regels is het dus zo dat alleen de RVV-borden op een matrix moeten worden weergegeven en de rest gewoon bij het oude blijft?
(voor de nachturen dan)
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #37 Gepost op: 26 maart 2012, 21:34:45
[zeurmodus]
Ik vergis me uiteraard noooooit nee  e050
(oeps..dat was het geval al met die RDW - RWS  :D)
[/zeurmodus]

maar volgens de nieuwe regels is het dus zo dat alleen de RVV-borden op een matrix moeten worden weergegeven en de rest gewoon bij het oude blijft?
(voor de nachturen dan)

Nope, deze LED VWW wordt getest. Hiermee bedoellende of hij ook gebruiksvriendelijk is voor de weggebruiker. In principe zijn alle LED borden op rijdende voertuigen niet rechtsgeldig omdat het RVV een duidelijke omschrijving geeft waaraan verkeersborden moeten voldoen.

Op mijn TMA heb ik een oplichtende pijl, maar ook gewoon een D02. De lichttende pijl is alleen maar ter verduidelijking maar heeft geen enkelle rechtsgeldigheid. Daarom zie je de LED botsers ook de voorrangsregeling(f05) nog gewoon met een gewoon verkeersbord doen.

In de nieuwe richtlijnen die in de maak zijn worden deze wel toegestaan. Wanneer?? Dat weet ik ook niet daar zijn ze al een tijdje mee bezig.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #39 Gepost op: 12 april 2012, 07:23:49
TREK Highway Services using the 'Rolls Royce' of traffic management lorries!
 hivismarketing09

Ik mag hopen dat dit in Nederland nooit wordt goedgekeurd. Het zou een verslechtering zijn van de regels.

- Personeneel tussen de TMA en het verkeer mag niet in Nederland vanwege het aanrijdgevaar.
- Borden die worden geplaatst  staan op een "lichte" constructie waardoor ze makkelijker omvallen. Ze worden tevens geplaatst in het verkeer, ipv onder bescherming van de TMA.
- Kegels worden uitgezet door iemand die staat in de TMA.

Ik ken dit werk van de engelsen, ze keken dus ook raar op dat wij met twee ploegen kwamen aanzetten bij een afzetting op de A12. Echter het personeel vond het ook veilliger om te zien hoe wij dat doen in Nederland.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.