(Tijdelijke) wegafzetting en zichtbaarheid

Auteur Topic: (Tijdelijke) wegafzetting en zichtbaarheid  (gelezen 29229 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #40 Gepost op: 12 april 2012, 08:51:03
Er gebeuren voor Nederlandse begrippen inderdaad "rare" dingen in dit filmpje. Het lijkt er inderdaad op dat de heren zonder dekking van een botser kegels en borden staan te plaatsen, echter er komt vanaf ongeveer 03.00 nog wel een tweede botser voorbij die aan het inklappen is terwijl er geen personeel meer achter de kegels aanwezig is. Het zou dus nog kunnen dat er wel degelijk (buiten beeld) een botser dekking stond te geven.

V.w.b. de borden sluit ik mij volledig aan bij HIT... het ziet er allemaal niet bijster stabiel uit.

Wat mij wel handig lijkt is het staand vanaf de wagen kegels plaatsen. Op die manier kan je met het wegzetten je kracht en evenwicht beter verdelen ten opzichte van het "hangen" achter in een platte bak. Moet er wel nagedacht worden over het tijdig bij elkaar rapen van nieuwe kegels, want je kunt dan weer niet zo snel bij de voorraad. Het zou op zich ook prima vanaf de botser kunnen als het nulpunt eenmaal goed is ingericht, maar in het filmpje lijkt de volgorde voor Nederland wat raar.  >:D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


sylvester1986

  • Gast


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #42 Gepost op: 15 april 2012, 17:18:44
"Pas op! Scheefliggende personenauto!"  ;D

Is dit werkelijk monochroom amber? ??? Nou ja, beter dan niets... ::)
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


sylvester1986

  • Gast




cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #45 Gepost op: 26 juli 2012, 13:04:36
Netjes van de politieauto om even te wachten met blauw erachter bij het weghalen van de pionnen 0098


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #46 Gepost op: 15 augustus 2012, 18:12:09


Vanmorgen rond 5:15uur deze bebording mogen aanschouwen op de A1 ----> Amsterdam ( ik reed zelf richting de A35 Enschede ) bij maai werkzaamheden in de middenberm


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #47 Gepost op: 15 augustus 2012, 19:39:33
Vanmorgen rond 5:15uur deze bebording mogen aanschouwen op de A1 ----> Amsterdam ( ik reed zelf richting de A35 Enschede ) bij maai werkzaamheden in de middenberm

Het is een proef voertuig, maar eigenlijk nog steeds niet toegestaan want dan moet de BABW worden aangepast dat ledverkeersborden op verplaatsbare voertuigen zijn toegestaan. De enigen waar het nu eigenlijk op mag zijn de matrixverkeersborden boven de weg.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #48 Gepost op: 15 augustus 2012, 22:17:02
Autobahn: Stehendes Auto auf linker Spur hinter Kurve (29.02.12, DOKU)
OliverHamburg28

Dit was volgens mij een helpvaardig persoon die ook in overtreding is.
In Duitsland is het verboden op straffe van een geldboete en punten op je rijbewijs om op zo'n manier mensen te helpen.
Zie een ander voorbeeld: Unfallhelfer verurteilt
Bron: OliverHamburg28
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #49 Gepost op: 16 augustus 2012, 11:50:18
@Skippy: u geeft een verkeerde voorstelling van zaken. De veroordeling die u bedoelt is voor het gebruiken van de vluchtstrook om bij de ongevalslocatie te komen, niet om de ongevalslocatie zelf te beveiligen. Het gaat dus niet zozeer om het feit als zou het helpen van mensen verboden zijn, maar om het feit dat het berijden van de vluchtstrook altijd verboden is. In Nederland hebben we enige tijd terug zo'n zelfde casus gehad met een verkeersregelaar op een motor die via de vluchtstrook naar een "ongeval" wilde.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill