(Tijdelijke) wegafzetting en zichtbaarheid

Auteur Topic: (Tijdelijke) wegafzetting en zichtbaarheid  (gelezen 28956 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #50 Gepost op: 16 augustus 2012, 13:41:22
Vanmorgen rond 5:15uur deze bebording mogen aanschouwen op de A1 ----> Amsterdam ( ik reed zelf richting de A35 Enschede ) bij maai werkzaamheden in de middenberm

op dezelfde wijze of met een vast retroreflecterend-kader (dus alleen de borden in LED)
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #51 Gepost op: 16 augustus 2012, 20:52:06
@Skippy: u geeft een verkeerde voorstelling van zaken. De veroordeling die u bedoelt is voor het gebruiken van de vluchtstrook om bij de ongevalslocatie te komen, niet om de ongevalslocatie zelf te beveiligen. Het gaat dus niet zozeer om het feit als zou het helpen van mensen verboden zijn, maar om het feit dat het berijden van de vluchtstrook altijd verboden is. In Nederland hebben we enige tijd terug zo'n zelfde casus gehad met een verkeersregelaar op een motor die via de vluchtstrook naar een "ongeval" wilde.

Dan heb ik het geheel verkeerd begrepen. Ik vond het zelf ook al een onduidelijk verhaal. Excuus.  98uiye
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #52 Gepost op: 18 augustus 2012, 09:16:11
Geen probleem! Onze Duitse vrienden maken er met hun taaltje soms ook wel een warboeltje van  >:D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


sylvester1986

  • Gast
Reactie #53 Gepost op: 9 september 2012, 14:54:43


mathijs1982

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #54 Gepost op: 9 september 2012, 18:36:42
Het is een proef voertuig, maar eigenlijk nog steeds niet toegestaan want dan moet de BABW worden aangepast dat ledverkeersborden op verplaatsbare voertuigen zijn toegestaan. De enigen waar het nu eigenlijk op mag zijn de matrixverkeersborden boven de weg.

He Harm alles goed.
En de led borden zijn toegestaan en goed gekeurd volgens mij al in 2010 of 2011.
Kijk maar op www.r-a-i-n.nl

Ge mathijs


theo01

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #55 Gepost op: 9 september 2012, 19:10:49
Ze hebben vorig jaar op de A28 tussen Assen en Groningen ook al met deze opstelling gereden. en inderdaad van de firma Krans die toen naast mijn werkgever zat met hun materiaal.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #56 Gepost op: 9 september 2012, 19:52:38
He Harm alles goed.
En de led borden zijn toegestaan en goed gekeurd volgens mij al in 2010 of 2011.
Kijk maar op www.r-a-i-n.nl

Ge mathijs

Heej Mathijs, ja hoor alles goed.
Echter je bent verkeerd geïnformeerd. De BABW is nog steeds niet veranderd op dit punt en volgens het KIWA is het nog steeds een proef.
Overigens bestaan deze borden al veel langer, wij reden bij de DEGA in 2006 al met een dergelijk karretje geïmporteerd uit de USA.
Maar ik zou het ook een goede zaak vinden wanneer deze karretjes worden goedgekeurd, komt volgens mij de zichtbaarheid s'nachts wel ten goede.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


mathijs1982

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #57 Gepost op: 9 september 2012, 21:26:25
Van die BABW en KIWA weet ik dan niet maar meende echt dat het al officieel goedgekeurd was.

Maar het valt wel op in ieder geval s nachts O0


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #58 Gepost op: 9 september 2012, 22:58:54
;D
ARROW VIDEO 102610.mov
Miniatronics
Grappig. Jammer dat de dissels aan de verkeerde kant zitten dan wel de signalering verkeerd om staat.


Ludovicus

  • Beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
  • Errare humanum est
Reactie #59 Gepost op: 27 oktober 2012, 18:07:33
je kan het natuurlijk ook op de volgende manier doen:

foto niet zo goed omdat deze vanaf binnenshuis gemaakt is.

Overigens was deze afzetting volgens degene die zijn auto zo neerzette toegestaan volgens de vergunning.
ik heb de gemeente eens even gemaild of ik de vergunning waar deze afzetting in toegestaan is eens mag inzien :)
Beveiliger én Beroeps Verkeersregelaar - Ik sta graag in op de weg!