(Tijdelijke) wegafzetting en zichtbaarheid

Auteur Topic: (Tijdelijke) wegafzetting en zichtbaarheid  (gelezen 28776 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #90 Gepost op: 12 oktober 2013, 12:48:54
Citaat van: HIT link=msg=1208885 date=1381573298
Deze kenden we al,

Maar de laatste tijd kom ik regelmatig deze tegen:


bron: http://www.doververkeersmaatregelen.nl/index.php

Hoewel ik het een mooie vinding vind, waarom dan niet gelijk een kussen erachter.....

En ik ben nog steeds niet op de hoogte van een verandering in de BABW.....



Al het goeie komt uit ........ O0
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #91 Gepost op: 12 oktober 2013, 14:19:35
Citaat van: HIT link=msg=1208885 date=1381573298
Deze kenden we al,

Maar de laatste tijd kom ik regelmatig deze tegen:


bron: http://www.doververkeersmaatregelen.nl/index.php

Hoewel ik het een mooie vinding vind, waarom dan niet gelijk een kussen erachter.....

En ik ben nog steeds niet op de hoogte van een verandering in de BABW.....
Het lijkt me persoonlijk een dure oplossing voor de RAIN; een auto die je voor niets anders kunt gebruiken (geen bergruimte of optie tot meenemen van ander materiaal?). Overdag staat deze auto dus waarschijnlijk gewoon stil en kun je er niks mee. Ben ik toch benieuwd of een getrokken aanhangwagen met RAIN-display over de lange termijn niet goedkoper en functioneler is...
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #92 Gepost op: 12 oktober 2013, 19:47:15
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1208906 date=1381580375
Het lijkt me persoonlijk een dure oplossing voor de RAIN; een auto die je voor niets anders kunt gebruiken (geen bergruimte of optie tot meenemen van ander materiaal?). Overdag staat deze auto dus waarschijnlijk gewoon stil en kun je er niks mee. Ben ik toch benieuwd of een getrokken aanhangwagen met RAIN-display over de lange termijn niet goedkoper en functioneler is...

Misschien wel goedkoper, echter niet sneller inzetbaar, deze mag gewoon 130. En je kan er nog een tweede met meenemen, als aanhanger dan  O0
Dus op lange duur is deze goedkoper. Maar zoals ik vandaag begreep zijn ze vooral voor de rijdende afzettingen in nachtelijke uren.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #93 Gepost op: 14 oktober 2013, 10:00:54
Citaat van: HIT link=msg=1208885 date=1381573298

Hoewel ik het een mooie vinding vind, waarom dan niet gelijk een kussen erachter.....


Hmmm... zijn er kussens voor van die kleine autootjes? Een Fuso Canter is nou niet bepaald een stevig platform voor een botskussen...
Niettemin zou ik me als chauffeur van zo'n wagen bij een rijdende afzetting niet geweldig veilig voelen, zelfs niet op de vluchtstrook. Is dat Arbotechnisch geborgd?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #94 Gepost op: 14 oktober 2013, 16:48:42
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1209657 date=1381737654
Hmmm... zijn er kussens voor van die kleine autootjes? Een Fuso Canter is nou niet bepaald een stevig platform voor een botskussen...
Niettemin zou ik me als chauffeur van zo'n wagen bij een rijdende afzetting niet geweldig veilig voelen, zelfs niet op de vluchtstrook. Is dat Arbotechnisch geborgd?

Yep, men vindt dit totzelfs veiliger als met een aanhanger. Ook wel logisch eigenlijk, met een aanhanger heb je kans dat het geheel gelijk in je achterstoel zit. Daarmee bedoel ik de aanhanger, hier wordt de klap ook met het chassis van de auto opgevangen. Ook is de breedte van deze auto's zo dat je buiten de 1.1m van de kantstreep kunt blijven.

In de VS heb je al botsaanhangers die 2m breed zijn en een Jeep Cherokee kunnen stoppen met 100 km/h. Maar goed, daar zijn ze al een langere tijd ook bezig met deze materie.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.