Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding

Auteur Topic: Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding  (gelezen 175657 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Vandaag in de wandelgangen gehoord: HET/ DE/ EEN klpd moet 11 wagens inleveren om 4 Volvo's V70 T6 te kunnen laten rijden.

U vraagt verbaasd  :D "wat, waarom en alle andere gouden w's die iemand ooit heeft uitgevonden bedoel je nu weer moppersmurf???" Ik hoor het u zeggen! En ondanks dat het niet mijn sterkste kan is ga ik het proberen uit te leggen....

De KLPDienst heeft besloten om op bepaalde tijden snelle auto's in te zetten om zo de misdaad te kunnen bestrijden. Uiteraard is er gekozen voor Volvo's want dat zijn de beste/ snelste/ veiligste en via europese aanbesteding goedkoopste snelle auto's die te krijgen zijn. Maar omdat de Politie met budgetten werkt moeten er 11 auto's uit om het brandstofbudget niet te overschrijden. Reden? De Volvo V70 T6 verbruikt op topsnelheid 1 liter benzine op 2 kilometer. En omdat er maar 4 wagens in heel Nederland inzetbaar zijn op een oppervalkte van ongeveer 5000 kilometer snelweg-asfalt moeten ze soms iets meer kilometers overbruggen. Uiteraard gebeurd dat niet met 90 kilometer per uur want dan ben je niet op tijd om de boef te vangen dus is er sprake van extra brandstof kosten met de huidige 1,80 euro per liter peut. Dat had niemand kunnen bedenken natuurlijk! Met 1250km per wagen als dekkingsgebied en een lease contract van 125.000 km zullen de V70 t6-en dus HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL veel geld kosten. De/ het/ een rekentechneut heeft uitgerekend dat er nu 11 auto's uit moeten om die extra kosten te dekken.

Hadden we beter moeten/kunnen kiezen voor diesel/ ander merk/ meer auto's/ helicopters of op elke afslag van 's rijkswegen een Lada neer zetten?

Uiteraard vertrouw ik op de wijsheid van mijn mede-forum-genoten om hier wat van te vinden! Spreek vrij uit, niks zal u kwalijk genomen worden (tenzij uw uitspraken niet in strijd zijn met het reglement van dit forum uiteraard)  O0

en moeten de regio's nou rouwig zijn dat ze geen T6-en krijgen? Of lekker gewoon kiezen voor optie 2????

Gegroet en prettig weekend!

Moppersmurf


in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #1 Gepost op: 25 februari 2012, 03:14:08
....Uiteraard vertrouw ik op de wijsheid van mijn mede-forum-genoten om hier wat van te vinden! Spreek vrij uit, niks zal u kwalijk genomen worden (tenzij uw uitspraken niet in strijd zijn met het reglement van dit forum uiteraard)  O0...
Gegroet en prettig weekend!
Moppersmurf
Mischien is het een optie om er 11 rekentechneuten uit te flikkeren om de koste te dekken ?!!  :-X :-X 8)  :P
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


K9 Handler

  • Zelfstandige / Hondengeleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Justice is coming and Hell's coming with me
Reactie #2 Gepost op: 25 februari 2012, 06:34:37
Vandaag in de wandelgangen gehoord: HET/ DE/ EEN klpd moet 11 wagens inleveren om 4 Volvo's V70 T6 te kunnen laten rijden.

Als ze wagens moeten inleveren doe mij dan maar de onopvallende videowagens. ^-^

Af en toe vraag ik me toch af wie er nou werken voor de overheid. Nee serious, naar mijn mening is het toch een beetje achterhaald om surveillance wagens aan te schaffen die rijden op bezine, vooral in de economische situatie waar we ons nu in begeven. Een surveillance wagen op diesel lijkt mij toch goedkoper en qua presatie doen ze niks onder. De kosten die nu extra worden gemaakt hadden ze volgens mij beter een ander merk kunnen kiezen, maar ja wie ben ik?


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #3 Gepost op: 25 februari 2012, 09:20:12
Vandaag in de wandelgangen gehoord: HET/ DE/ EEN klpd moet 11 wagens inleveren om 4 Volvo's V70 T6 te kunnen laten rijden.

U vraagt verbaasd  :D "wat, waarom en alle andere gouden w's die iemand ooit heeft uitgevonden bedoel je nu weer moppersmurf???" Ik hoor het u zeggen! En ondanks dat het niet mijn sterkste kan is ga ik het proberen uit te leggen....

De KLPDienst heeft besloten om op bepaalde tijden snelle auto's in te zetten om zo de misdaad te kunnen bestrijden. Uiteraard is er gekozen voor Volvo's want dat zijn de beste/ snelste/ veiligste en via europese aanbesteding goedkoopste snelle auto's die te krijgen zijn. Maar omdat de Politie met budgetten werkt moeten er 11 auto's uit om het brandstofbudget niet te overschrijden. Reden? De Volvo V70 T6 verbruikt op topsnelheid 1 liter benzine op 2 kilometer. En omdat er maar 4 wagens in heel Nederland inzetbaar zijn op een oppervalkte van ongeveer 5000 kilometer snelweg-asfalt moeten ze soms iets meer kilometers overbruggen. Uiteraard gebeurd dat niet met 90 kilometer per uur want dan ben je niet op tijd om de boef te vangen dus is er sprake van extra brandstof kosten met de huidige 1,80 euro per liter peut. Dat had niemand kunnen bedenken natuurlijk! Met 1250km per wagen als dekkingsgebied en een lease contract van 125.000 km zullen de V70 t6-en dus HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL veel geld kosten. De/ het/ een rekentechneut heeft uitgerekend dat er nu 11 auto's uit moeten om die extra kosten te dekken.

Hadden we beter moeten/kunnen kiezen voor diesel/ ander merk/ meer auto's/ helicopters of op elke afslag van 's rijkswegen een Lada neer zetten?

Uiteraard vertrouw ik op de wijsheid van mijn mede-forum-genoten om hier wat van te vinden! Spreek vrij uit, niks zal u kwalijk genomen worden (tenzij uw uitspraken niet in strijd zijn met het reglement van dit forum uiteraard)  O0

en moeten de regio's nou rouwig zijn dat ze geen T6-en krijgen? Of lekker gewoon kiezen voor optie 2????

Gegroet en prettig weekend!

Moppersmurf

Kunnen die T6 niet op LPG worden omgebouwd, scheelt toch weer € 1,00 per liter.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #4 Gepost op: 25 februari 2012, 10:21:21
Kunnen die T6 niet op LPG worden omgebouwd, scheelt toch weer € 1,00 per liter.
Zo wel kunnen echter is de verbrandingstemperatuur veel hoger van gas en daardoor slijt de motor nog sneller. Het verbruik van LPG is ook hoger als met benzine. Dus als ze de snelheden rijden die de vtgn kunnen zouden ze met een grote gastank om de 150 km moet tanken.


Hoe moeilijk kan het zijn om een fatsoenlijke/degelijke dikke Duitser aan te schaffen welke op diesel rijd.

Deze hebben:
A. Een lager verbruik;
B. Een veel schoner energielabel;
C. Een zelfde topsnelheid;
D. Een betere wegligging;
E. Een beter comfort;
F. Een nog veel langer lijst met pluspunten

Maar er zal vast wel iemand beter van zijn geworden.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #5 Gepost op: 25 februari 2012, 11:37:48
Als ze idd maar een lease contract hebben van 125.000 km zullen ze daar ook wel snel aan zitten...... Denk zo in 1 jaar.

Dat ene jaar is genoeg om een volledige aanbesteding te doen en uit te komen op een dikke Duitser met diesel.

Laten we eens kijken naar vergelijkbare auto's die competitief zijn met de R20, RS6, M5, enz.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #6 Gepost op: 25 februari 2012, 11:58:47
Hier een rijtje met specificaties en gewone consumentenprijs (welke uiteindelijk niet betaald word natuurlijk), verder uitgegaan van volledige aandrijving:

Audi A6 Avant 3.0 TDI 313pk quattro
€ 72.300,-
6 cilinder, 313PK bij 3,900tpm,
koppel 650NM bij 1,450tpm
ledig gewicht 1830kg
kofferbak min 565liter
topsnelheid 250km/u
acceleratie 0-100 km/u in 5.3sec
verbruik snelweg 5.6 liter/100km

BMW 535d xDrive Touring
€ 76,500,-
6 cilinder, 313PK bij 4,400tpm
koppel 630NM bij 1,500tpm
ledig gewicht 1870kg
kofferbak min 560liter
topsnelheid 250km/u
acceleratie 0-100 km/u in 5.5sec
verbruik snelweg 5.3 liter/100km

Mercedes-Benz E 350 CDI 4Matic BlueEFFICIENCY Estate
€ 79,340,-
6 cilinder, 265PK bij 3,800tpm
koppel 620NM bij 1,600tpm
ledig gewicht 1910kg
kofferbak min 695liter
topsnelheid 247km/u
acceleratie 0-100 km/u in 7,3sec
verbruik snelweg 6.3 liter/100km

Wellicht dat Mopper een poll kan starten met de verschillende opties/merken!

Mij verrast het eigenlijk dat MB een beetje achterblijft. Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar de Audi!

Ter vergelijk ook de spec van de huidige T6 maar toegevoegd:
Volvo V70 T6 AWD Kinetic
€ 65.995,-
6 cilinder, 304PK bij 5,600tpm
koppel 440NM bij 2,100tpm
ledig gewicht 1701kg
kofferbak min 575liter
topsnelheid 250km/u
acceleratie 0-100 km/u in 6,9sec
verbruik snelweg 7,5 liter/100km


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,306
Reactie #7 Gepost op: 25 februari 2012, 13:16:43
Ik heb het al een aantal keren voor elkaar gekregen om van Moerdijk naar Delfzijl te rijden (A17, N3, A15, A27, A28. N33, A7) zonder ook maar 1 enkele (opvallende) KLPD-auto te zien. Ziet er goed uit voor de toekomst.... :(


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 25 februari 2012, 13:25:07
Prijzen vergelijken van dergelijke auto's is nutteloos. De leverancier maakt een prijs die niet eens in de buurt van de consumentenprijs komt, er wordt geen BPM betaald, het is een stukje reclame én men wil zowiezo graag dat er in ''het'' merk gereden gaat worden.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #9 Gepost op: 25 februari 2012, 13:55:06
De Volvo V70 T6 verbruikt op topsnelheid 1 liter benzine op 2 kilometer.

Meestal gaat er 60 liter in een tank van zo'n auto.....
Uhm.... maar bij een achtervolging moet je dan na 120km al afhaken?????.......