Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding

Auteur Topic: Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding  (gelezen 176418 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #10 Gepost op: 25 februari 2012, 14:26:03
Meestal gaat er 60 liter in een tank van zo'n auto.....
Uhm.... maar bij een achtervolging moet je dan na 120km al afhaken?????.......

Eerder want het zal wel toevallig zijn als er net getankt is voordat de achtervolging begint.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #11 Gepost op: 25 februari 2012, 14:31:26
Meestal gaat er 60 liter in een tank van zo'n auto.....
Uhm.... maar bij een achtervolging moet je dan na 120km al afhaken?????.......
En hoe vaak wordt er achtervolgd met 250 km/u?...
Het is verbruik op topsnelheid hè.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #12 Gepost op: 25 februari 2012, 14:35:42
Meestal gaat er 60 liter in een tank van zo'n auto.....
Uhm.... maar bij een achtervolging moet je dan na 120km al afhaken?????.......
Ja dat word haasje over systeem  98uiye. Even alle gekheid op een stokje maar dit slaat wel alles. Dit wisten ze toch ook al voordat ze de aanschaf gingen doen? Maar goed ook bij ons ben ik al een keer in de verbazing gevallen toen ik bij een district kwam die een veel groter gebied bestrijkt dan schiphol en ik er bijna diesel in gooide, terwijl het benzine auto's waren. En waarom worden er alleen naar de duisters gekeken? Bij ons rijden de meeste kantoren met de skoda octavia en die rijd ook erg goed en heeft volgens mij ook geen slechte specificatie.

Maar als er een keuze gemaakt moet worden tussen de voertuigen van HGL zou ik toch voor de E-klasse gaan. Ja hij heeft wat minder koppel en pk, maar de noodhulp word toch niet meer gedaan. Het zijn nu handhavings voertuigen en bijstands auto's dus dan heb ik liever een iets grote kofferbak. En daarbij ken ik een forumgenoot uit rotterdam die toch echt niet klaagt over de E-klasse die ze hebben/hadden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #13 Gepost op: 25 februari 2012, 14:42:36
Ik zie bij alle auto's 250 km/h staan, dat zijn dus auto's met begrenzing. Als deze begrenzing eraf is dan kunnen ze vaak nog harder.
Wel een opmerking over het gebruik, 1 op 2 bij topsnelheid. Dat betekent in de meeste gevallen dat je dat maar een kilometertje of 50 gaat volhouden want meestal is de tank net halfvol als je in zo'n persuit-mode gaat.
(of je moet om de 50 gaan tanken zodat je tank altijd vol is)  ^-^

Trouwens, wie wil er op nederlandse wegen echt met 250 km/h gaan rijden? De meesten hebben kroost en moeders thuis zitten die ze ook aan het einde van de dienst willen zien. Onze wegen en het verkeer is er niet op gebouwd voor deze snelheden. Er moet maar net iemand een inhaalaktie beginnen als je met 250 aan komt zeilen. De inhaler ligt op een snelheid van rond de 100 tot 130, dat kun je moeilijk afremmen. Daarbij, de volvo had toch altijd last van warme (hete) remmen waardoor er een probleem ontstond. Is dat nog zo?

En waarom geen diesel, is veel goedkoper... je kunt zelfs rode diesel tanken als overheid.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #14 Gepost op: 25 februari 2012, 14:43:19
Tja... typisch geval van aan de ene kant bepaalde doelen stellen m.b.t. taakuitvoering en aan de andere kant bepaalde doelen stellen m.b.t. bezuinigingen. Wél 5000 km wegennet willen bestrijken, maar tegelijkertijd willen bezuinigen op het aantal auto's dat ingezet moet worden. Het lijkt de overheid wel!  ;D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #15 Gepost op: 25 februari 2012, 14:57:27
Of ze moeten beschikken over mobiele tankstations, zodat je, net als een straaljager in de lucht, tijdens het rijden kan bijtanken! Iemand met kunde van photoshop die wat kan met dit idee?  ;D


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #16 Gepost op: 25 februari 2012, 15:16:26
Vergeet niet dat degene die je achtervolgt ook in een auto rijd met een eindige benzinetank. Dus ook hij zal op topsnelheid binnen een bepaalde tijd moeten gaan tanken....

Maar goed, de gemiddelde achtervolging duurt geen 120 km, en als je met meerdere voertuigen rijd in verschillende delen van het land moet je elkaar toch wel kunnen overnemen tijdens een achtervolging zodat de anderen een pitstop kunnen maken. (Niet dat je er dan ooit nog bij komt)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #17 Gepost op: 25 februari 2012, 15:53:04
Vergeet niet dat degene die je achtervolgt ook in een auto rijd met een eindige benzinetank. Dus ook hij zal op topsnelheid binnen een bepaalde tijd moeten gaan tanken....

Een beetje slimme crimineel zorgt voor een volgetankte tank            

Ik heb geen idee hoe de regeling is bij de politie qua aftanken,  ik kan me voorstellen dat dit vlak voor het einde van de dienst is.  Maar het kan ook zo zijn, dat de afspraak is indien het benzinemeter op half staat.    Of beide.     (ik heb er begrip voor indien er niet op gereageerd wordt om een crimineel niets slimmer te maken)


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #18 Gepost op: 25 februari 2012, 22:28:04
Prijzen vergelijken van dergelijke auto's is nutteloos. De leverancier maakt een prijs die niet eens in de buurt van de consumentenprijs komt, er wordt geen BPM betaald, het is een stukje reclame én men wil zowiezo graag dat er in ''het'' merk gereden gaat worden.

Is ook puur een indicatie. Prijzen gaan voornamelijk over onderhoudscontracten e.d.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #19 Gepost op: 25 februari 2012, 22:29:07
En hoe vaak wordt er achtervolgd met 250 km/u?...
Het is verbruik op topsnelheid hè.

Vaker dan je denkt. Vooral in de nachten.