Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding

Auteur Topic: Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding  (gelezen 177150 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Beetje zitten te google'n, was nieuwsgierig  e050. Het T6 blok blijkt een Ford blok te zijn, dat weer afgeleid is van het Volvo blok B6304 (va 1995 in de V80). Even voor de kenners. 8)


Hey mopper, heb je een foto voor mij van de V80 ?  ^-^


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Hey mopper, heb je een foto voor mij van de V80 ?  ^-^

hahaha ik snap 'm! Moet dus S80 zijn. SORRY  e050

en ja die heb ik (wel een 2011 model)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
hahaha ik snap 'm! Moet dus S80 zijn. SORRY  e050

en ja die heb ik (wel een 2011 model)


Hehehe. Je ziet wel voordeel van dit forum: Ik dacht dat jullie fluitend in een Volvo zaten, blijkt dus niet zo geweldig te zijn.  998765


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
@hierboven er schijnen hier een aantal politiemensen te zijn die een hekel hebben aan een zweedse trekker(Volvo V50/V70 D5 of V70 T6) en veel liever in een Mercedes Benz E280 of C320 rijden, die allebei 6 cilinders hebben.  098uo 98uiye

Ik denk dat ze nog liever in brandweerwagens rijden dan volvo's
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Volgens mij had een aantal regio's graag deze nieuwe voertuigen van onze zuiderburen gehad ipv de T6.

Nieuwe A6'en voor de PZ Brugge

Bijzonderheden: nieuw type lichtbalk (in V-vorm) en blauwe flitsers in voor- en achterlichten.







Bron en meer foto's: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.231486863613876.50055.100002576928105&type=3

Filmpje: http://www.facebook.com/photo.php?v=231848956911000


sylvester1986

  • Gast
Totdat je weer te maken hebt met zwaargewapende criminelen en de achtervolging gestaakt moet worden.
===============================
===============================
Surveillance weer op topsnelheid

DRIEBERGEN -  De hogesnelheidssurveillance op de snelwegen komt terug. Het Korps landelijke politiediensten (KLPD) begint weer met 200 kilometer plus ritten om de strijd aan te binden met de georganiseerde criminaliteit.

Speciaal hiervoor zijn vier Volvo V70’s van het type 6 gekocht, die licht zijn opgevoerd tot dik 250 kilometer per uur.Het KLPD wil de snelweg terugwinnen op criminelen die de politie te snel af zijn. „We hebben elke week één à twee achtervolgingen. Die trend willen we doorbreken”, zegt het hoofd van de verkeerspolitie, Fokko Klok.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11671964/__Agenten_mogen_weer_scheuren__.html


Koos Grandioos

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 613
TRAINING VOOR ACHTERVOLGING MET EXTRA SNELLE VOLVO V70
door Olof van Joolen
DRIEBERGEN, donderdag

Autorijden, dat kunnen alle agenten die bij de verkeerspolitie van het KLPD werken bovengemiddeld goed. Maar nu ze extra snelle auto’s krijgen voor hoge snelheidsachtervolgingen, is dat reden voor een extra training. Want met 250 kilometer per uur gelden hele andere wetten en wordt zelfs een ogenschijnlijk kaarsrecht stuk weg een bocht.

Het is even voorbij Utrecht op de A12 wanneer instructeur Willem van Zuilekom het punt kan maken dat hij al een tijdje op het puntje van zijn tong heeft. Terwijl hij met 230 km per uur over de meest linkerrijstrook schiet, komt een grijze Mercedes zonder richting aan te geven achteloos naar links. Hij heeft de politieauto ondanks de opvallende kleuren en knipperende blauwe lichten nooit gezien.

Ingraven

Het snelheidsverschil tussen de auto’s is dik honderd kilometer per uur. Er is maar één manier om aan een enorme klapper te ontkomen: vol in de remmen. Wanneer de bestuurder op het pedaal stampt, lijkt de Volvo zich bijna in te graven. De vertraging is zo heftig dat iedereen aan boord in de gordels hangt. Achter de stationcar prijken twee lange diepzwarte rubberstrepen.

„Hard rijden is niet moeilijk. Iedereen kan het gaspedaal in trappen”, glimlacht Van Zuilekom terwijl hij met een gangetje van 120 meerijdt met de rest van het verkeer. „De kunst is om het veilig te doen. En daarvoor moet je als politieman altijd beseffen dat het gevaar van de rechterbaan komt. De meeste automobilisten kijken slecht in hun spiegels, die meestal al niet naar behoren zijn afgesteld. Met die realiteit moeten wij agenten leren werken willen ze veilig thuiskomen.”

Sinds twee weken nemen Van Zuilekom en zijn collega’s dienders mee op snelle ritten. Ze maken een rondje van Driebergen via Zwolle en de Afsluitdijk richting de Randstad. Doel is te wennen aan de nieuwe snelheid.

RECENTE ACHTERVOLGINGEN

„Met bijna 330 pk is de top ruim 250 km/uur”, zegt de instructeur. „Dat is 30 kilometer sneller dan de standaardwagens. Het kan het verschil zijn tussen zoek gereden worden of blijven volgen. Met een gewicht van dik 2000 kilo is het wel een zware auto. Dat laten we onze cursisten voelen met remoefeningen en in bochten. Dan gaat het er af en toe stevig aan toe. We konden vorige week de letters Michelin op de randen van de banden niet meer lezen.”


Het hoofd van de KLPD-verkeerspolitie Fokko Klok haast zich te zeggen dat zijn mensen niet nodeloos rondscheuren. Alle trainingen gebeuren strikt volgens de regels. Die staan het KLPD toe ook zonder zwaailicht en sirene te voeren de maximumsnelheid fors te overschrijden. Zo lang er maar sprake is van een zinnige aanleiding.

Cowboys

„En trainen is dat zonder meer”, zegt de commissaris. „Mensen moeten het oefenen om het veilig te kunnen doen. Het is zeker niet zo dat we nu als cowboys aan wildwestachtervolgingen gaan doen. Maar we willen in staat zijn op veilige afstand te volgen en als het kan in te grijpen. Daarbij werkt de bemanning dan samen met andere eenheden of bijvoorbeeld helikopters.”

Wanneer Willem van Zuilekom de Volvo na zijn snelle rit weer op de parkeerplaats in Driebergen zet, zijn er goedkeurende blikken van dienders. Vooral de oudere garde bij het KLPD vindt het prachtig dat de snelwegpolitie weer echt snelle auto’s inzet. „Het is weer een beetje zoals vroeger met de Porsches”, wordt er instemmend geknikt.

Overigens heeft de training al vruchten afgeworpen. Dinsdagavond hoorden oefenende agenten dat er een Audi met ruim 240 km/uur over de A2 reed. Omdat ze in de buurt waren, sloten de instructeur en surveillant aan. Ze konden met twee andere politieauto’s de bestuurder bij Holendrecht tot stoppen dwingen. De man bleek 33.000 euro in contanten bij zich te hebben. Hij zit vast op verdenking van witwassen.

Tekst: Telegraaf
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Overigens heeft de training al vruchten afgeworpen. Dinsdagavond hoorden oefenende agenten dat er een Audi met ruim 240 km/uur over de A2 reed. Omdat ze in de buurt waren, sloten de instructeur en surveillant aan. Ze konden met twee andere politieauto’s de bestuurder bij Holendrecht tot stoppen dwingen. De man bleek 33.000 euro in contanten bij zich te hebben. Hij zit vast op verdenking van witwassen.

'De 33.000 euro is vervolgens gebruikt om de brandstofkosten van deze oefenrit te betalen'  098uo  :D
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


sylvester1986

  • Gast
Hij wilde denk ik gewoon voorkomen dat hij 5% meer huur moest betalen en had daarom de €33.000 op zak. >:D


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Wanneer de bestuurder op het pedaal stampt, lijkt de Volvo zich bijna in te graven. De vertraging is zo heftig dat iedereen aan boord in de gordels hangt. Achter de stationcar prijken twee lange diepzwarte rubberstrepen.

Sensatiekrant de Telegraaf, alsof de Volvo geen ABS heeft. Verder leuk stukje.
Vraag me echter af of het KLPD niet de begrenzer eraf heeft laten halen. Sommige voertuigen zijn inderdaad begrenst op 250 volgens fabrieksopgave maar lopen toch net iets harder, zou zonde zijn als het KLPD toch net iets tekort komt.