Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding

Auteur Topic: Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding  (gelezen 177143 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Vraag me echter af of het KLPD niet de begrenzer eraf heeft laten halen. Sommige voertuigen zijn inderdaad begrenst op 250 volgens fabrieksopgave maar lopen toch net iets harder, zou zonde zijn als het KLPD toch net iets tekort komt.

Volgens Volvo Nederland ligt de topsnelheid op 245 kilometer per uur bij een standaard afgeleverde T6 met een geartronic versnellingsbak.
Daar is dus waarschijnlijk motorisch niet zo veel aan gedaan....
Duitse autofabrikanten hebben inderdaad een onderlinge afspraak over het begrenzen op de 250 kilometer per uur, die je veelal voor een extra geldbedrag kan laten verwijderen, mits je een rij-training hebt gevolgd bij de betreffende fabrikant.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Schijnt inderdaad dat de begrenzing eraf gehaald is (maar dat de winst die daarmee geboekt is vreselijk tegenvalt). Wel leuke koffieritjes met die T6-en: van tankstation naar tankstation om er maar voor te zorgen dat je niet minder dan een 3/4 tank rijdt. 3/4 is namelijk nog maar 110km.......toch leuk zo'n artikel kennelijk hadden ze net getankt  ;D
Dinsdagavond hoorden oefenende agenten dat er een Audi met ruim 240 km/uur over de A2 reed. Omdat ze in de buurt waren, sloten de instructeur en surveillant aan. Ze konden met twee andere politieauto’s de bestuurder bij Holendrecht tot stoppen dwingen.

En het blijkt maar weer dat de wereld van het KLPD echt een andere wereld is:

Het KLPD wil de snelweg terugwinnen op criminelen die de politie te snel af zijn. „We hebben elke week één à twee achtervolgingen. Die trend willen we doorbreken”, zegt het hoofd van de verkeerspolitie, Fokko Klok.

De genoemde cijfers zijn alleen al voor de regio Amsterdam, de rest van Nederland is kennelijk dus wel braaf......
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Of heeft goed materiaal om achter de ve aan te rijden.  ;D


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660










Ingestuurde foto's. Gegevens bekend bij moderatorteam.

Soort voertuig: Surveillance voertuig
Merk voertuig: Volvo V70
Wagenparknummer:
Kenteken: 27-TLX-3
Dienst: Verkeerspolitie
Regio: Rotterdam-Rijnmond
Bijzonderheden: Snelweglogo achterop. Nog geen pitje op de stekker.

Ben benieuwd naar de rijervaringen van dit nieuwe D5 blok, denk ook de eerste nieuwe diesel V70 in NL>


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Zijn er meerdere geleverd of niet bekend?


ggj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 186










Ingestuurde foto's. Gegevens bekend bij moderatorteam.

Soort voertuig: Surveillance voertuig
Merk voertuig: Volvo V70
Wagenparknummer:
Kenteken: 27-TLX-3
Dienst: Verkeerspolitie
Regio: Rotterdam-Rijnmond
Bijzonderheden: Snelweglogo achterop. Nog geen pitje op de stekker.
Mooie bak! Ik dacht even dat het om een nieuwe V70 ging van het KLPD, maar is er dus eentje van Rotterdam. Is zelfs een D5 AWD volgens de kentekengegevens.


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Filmpje van RTL4 over nieuwe Volvo V70 bij het KLPD;
http://www.rtl.nl/xl/#/u/269cf5f7-648c-40d1-83a2-17ed7d867256/
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig










Ingestuurde foto's. Gegevens bekend bij moderatorteam.

Soort voertuig: Surveillance voertuig
Merk voertuig: Volvo V70
Wagenparknummer:
Kenteken: 27-TLX-3
Dienst: Verkeerspolitie
Regio: Rotterdam-Rijnmond
Bijzonderheden: Snelweglogo achterop. Nog geen pitje op de stekker.

Bijzonderheden: Nog zo nieuw dat er bij de RDW nog geen gegevens bekend zijn zoals datum 1e toelating en ten naam stelling enz.

Wat een verschrikkelijke mooie auto blijft Volvo toch. Ik word er altijd wel heel erg vrolijk van als ik ze zie.
Jammer dat sommige modellen zo zwaar zijn dat de motorrijtuigenbelasting niet te betalen is en dan heb ik het nog niet eens
over de mogelijke onderhoudskosten voor een particulier.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


ggj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 186
480 Nm en 250+ km/u? Als dat waar is dan zijn die V70 T6 AWD's opgevoerd. Het meest waarschijnlijke lijkt mij dan dat ze door Polestar onder handen zijn genomen want die bieden (chip)tuning aan met behoud van fabrieksgarantie e.d. De 2012 T6 met 304 pk/440 Nm komt dan uit op 329pk en 480 NM. Wat zou de top nu zijn? :D

http://www.volvocars.com/nl/sales-services/sales/Opties-en-accessoires/Pages/Volvotuning.aspx

http://www.polestar.se/nl/modellen/v70-t6-awd-automatic-2012/


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Wel grappig dat de KLPD dit in de media brengt,
reden temeer dat de gemiddelde crimineel die de achtervolging uitdaging wel wil aangaan zijn/haar auto van alle begrenzingen laat ontdoen.
Loopt het hok 300/320km/h

"HB,
we gaan achtervolgen..
HB,
we rijden nu 250 en lopen niet in.
Sterker nog,
de achterlichten die we zien worden steeds kleiner en kleiner...
Oh..nou...eh,
we zijn ze kwijt hoor.."
Komen ze met Volvo's die wel tweehonderdvijftig hele kilometers per uur kunnen..

ZwaaiZwaai !
Succes  0098 ;D


Jaren geleden toen we nog mee mochten luisteren op de scanner hoorde ik een achtervolging,
waren verdachte voertuigen gesignaleerd in een indistriegebied langs de Hoofdweg in Capelle aan den ijssel,
daadwerkelijke achtervolging met voertuigen van de verkeerspolitie erbij.
Rijksweg was zeer dichtbij en daar ging de achtervolging verder,
binnen 5 minuten waren de boefjes gevlogen.
Tot nu toe vreemd genoeg is dit tot zeker 2 keer gebeurd en iedere keer was het klaar toen men eenmaal op volle snelheid op de A20 richting Gouda/Utrecht vloog.

250km/h lijkt veel maar de crimineel die echt weg wil komen gaat wel hoger dan dat.
Groetjes, Marco