Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding

Auteur Topic: Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding  (gelezen 175666 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #30 Gepost op: 26 februari 2012, 13:23:39
ik mis wel de mercedes in dat vergelijikings rijtje  ;)

Maar het is te gek voor worden dat er 11 auto's uit moeten.
Stuur gewoon 11 HC's weg en men heeft voor meerdere jaren brandstof genoeg  :) 098uo
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #31 Gepost op: 26 februari 2012, 14:25:19
Ik heb het op diesel gehouden ivm brandstofkosten, hoge koppel en op auto's met vergelijkbare ruimte. Vandaar de Opel niet meegenomen. Een vervanger van de V70 T6 gaat toch een diesel worden!
hum, het was laat dan ga je dingen over het hoofd zien..... Geen Opel dus   :'(

Mijn stem gaat naar BMW
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #32 Gepost op: 26 februari 2012, 14:41:41
Jullie lijken wel leeuwen  ;D

BOT: Forumleden gaan me nu voor gek verklaren maar wat nou als...korpsen/klpd kunnen tanken zonder accijns* ? Even heel simpel en kleuterig: Politie moet het doen met geld uit de Nederlandse staatskas. Hoezo dan bij het tanken zoveel geld weer afstaan, gaat toch nergens over ?

*= € 0,718 op één liter benzine tegen € 0,424 op één liter diesel (Qua benzine hebben wij hoogste belasting binnen EU, die een minimumtarief voorschrijft van € 0,359)

Juist omdat het toch terugvloeit in de staatskas is het administratief veel simpeler om het met te doen. Anders moet alle kassasystemen van ieder tankstation in Nederland aangepast worden om dit mogelijk te kunnen maken. En daar moet dan ook nog een of ander legitimatiesysteem voor komen, want anders gaan pomphouders ook lekker hun eigen tank accijnsvrij vullen etc. Dat moet de Belastingdienst dan weer gaan controleren, zowel administratief als in de praktijk etc.

Vanuit overheidsoogpunt is dit het meest waterdicht en praktisch: op iedere liter benzine die uit een benzinepomp komt wordt accijns gerekend. punt.

Daar is het mobiliteitsbudget voor de overheidsdiensten vervolgens ook op gebaseerd. In de overheid pomp je dan wel wat geld rond, maar daarmee voorkom je veel gedoe en fraude buiten de overheid.

Sterker nog: het is nu meegenomen in het budget, als de accijns er af zou gaan voor de politie, krijgen ze gewoon minder budget, want die accijnsverlaging wordt er dan gewoon vanaf getrokken. Zo slim zijn ze bij het ministerie wel :)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #33 Gepost op: 26 februari 2012, 15:47:29
Op mijn opleiding heb ik ooit een gastcollege gehad van iemand van het KLPD. Hij vertelde dat men daar niet van Volvo af wil stappen, vanwege de uitstekende betrouwbaarheid en met name de veiligheid. Hij noemde een voorbeeld van twee agenten die in een V50 met hoge snelheid op de snelweg op een spookrijder in zijn gereden en beide agenten hebben het overleefd. De spookrijder in het andere voertuig niet. Wanneer men dus een geschikt voertuig moet zoeken binnen dit merk, is de T6 in mijn ogen de enige goede wagen. Enige nadeel is volgens mij dat men erg vaak moet tanken tijdens een dienst.

Wat ik alleen niet snap is waarom ze niet gaan voor de Skoda Superb 3.6 V6 4x4. Deze wordt al gebruikt door verschillende VROS-teams en heeft een ruim 5000 lagere aanschafprijs dan de T6. Daarnaast hebben ze ongeveer dezelfde prestaties en opgegeven verbruik.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #34 Gepost op: 26 februari 2012, 15:58:46
Sterker nog: het is nu meegenomen in het budget, als de accijns er af zou gaan voor de politie, krijgen ze gewoon minder budget, want die accijnsverlaging wordt er dan gewoon vanaf getrokken. Zo slim zijn ze bij het ministerie wel :)

Thanks, wist dat niet!

Op mijn opleiding heb ik ooit een gastcollege gehad van iemand van het KLPD. Hij vertelde dat men daar niet van Volvo af wil stappen, vanwege de uitstekende betrouwbaarheid en met name de veiligheid. Hij noemde een voorbeeld van twee agenten die in een V50 met hoge snelheid op de snelweg op een spookrijder in zijn gereden en beide agenten hebben het overleefd. De spookrijder in het andere voertuig niet. Wanneer men dus een geschikt voertuig moet zoeken binnen dit merk, is de T6 in mijn ogen de enige goede wagen. Enige nadeel is volgens mij dat men erg vaak moet tanken tijdens een dienst.

Sinds mijn ouders in 1984 naar Nederland zijn geëmigreerd, rijden we alleen maar Volvo, ben sinds kort ook aan de traditie begonnen. Veiligheid en comfort staan hoog in het lijstje.
Vergeet niet een andere nadeel van Volvo naast bochtenwerk en wegligging: versnellingsbak (automaat: geartronic). Op dit punt doen andere merken zoals BMW, Audi etc het vele malen beter. Tevens vraag ik me af of de Zweedse wagens van het KLPD beschikken over een 4C-chassis ? Keuze uit: Comfort, Sport en Advanced.

Bij dat voorbeeld dat je noemde, meen ik mij te herinneren dat een van de agenten later door een bloedprop als gevolg van het ongeval, is te komen overlijden?


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #35 Gepost op: 26 februari 2012, 16:17:00
Bij dat voorbeeld dat je noemde, meen ik mij te herinneren dat een van de agenten later door een bloedprop als gevolg van het ongeval, is te komen overlijden?

Het enige dat mij toen is verteld dat ze het ongeval hadden overleefd. Wat er later is gebeurd, durf ik niet te zeggen.


Ik hoop trouwens wel dat de inzet van de T6'en gaat slagen. Het zou ontzettend slecht zijn als ze niet het gewenste resultaat zouden bereiken, terwijl ze wel een aantal andere voertuigen hebben moeten schrappen.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #36 Gepost op: 26 februari 2012, 17:15:43
Denk dat het dit incident betrof uit 2007. Daarbij is een van de agenten later helaas alsnog overleden.
Het is niet de enige aanvaring van het KLPD met een spookrijder, maar wel een van de meest ernstige.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #37 Gepost op: 26 februari 2012, 17:31:00
Denk dat het dit incident betrof uit 2007. Daarbij is een van de agenten later helaas alsnog overleden.
Het is niet de enige aanvaring van het KLPD met een spookrijder, maar wel een van de meest ernstige.

Thanks DiNozzo, ik wist dat ik dit ooit ergens op het hv-forum had gezien. Een vraagje aan de dienders, hoe zijn jullie ervaringen tijdens dienst met de Volvo  ?


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #38 Gepost op: 26 februari 2012, 19:42:36
Kan heel kort en krachtig zijn er waren een aantal korpsen die wilde gaan voor een Duits merk welke een goed stuk gereedschap zou leveren. En dat met een diesel met een D nog iets was echt een geweldig stuk gereedschap echter de club uit het oosten en/of midden besloot.dat het landelijk een Zweedse trekker moest worden.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #39 Gepost op: 26 februari 2012, 22:05:03
vanwege de uitstekende betrouwbaarheid en met name de veiligheid

Zo betrouwbaar zijn de Volvo's niet meer: rem problemen.... nu weer motor problemen. Heeft allemaal met productie problemen en ontwerp fouten te maken. Valt wel in de garantie van Volvo, ookal is Volvo het er niet helemaal mee eens, maar als politie schieten we daar niks mee op.
En die veiligheid: kijk eens naar de Europese crash tests.  Dan doen de andere merken niet veel meer onder aan Volvo hoor.

Dan kies ik voor prestaties/ werkbaarheid/ betrouwbaarheid/ veiligheid en niet in een andere volgorde, en rara waar Volvo het laat afweten??
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens