Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding

Auteur Topic: Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding  (gelezen 176473 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #60 Gepost op: 29 februari 2012, 00:34:43
Laat ik het zo zeggen: de uitzondering bevestigd de regel.

Nee serieus ik ga het je uitleggen, er is een mogelijkheid om onder de regels van de europese aanbestedingen uit te komen. Dan moet je met hele goede argumenten aankomen, een goede chef hebben, goede stromannen en goede commissarissen. Als dat niet zo is, veel succes en weinig plezier met het uitoefenen van uw vak. Als er ergens een kink in de kabel zit wordt je opgescheept met een 2 liter Volvo/ VW Passat of zoals er ooit een niet nader te noemen persoon in het korps A-A is geweest die vond dat de VD ook wel in een Touran kon rijden.

Een collega van me omschreef het van de week ook erg mooi: een verkeersdiender heeft zijn wagen net zo hard nodig als een bouwvakker een goed stuk gereedschap, scheep hem dan niet af met een huis-tuin en keuken apparaat.

En dat is wat er heden ten dage gebeurd, want onze Volvo's voldoen niet en die Touran.... :-X

Duidelijk verhaal. De vros is dus de uitzondering op de regel. Jammer dat er voor de belangrijke taak die de T6 moet gaan vervullen dan ook geen uitzondering gemaakt kan worden. :-\


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #61 Gepost op: 29 februari 2012, 00:47:59
Dus als ik het goed begrijp hebben de VD's RR en HL het veloren van de VD KLPD? ;)
jep  98uiye
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #62 Gepost op: 29 februari 2012, 00:48:31
Duidelijk verhaal. De vros is dus de uitzondering op de regel. Jammer dat er voor de belangrijke taak die de T6 moet gaan vervullen dan ook geen uitzondering gemaakt kan worden. :-\

Kan wel, wil men niet.....
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #63 Gepost op: 29 februari 2012, 00:49:50
Kan wel, wil men niet.....

aanvulling op mijzelf: waar een wil is is een weg. Waar een weg is, is de KLPD. Als de KLPD er is, gaat het niet zo als het zou moeten gaan.

aldus moppersmurf
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #64 Gepost op: 29 februari 2012, 00:51:22
Duidelijk verhaal. De vros is dus de uitzondering op de regel. Jammer dat er voor de belangrijke taak die de T6 moet gaan vervullen dan ook geen uitzondering gemaakt kan worden. :-\

Men kan ze gewoon onder een special  laten vallen en dan kan en mag men bestellen wat men wil hebben. Alleen hebben ze dat niet gedaan bij het KLPD(afd Stropdassen die weinig lucht binnen krijgen)


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #65 Gepost op: 29 februari 2012, 00:55:15
aanvulling op mijzelf: waar een wil is is een weg. Waar een weg is, is de KLPD. Als de KLPD er is, gaat het niet zo als het zou moeten gaan.

aldus moppersmurf

Men kan ze gewoon onder een special  laten vallen en dan kan en mag men bestellen wat men wil hebben. Alleen hebben ze dat niet gedaan bij het KLPD(afd Stropdassen die weinig lucht binnen krijgen)

Ik heb persoonlijk niet veel ervaring met het KLPD, zeker niet in dit soort situaties. Maar volgensmij hebben zij in deze gevallen een overwicht op de andere korpsen, ondanks dat die net zoveel gebruikt maken van de voertuigen. De persoon waar ik het een aantal posts geleden over had van het KLPD, zat bij de VROS en wilde na dat ongeval niet anders dan Volvo. Grappig dat hij toen zelf in een onopvallende 330d aan kwam zetten. ::)


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #66 Gepost op: 29 februari 2012, 01:07:04
Of het KLPD een overwicht heeft kan ik niet oordelen, wat ik wel weet is dat de cheffies bij het KLPD veel beter zijn in het zich zelf verkopen/ doen alsof ze belangrijk zijn dan de cheffies van de regio's. Op zich logisch want je solliciteert bij het KLPD óf bij een regio. Dat is al een keuze. Bij de regio's wordt je dan vaak geplaatst en dat kan zo maar een verkeersafdeling zijn. En als je daar nou net niks mee hebt.......(moet ik het verder uitleggen)
Bij het KLPD is dat net even anders, scheelt zeer waarschijnlijk net genoeg om de weegschaal in het voordeel te doen omslaan.

Daar waar een wil is ... :'(
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #67 Gepost op: 29 februari 2012, 07:44:20
Nee AA en RR waren een andere mening toebedeeld dan de twee andere. Voor de rest is het zoals mijn kleine en grote vriend vanuit AA het beschrijven.


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #68 Gepost op: 29 februari 2012, 14:03:54
Welke was nog meer tegen dan r1200 ?
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #69 Gepost op: 29 februari 2012, 19:05:57
Welke was nog meer tegen dan r1200 ?
Niemand, er is nog maar 1 regio met een verkeersdienst over (haaglanden)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens