Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding

Auteur Topic: Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding  (gelezen 177156 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #50 Gepost op: 28 februari 2012, 23:02:08
Beschikken jullie over Volvo Assistance ?

Of je nou pech-hulp hebt of niet ... Als je stil staat terwijl je moet (kunnen) rijden baal je ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #51 Gepost op: 29 februari 2012, 00:01:46
Bedankt voor je uitleg Wout, bedoel je de v50 Diesel (D5) ? Want de T5/T6 heeft nog steeds dezelfde oude vertrouwde religie als de 850(R) en gaan als een zonnetje. Mmm...ophangingsproblemen, ik gok op wiellagers  ;)

Beschikken jullie over Volvo Assistance ?
Ook even inhaken: idd heeft A-A nu 4 auto's met een kilometerstand van 108 tot 130.000km en begint het een op een stapeling van problemen te worden. Vandaag is een van de auto's met een gescheurd spruitstuk en een kapotte turbo die uitlaatgassen het personencompartiment inblies afgevoerd. Dat laatste hebben we ook met de vorige versies van de V50 gehad. Blokken schijnen te heet te worden waardoor er zwakke plekken ontstaan en ....

Ophangingsproblemen hebben we ook maar dat ligt meer aan het feit dat de V50 niet tegen een botsinkje met een vangrail of vluchtauto kan  0098

Nee, geen Volvo assistance maar ANWB of eigen sleepdienst.

En nu de vergelijk VOLVO V50 - VW TOURAN want na 2 dagen touran rijden kan en mag ik ook mee doen in het vellen van een oordeel over dat voertuig. Ooooo nee helaas is dat een onderwerp dat niet in deze topic thuis hoort  ::) dus ...... :-X
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #52 Gepost op: 29 februari 2012, 00:05:50
En nu de vergelijk VOLVO V50 - VW TOURAN want na 2 dagen touran rijden kan en mag ik ook mee doen in het vellen van een oordeel over dat voertuig. Ooooo nee helaas is dat een onderwerp dat niet in deze topic thuis hoort  ::) dus ...... :-X

 ;D ;D ;D ;D ;D

Anders mag je onze Golf 5 wel even lenen. >:D


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #53 Gepost op: 29 februari 2012, 00:08:09
Wat ik me afvraag, is waarom de VROS-teams wel veelal in andere merken rijden: naast Volvo S60 o.a. ook Skoda Superb, VW Golf, VW Passat, BMW 330d, Audi A4. Het lijkt mij dan toch dat er ook voor één van deze types gekozen kan worden ipv de T6? Met name de Superb V6 en de BMW 330d (530d / 535d eventueel voor meer ruimte) lijken mij perfecte snelle wagens voor deze taak.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #54 Gepost op: 29 februari 2012, 00:16:17
Heel simpel er is een aanbesteding geschreven voor de verschillende verkeersdiensten.  Uiteindelijk werden er drie voertuigen getest immers niet elk merk kon en wilde mee doen.  De verschillende voertuigen zijn breed uit getest. Daar kwam een voorkeur van een bepaald merk uit, met een goede dieselmotor.  

Echter werd er door een dienst bepaald dat men voor een ander merkoest worden.gekozen en zie.daar deze kan het werk niet doen met alleen een diesel.


Nachtbroeder1978

  • verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Reactie #55 Gepost op: 29 februari 2012, 00:20:17
tja of toch inderdaad op iedere straathoek / oprit etc. een lada met kalashnikov en spijkermat.  98uiye

GreetZ,
Nachtbroeder1978
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #56 Gepost op: 29 februari 2012, 00:22:38
Wat ik me afvraag, is waarom de VROS-teams wel veelal in andere merken rijden:  

Deze vtgn worden geheel of gedeeltelijk betaald door het Landelijk Parket Team Verkeer. Zijn veelal leasebakken als ze van het LPTV zelf zijn. Die hoeven zich niet aan Europese aanbestedingen te houden, aangezien gewoon per keer maar 2 of 3 vtgn aanschaffen. Je blijft dan onder een bepaald bedrag waardoor je buiten de regeltjes valt voor een aanbesteding.


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #57 Gepost op: 29 februari 2012, 00:23:38
Heel simpel er is een aanbesteding geschreven voor de verschillende verkeersdiensten.  Uiteindelijk werden er drie voertuigen getest immers niet elk merk kon en wilde mee doen.  De verschillende voertuigen zijn breed uit getest. Daar kwam een voorkeur van een bepaald merk uit, met een goede dieselmotor.  

Echter werd er door een dienst bepaald dat men voor een ander merkoest worden.gekozen en zie.daar deze kan het werk niet doen met alleen een diesel.

Ja dat begrijp ik, bedankt. Maar waarom kan het VROS-team (van het KLPD) dan wel met andere wagens rijden?


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #58 Gepost op: 29 februari 2012, 00:25:33
Wat ik me afvraag, is waarom de VROS-teams wel veelal in andere merken rijden: naast Volvo S60 o.a. ook Skoda Superb, VW Golf, VW Passat, BMW 330d, Audi A4. Het lijkt mij dan toch dat er ook voor één van deze types gekozen kan worden ipv de T6? Met name de Superb V6 en de BMW 330d (530d / 535d eventueel voor meer ruimte) lijken mij perfecte snelle wagens voor deze taak.

Laat ik het zo zeggen: de uitzondering bevestigd de regel.

Nee serieus ik ga het je uitleggen, er is een mogelijkheid om onder de regels van de europese aanbestedingen uit te komen. Dan moet je met hele goede argumenten aankomen, een goede chef hebben, goede stromannen en goede commissarissen. Als dat niet zo is, veel succes en weinig plezier met het uitoefenen van uw vak. Als er ergens een kink in de kabel zit wordt je opgescheept met een 2 liter Volvo/ VW Passat of zoals er ooit een niet nader te noemen persoon in het korps A-A is geweest die vond dat de VD ook wel in een Touran kon rijden.

Een collega van me omschreef het van de week ook erg mooi: een verkeersdiender heeft zijn wagen net zo hard nodig als een bouwvakker een goed stuk gereedschap, scheep hem dan niet af met een huis-tuin en keuken apparaat.

En dat is wat er heden ten dage gebeurd, want onze Volvo's voldoen niet en die Touran.... :-X
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #59 Gepost op: 29 februari 2012, 00:33:37
Heel simpel er is een aanbesteding geschreven voor de verschillende verkeersdiensten.  Uiteindelijk werden er drie voertuigen getest immers niet elk merk kon en wilde mee doen.  De verschillende voertuigen zijn breed uit getest. Daar kwam een voorkeur van een bepaald merk uit, met een goede dieselmotor.  

Echter werd er door een dienst bepaald dat men voor een ander merkoest worden.gekozen en zie.daar deze kan het werk niet doen met alleen een diesel.

Dus als ik het goed begrijp hebben de VD's RR en HL het veloren van de VD KLPD? ;)
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen