Crashtenders en andere luchthaven-/luchtmachtbrandweer

Auteur Topic: Crashtenders en andere luchthaven-/luchtmachtbrandweer  (gelezen 214539 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #10 Gepost op: 19 juli 2005, 09:43:24
Hier de meest vreemde maar ook wel spectaculairste CT die ik ooit heb gezien:

Een VIJF-assige Jaguar-Colet Crashtender waar er op het vliegveld Atlanta is de USA er enkele van rondrijden.

klein detail: topsnelheid ligt ergens rond de 200 en 250 KM/u... :P

Wat een merkwaardig voertuig. ??? Dit lijkt wel een voertuig uit de nieuwe film van Batman. ;D






Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #11 Gepost op: 19 juli 2005, 20:41:54
Schitterende wagens die E-Ones!!

zie ik het nou goed? hebben de crashtanders van schiphol grotere monitoren op het dak dan de "normale"??

Dat viel mij ook al op!

Kan die snozzle ook de "vliegtuighuid" penetreren met zo'n spies of heeft schiphol dat niet?

mooie foto! mij is het gewoon gelukt om hem erop te krijgen zonder hek :D beetje scheef staan en dan lukt het wel ;)

Hier nog een foto van de voorkant, met hek helaas
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,668
  • Blauwe Motormuis
Reactie #12 Gepost op: 19 juli 2005, 20:44:37
ja dat heeft hij maarten, ik ben er trouwens langsgereden met opstijgen! die van atlanta heeft me vader ook nog ergens op de foto geloof ik
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bart S

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 19 juli 2005, 22:21:32
zie ik het nou goed? hebben de crashtanders van schiphol grotere monitoren op het dak dan de "normale"??

De tenders van Schiphol hebben inderdaad afwijkende specificaties t.o.v. de tenders die bij de KLu en de Marine in gebruik zijn. Er zitten op Schiphol ook allerhande extra snufjes op (weet de details even niet meer) waardoor ze helaas ook een stuk storinggevoeliger zijn geworden.

Groetjes,

Bart


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Reactie #14 Gepost op: 21 juli 2005, 16:50:04
Hihi gister was er een E-one van Woensdrecht op Volkel....is hij toch voor de helft afgebrand  ::)


Bart S

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 21 juli 2005, 16:52:53
Hihi gister was er een E-one van Soesterberg op Volkel....is hij toch voor de helft afgebrand  ::)

 ??? ??? Verklaar je nader?? ???

Groetjes,

Bart


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Reactie #16 Gepost op: 21 juli 2005, 18:22:09
??? ??? Verklaar je nader?? ???

Groetjes,

Bart

Sorry ik bedoelde Woensdrecht.
Ik weet het fijne er ook niet van.
Alleen dat ik het iets met de benzineslang te maken had,
en wat de schade precies is weet ik ook niet. Heb 'm niet gezien. Iemand van Volke smste het me.


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #17 Gepost op: 21 juli 2005, 18:36:34
Jongen, Jongen

hebben ze iets nieuws maken ze het meteen weer stuk. ;D
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Reactie #18 Gepost op: 21 juli 2005, 18:55:30
Jongen, Jongen

hebben ze iets nieuws maken ze het meteen weer stuk. ;D

Ja inderdaad, haha
Maar hij is toch bijna dagelijks kapot....dak kanon ploft er steeds af :-\


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #19 Gepost op: 21 juli 2005, 19:03:50
Ach, het is altijd het zelfde met dat nieuwe spul. kan er bijna een boek over schrijven wat we toendertijd mee hebben gemaakt met de invoering van de MAC. volgens de heren van Kronenburg was dat het voertuig, was prefect volgens de heren. tot we met drie wielen door de bocht gingen. toen waren de heren iets anders van kleur en we hadden een iets ander stuur ;) 
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief