Crashtenders en andere luchthaven-/luchtmachtbrandweer

Auteur Topic: Crashtenders en andere luchthaven-/luchtmachtbrandweer  (gelezen 334478 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #100 Gepost op: 28 september 2005, 18:46:38
mooi hoe die achterklep open gaat.
hij ziet er goed uit.
de groeten.


Bart S

  • Gast
Reactie #101 Gepost op: 29 september 2005, 17:50:23
Heb ik een primeur als ik vertel dat er sinds vandaag een ex-Soesterberg MAC-6 staat op vliegveld Lelystad? ;D

Helaas (nog) geen foto's....

Groet,

Bart


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #102 Gepost op: 29 september 2005, 19:05:08
Heb ik een primeur als ik vertel dat er sinds vandaag een ex-Soesterberg MAC-6 staat op vliegveld Lelystad? ;D

Helaas (nog) geen foto's....

Groet,

Bart

Dat is een primeur, alleen verbaast het me nogal... In die zin dat ze sinds vorig jaar die Mercedes hebben (ex Duitsland/Denemarken), sinds dit jaar een MAC11 (of 12, daar wil ik vanaf zijn) overgenomen van Schiphol... en nu nog een Mac-6 erbij?

Gr
Erik


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #103 Gepost op: 29 september 2005, 19:15:00
is die niet voor het Aviodome. ik heb begrepen dat men mensen zoekt om tijdens vluchten met de oude vliegtuigen een crashtender te bemannen omdat men op de luchthaven daar geen extra personeel voor heeft.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #104 Gepost op: 29 september 2005, 19:18:51
dat heb ik ook gehoord louis  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bart S

  • Gast
Reactie #105 Gepost op: 29 september 2005, 20:07:18
is die niet voor het Aviodome. ik heb begrepen dat men mensen zoekt om tijdens vluchten met de oude vliegtuigen een crashtender te bemannen omdat men op de luchthaven daar geen extra personeel voor heeft.

Hoi Louis,

dat denk ik niet. Ik denk niet dat de Aviodrome een eigen tender gaat bemannen en inzetten, naast de bestaande luchthavenbrandweer. Volgens mij is het zo dat de Aviodrome in voorkomende gevallen een verzoek doet tot een hogere gereedstelling (normaal categorie 2, categorie 3 of 4 zijn dus op aanvraag). Er komen dan inderdaad wel vrijwilligers op de auto's.

Groeten,

Bart


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #106 Gepost op: 29 september 2005, 20:19:33
ik kom over 2-3 weken weer bij vliegveld lelystad, dan zal ik kijken of ik hem kan vinden en waar hij voor in gebruik is ;)


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #107 Gepost op: 29 september 2005, 21:31:16
Ja Gilian dat zou ik zelf ook wel kunnen gezien het feit dat ik vlakbij je woon en het voor mijn in de auto heel kort bij is. maar misschien komt ik dit weekend er nog langs. en dan zal ik heel voorzichtig informeren anders zit ik straks zelf weer op een crashtender, wat nou ook weer niet de bedoeling is.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #108 Gepost op: 1 oktober 2005, 16:17:01
nog een International Paystar maar nu in het legergroen. staat gestationeerd op een USAF basis in Belgie.

[verwijderd door de admin]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,060
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #109 Gepost op: 1 oktober 2005, 18:47:14
Ik ben vanmiddag op Lelystad geweest. Ze hebben alleen de Mercedes-Benz en de MAC van Schiphol. :o
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright