Crashtenders en andere luchthaven-/luchtmachtbrandweer

Auteur Topic: Crashtenders en andere luchthaven-/luchtmachtbrandweer  (gelezen 334748 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #160 Gepost op: 17 oktober 2005, 16:50:05
nou misschien zie ik je dan wel het is er toch erg klein :laugh: :laugh: :laugh:


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #161 Gepost op: 18 oktober 2005, 22:16:47
Het lijkt erop dat dit de nieuwe waterwerper gaat worden. Terberg heeft de opdracht verworven om een nieuwe waterwerper te ontwikkelen voor de politie. En als ik de opstelling van de bemanning bekijk, dan lijkt dit verdacht veel op de opstelling zoals de huidige waterwerpers hebben. Ook de vorm van de cabine lijkt een afgeleide van het huidige model en de zwarte frames om de cabine zouden geschikt kunnen zijn voor eventueel traliewerk.
Mini HV
Heb vandaag op de rai bij Terberg even geinformeerd en het is inderdaad de waterwerper voor BIZA hij mocht niet in het blauw op de beurs staan vandaar dat er rode folie op de wagen geplakt is op sommige plaatsen liet de folie los en zag je de leleke kleur blauw eronder
ze heeb een aardige opdracht binnen ze moeten voorlopig 5 waterwerpers bouwen met een optie van nog eens vijf
groeten,
rinus


de modelbouwer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #162 Gepost op: 18 oktober 2005, 23:33:20
Vandaag de wagen kunne bekijke. Het rode op het voertuig is slechts slecht plakkende folie. Er onder is de wagen blauw. Gezien de vorm en alles kan je er vanuit gaan dat dit inderdaad de neiuwe waterwerper is. Overigens als dit de waterwerper wordt, heeft de glazen kap al een test doorstaan met een vallende koelkast en deze viel negatief uit voor de koelkast.
Fokko, ik zal tzt proberen via interne wegen een aantal mate danwel de tekening trachten te achterhalen.


Mini HV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 213
  • Hulpverleningsminiaturen om bij weg te smelten
    • Hulpverleningsdecals and more!
Reactie #163 Gepost op: 19 oktober 2005, 08:56:42
Ik heb gisteren met iemand gesproken die mij de bevstiging gaf van de vermoedens. Alleen mag Terberg het nog niet kenbaar maken. Vandaar deze camouflage.

Fokko
Kijk ook eens op www.fvc-decals.nl Beter 1 hulpverleningsminiatuur in de hand dan 10 in je straat


Mini HV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 213
  • Hulpverleningsminiaturen om bij weg te smelten
    • Hulpverleningsdecals and more!
Reactie #164 Gepost op: 19 oktober 2005, 08:57:19
Vandaag de wagen kunne bekijke. Het rode op het voertuig is slechts slecht plakkende folie. Er onder is de wagen blauw. Gezien de vorm en alles kan je er vanuit gaan dat dit inderdaad de neiuwe waterwerper is. Overigens als dit de waterwerper wordt, heeft de glazen kap al een test doorstaan met een vallende koelkast en deze viel negatief uit voor de koelkast.
Fokko, ik zal tzt proberen via interne wegen een aantal mate danwel de tekening trachten te achterhalen.

'de Modelbouwer', alvast heel erg bedankt voor je moeite!

Fokko
Kijk ook eens op www.fvc-decals.nl Beter 1 hulpverleningsminiatuur in de hand dan 10 in je straat


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #165 Gepost op: 20 oktober 2005, 11:44:31
ook gevonden op een Duitse militaire voertuigensite. deze foto van een Magirus-Deutz Jupiter crashtender nog in de oorspronkelijke groeneleger kleur.

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #166 Gepost op: 20 oktober 2005, 20:49:47
een saviem SM7 crashtender van de Franse Marineluchtvaartdienst. deze werd gebruikt bij helicopterlandingen. inmiddels vervangen door een Renault.

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #167 Gepost op: 20 oktober 2005, 20:52:11
nog een crashtender uit Frankrijk. van Aeroport de Lille. een Saviem 19-240 met Sides opbouw. deze wagen met MAN cabine uit de jaren zeventig had een tank van 4750liter water en 800liter schuim.

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #168 Gepost op: 20 oktober 2005, 21:00:00
wat een m  :o nster van een kanon zeg. :o :o


mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #169 Gepost op: 20 oktober 2005, 21:03:16
hier nog een wagen die langs de kant van de napoleonsbaan staat.


(hij is nog te koop) ;D ;D

de groeten.

[verwijderd door de beheerder]