Crashtenders en andere luchthaven-/luchtmachtbrandweer

Auteur Topic: Crashtenders en andere luchthaven-/luchtmachtbrandweer  (gelezen 219223 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #40 Gepost op: 18 augustus 2005, 21:43:08
Bedankt voor de info over de LM-59-70


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #41 Gepost op: 18 augustus 2005, 21:43:30
Over milieuvervuiling gesproken  >:( >:(

Groet
Johan
Hoeveel jaar rijd je al auto?  ;)


jwpots

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 18 augustus 2005, 21:46:11
Hoeveel jaar rijd je al auto?  ;)

Ik rij geen auto, want ik heb er geen  :laugh: :laugh: :laugh:

Groet
Johan


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #43 Gepost op: 18 augustus 2005, 22:18:18
Ik rij geen auto, want ik heb er geen  :laugh: :laugh: :laugh:

Groet
Johan

*lol*
De opmerking van Gerard was ook iets te bijdehand :-)

@ Pyro+:
Opleidingen heeft toch 3 E-One's staan en de basisbrandweer zelf ook 3?

Gr
Erik


j@n

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
    • mijn website
Reactie #44 Gepost op: 18 augustus 2005, 23:21:32
schitterende foto's zeg!!!!! :D
hij die inspireerd tot goede daden is groter dan wie ze volbrengt.  tora


Colin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 947
Reactie #45 Gepost op: 19 augustus 2005, 08:10:27
Over milieuvervuiling gesproken  >:( >:(

Groet
Johan

Is dat dan zo erg? ??? Op Woensdrecht oefenen ze wel milieuvriendelijk, daar wordt propaangas gebruikt en het bluswater kan later weer hergebruikt worden.
Groeten, Colin


louis op werk

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 19 augustus 2005, 09:36:18
Heren

wat betreft de LM-59-70 welk nu op vlb woensdrecht staat bij afdeling opleidingen. dit voertuig staat hier nog niet zo lang. aanvankelijk stond dit voertuig op vlb twenthe. als eerste van de serie E-one's van de luchtmacht heeft deze crashtender in het eerste half jaar van 2003 bijna alle vliegbasissen van de luchtmacht gezien en is hij daar geprobeerd. hierna is het samen met een drietal andere op vlb twenthe gestationeerd om het gebruik in de praktijk uit te proberen. het laatste half jaar was het voertuig reserve en back-up voertuig op vliegbasis twenthe. nu heeft de luchtmacht besloten om bij de opleidingen nu eigen voertuigen in te zetten ipv de op vlb. woensdrecht gestationeerd voertuigen. de LM-59-70 is natuurlijk een van de wagens met de meeste kilometers. hij heeft bijna geheel Nederland gezien. aanvankelijk gebruikte de opleiding tot verkort nog de oude MAC-06 en daarnaast de E-one's van de vliegbasis zelf. alleen gebruik maken van de E-one's van vlb woensdrecht zou een grote aanslag zijn op de paraatheid van het korps, aangezien we maar drie E-one's hebben. dus er voorzorgen dat de opleiding zelf E-one's heeft, was noodzaak. daarom heeft men nu enkele E-one's van andere vliegbasissen die er een in reserve of als back-up hadden. waaronder de LM-59-70.

mvg
Louis vanaf het werk    


Pyro+

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 19 augustus 2005, 14:08:50
Beste Louis op het werk,

Jouw verhaal klopt niet helemaal. Brandweeropleidingen heeft als eerst eigen E-one's gehad, zelfs nog voor dat Twente ze had. Wel is het zo dat Twente als eerste van de operationele velden de E-one heeft gehad i.v.m. de opendagen die dat jaar op Twente werden gehouden. Ook is het zo dat er diverse E-One’s gerouleerd hebben over verschillende velden. Zo heeft opleidingen E-One’s in bruikleen gehad van Twente, Gilze Rijen en Leeuwarden.
Veel van de E-one’s zijn ook bij brandweer opleidingen getest.

De officiële overdracht van de E-one’s van zowel de Marine en Schiphol als die van de KLu zijn ook bij brandweeropleidingen gedaan.

Alleen als 1 van de tenders van opleidingen kapot is lenen ze voortuigen van de basisbrandweer. Andersom word iets lastiger omdat in de tenders van de school geen schuimvormend middel (AFFF) en poeder zit. Bij die tenders zit dat er niet op omdat deze blusmiddelen gesimuleerd worden op het oefenterrein.

Daarnaast heeft opleidingen de MAC's eerder ingeleverd dan de basisbrandweer, zij zijn ongeveer nog het langst met de MAC blijven werken.

Op de foto zie je de voertuigen van de Marine, Schiphol en de Luchtmacht tijdens de overdracht op Woensdrecht.


jacky x

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 19 augustus 2005, 18:38:04
Hééélemaal mee eens 8)







let op de uitlaat... ;D


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #49 Gepost op: 19 augustus 2005, 18:43:28
Heren

wat betreft de LM-59-70 welk nu op vlb woensdrecht staat bij afdeling opleidingen. dit voertuig staat hier nog niet zo lang. aanvankelijk stond dit voertuig op vlb twenthe. als eerste van de serie E-one's van de luchtmacht heeft deze crashtender in het eerste half jaar van 2003 bijna alle vliegbasissen van de luchtmacht gezien en is hij daar geprobeerd. hierna is het samen met een drietal andere op vlb twenthe gestationeerd om het gebruik in de praktijk uit te proberen. het laatste half jaar was het voertuig reserve en back-up voertuig op vliegbasis twenthe. nu heeft de luchtmacht besloten om bij de opleidingen nu eigen voertuigen in te zetten ipv de op vlb. woensdrecht gestationeerd voertuigen. de LM-59-70 is natuurlijk een van de wagens met de meeste kilometers. hij heeft bijna geheel Nederland gezien. aanvankelijk gebruikte de opleiding tot verkort nog de oude MAC-06 en daarnaast de E-one's van de vliegbasis zelf. alleen gebruik maken van de E-one's van vlb woensdrecht zou een grote aanslag zijn op de paraatheid van het korps, aangezien we maar drie E-one's hebben. dus er voorzorgen dat de opleiding zelf E-one's heeft, was noodzaak. daarom heeft men nu enkele E-one's van andere vliegbasissen die er een in reserve of als back-up hadden. waaronder de LM-59-70.

mvg
Louis vanaf het werk    

Louis,

heb jij een kompleet overzicht van de kentekens en VLB's??