Crashtenders en andere luchthaven-/luchtmachtbrandweer

Auteur Topic: Crashtenders en andere luchthaven-/luchtmachtbrandweer  (gelezen 332967 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #730 Gepost op: 18 augustus 2012, 14:13:09
Startprocedure van een crashtender kan verschillend zijn, in verband met het snel ter plaatse moeten zijn ivm aanrijtijden norm (internationale vliegvelden).
Diverse korpsen/ vliegvelden die met Rosenbauer voertuigen rijden hebben aan de buitenzijde een knop, waarmee meteen de motor wordt gestart (indien noodzakelijk ook meteen de 2e motor voor de nozzle/ spuitlans), de zwaailichten schakelen al automatisch in en de verlichting gaat al aan.

Ziegler en E-One zullen t vast ook wel hebben.

Groeten, Ruud


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #731 Gepost op: 18 augustus 2012, 20:30:07
Op verzoek nog een paar:






Soort voertuig: Tankautospuit/CT
Merk voertuig: Mercedes 2965 Actros
Opbouwer: Kenbri-Rosenbauer
Roepnummer: 7084
Kenteken: LM-07-84
Kazerne: Gilze-Rijen
Dienst: Defensie Koninklijke Luchtmacht
Bijzonderheden:
stond op de static display in Apeldoorn


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #732 Gepost op: 18 augustus 2012, 20:34:14










Roepnummer: 913
Kenteken: LM-59-71
Type voertuig: CT4 LD7800 HD250 T12150/750 P225
Merk & Type: Titan HBR-G/E-One-Kenbri
Opbouw: Emergency One-Kenbri/Plastisol-Waterous
Bouwjaar: 2003
In dienst: 2005
Uit dienst: 2008  
Standplaats: Soesterberg
Opmerkingen: Afkomstig van -opgeheven- vliegbasis Twenthe. Vliegbasis Soesterberg in november 2008 gesloten. Stond ook op de static display in Apeldoorn


Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766
Reactie #733 Gepost op: 18 augustus 2012, 21:53:14
Opmerkingen: Afkomstig van -opgeheven- vliegbasis Twenthe. Vliegbasis Soesterberg in november 2008 gesloten. Stond ook op de static display in Apeldoorn
En staat tegenwoordig op MLT Deelen  O0


ArjanSPL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 324
  • Schiphol-fiel, HV Geïnteresseerd
Reactie #734 Gepost op: 25 oktober 2012, 19:29:03
Heeft iemand voor mij toevallig wat betere fotos van de 2 "nieuwe"tijdelijke crashtenders die op Post Sloten staan.
Het zijn kronenburg voertuigen.


Citaat
Dienst:Brandweer Schiphol
Afdeling:Vliegtuig brand bestrijding
Standplaats: Post Sloten
Wagenparknummer: ?
Roepnummer: ?
Kenteken: ?
Soort voertuig: crashtender
Merk & type: Kronengurg CT009
Mode-S transponder: VBBRES2
Bijzonderheden: Volgens member Neetje is dit een huur/leen voertuig welke als test op sloten staat omdat er een E-one is met langdurige motor problemen



Citaat
Dienst:Brandweer Schiphol
Afdeling:Vliegtuig brand bestrijding
Standplaats: Post Sloten
Wagenparknummer: ?
Roepnummer: ?
Kenteken: ?
Soort voertuig: crashtender
Merk & type: Kronengurg MAC CT012
Mode-S transponder: VBBRES1
Bijzonderheden: Tijdelijk voertuig?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #735 Gepost op: 25 oktober 2012, 20:42:41
De E-one's van Schiphol hebben vaker problemen met motoren gehad, o.a. met de grote papierbrand in Velsen...
Je zou toch zeggen dat MinDef er wat over heeft met de sluiting van o.a. Soesterberg  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ArjanSPL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 324
  • Schiphol-fiel, HV Geïnteresseerd
Reactie #736 Gepost op: 25 oktober 2012, 21:03:46
De E-one's van Schiphol hebben vaker problemen met motoren gehad, o.a. met de grote papierbrand in Velsen...
Je zou toch zeggen dat MinDef er wat over heeft met de sluiting van o.a. Soesterberg  ::)
Ik wist niet eens dat bij de inzet in Velsen er ook motor problemen waren (woon zelf in IJmuiden en het is me toen helaas niet gelukt om een foto buiten z'n normale habitat te maken :( )
Maar ik zie ze inderdaad wel vrij regelmatig in de bedrijfs garage staan, ongetwijfeld zal dit soms ook voor regulier onderhoud zijn, maar de frequentie is inderdaad erg hoog.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #737 Gepost op: 25 oktober 2012, 23:10:44
Ik wist niet eens dat bij de inzet in Velsen er ook motor problemen waren (woon zelf in IJmuiden en het is me toen helaas niet gelukt om een foto buiten z'n normale habitat te maken :( )

Ik meen dat er toen een (groot) motorkoelingsprobleem is opgetreden, aangezien de E-One van bluswater werd voorzien door een boot van de havendienst Amsterdam en niet rijdend zijn (ene) tank leegspoot...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ArjanSPL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 324
  • Schiphol-fiel, HV Geïnteresseerd
Reactie #738 Gepost op: 25 oktober 2012, 23:41:12
Ik meen dat er toen een (groot) motorkoelingsprobleem is opgetreden, aangezien de E-One van bluswater werd voorzien door een boot van de havendienst Amsterdam en niet rijdend zijn (ene) tank leegspoot...
Ahha okey, leuke weetjes. Bedankt.

Hebben de andere E-ones in NL ook vaak problemen en heeft SPL daarom nu 2 kronenburg + een voertuig van kenbri staan omdat ze opzoek zijn naar wat betrouwbaarders?


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #739 Gepost op: 26 oktober 2012, 09:18:30
De beide Kronenburg voertuigen zijn als proef aanwezig op Schiphol, het betreft een korte en een lange versie ;)
Er zijn inderdaad problemen met de motoren van de E-One voertuigen en deze voertuigen worden mogelijk besteld als opvolger.
Dit komt omdat onderdelen voor de E-One motoren moeilijk leverbaar zijn.

Arjan je hebt een PM ;)