Crashtenders en andere luchthaven-/luchtmachtbrandweer

Auteur Topic: Crashtenders en andere luchthaven-/luchtmachtbrandweer  (gelezen 335992 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #150 Gepost op: 15 oktober 2005, 18:49:16
Hoe lelijk kan je een brandweerwagen maken :-X :-X :-X
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #151 Gepost op: 15 oktober 2005, 18:58:59
WAAAAAAAAAT. ;D

 ;) :)


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #152 Gepost op: 16 oktober 2005, 13:07:19
een hele aparte International met Kidde opbouw uit 1950. een gecombineerde schuim en koolzuursneeuwbluseenheid. het is de enige foto die ik ooit gezien heb van deze wagen. let eens op het batterij koolzuursneeuw(Co2)flessen achter de cabine.

[verwijderd door de admin]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #153 Gepost op: 16 oktober 2005, 17:27:55
zo! dat ziet er w :oest uit,
alemachtig wat een ding. :o :o :o :)


Ronald Kuijpers

  • Gast
Reactie #154 Gepost op: 16 oktober 2005, 22:44:20
Hoe lelijk kan je een brandweerwagen maken :-X :-X :-X

Ik sluit me hier bij aan  ;D Sorry!


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #155 Gepost op: 16 oktober 2005, 22:50:05
deze Henschel was het standaard schuimblusvoertuig van de Duitse strijdkrachten net voor en tijdens de tweede wereldoorlog. deze heeft het overleeft en is nu bezit van een brandweerkorps in Duitsland. ik kreeg deze foto voor mijn crashtenderverzameling. helaas is het geen mooie foto. maar het is mijn enige kleurenfoto van dit type voertuig.

[verwijderd door de admin]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #156 Gepost op: 16 oktober 2005, 22:55:47
een tweetal zwart-wit foto's van de Henschel. ze komen uit een handboek en geven de zomeruitvoering en de winteruitvoering weer. dus deels open in de zomermaanden en met canvas dicht gemaakt in de wintermaanden. ook werd er gebruik gemaakt van houten deuren.

[verwijderd door de admin]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Mini HV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 213
  • Hulpverleningsminiaturen om bij weg te smelten
    • Hulpverleningsdecals and more!
Reactie #157 Gepost op: 17 oktober 2005, 15:50:52




Merk en type: Terberg Techniek TT2223
Eigenaar: Terberg Techniek
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Amsterdam: RAI
Datum: 14-10-2005
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: Foto genomen tijdens The European Road Transport Show 2005; crashtenderchassis

Het lijkt erop dat dit de nieuwe waterwerper gaat worden. Terberg heeft de opdracht verworven om een nieuwe waterwerper te ontwikkelen voor de politie. En als ik de opstelling van de bemanning bekijk, dan lijkt dit verdacht veel op de opstelling zoals de huidige waterwerpers hebben. Ook de vorm van de cabine lijkt een afgeleide van het huidige model en de zwarte frames om de cabine zouden geschikt kunnen zijn voor eventueel traliewerk.

Mini HV
Kijk ook eens op www.fvc-decals.nl Beter 1 hulpverleningsminiatuur in de hand dan 10 in je straat


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #158 Gepost op: 17 oktober 2005, 16:02:17
Het lijkt erop dat dit de nieuwe waterwerper gaat worden. Terberg heeft de opdracht verworven om een nieuwe waterwerper te ontwikkelen voor de politie. En als ik de opstelling van de bemanning bekijk, dan lijkt dit verdacht veel op de opstelling zoals de huidige waterwerpers hebben. Ook de vorm van de cabine lijkt een afgeleide van het huidige model en de zwarte frames om de cabine zouden geschikt kunnen zijn voor eventueel traliewerk.

Mini HV
Inderdaad Terberg heeft de aanbesteding binnen om voor BIZA nieuwe waterwerpers te bouwen het zou kunnen dat dit de cabine wordt alleen vind ik hem wel erg kwetsbaar zo,maar morgen ben ik op de rai en een goede vriend van mij staat op de stand bij terberg dus zal ik even informeren of deze echt als waterwerper gebruikt gaat worden ik hou u op de hoogte


Mini HV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 213
  • Hulpverleningsminiaturen om bij weg te smelten
    • Hulpverleningsdecals and more!
Reactie #159 Gepost op: 17 oktober 2005, 16:15:27
Inderdaad Terberg heeft de aanbesteding binnen om voor BIZA nieuwe waterwerpers te bouwen het zou kunnen dat dit de cabine wordt alleen vind ik hem wel erg kwetsbaar zo,maar morgen ben ik op de rai en een goede vriend van mij staat op de stand bij terberg dus zal ik even informeren of deze echt als waterwerper gebruikt gaat worden ik hou u op de hoogte


Ik ga er morgen ook heen, zal zeker even gaan kijken. Zou er al een tekening beschikbaar zijn?

Fokko
Kijk ook eens op www.fvc-decals.nl Beter 1 hulpverleningsminiatuur in de hand dan 10 in je straat