Crashtenders en andere luchthaven-/luchtmachtbrandweer

Auteur Topic: Crashtenders en andere luchthaven-/luchtmachtbrandweer  (gelezen 333907 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MHL media

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
  • www.mediatv.nl
    • MediaTV
Reactie #610 Gepost op: 15 maart 2008, 20:34:06
Vandaag wat oude voertuigen van de luchthavenbrandweer van Dusseldorf op mijn website gezet, hierbij een voorproefje.

Voor het laatste hulpverleningsnieuws uit de regio Rijnmond kijk op www.mediatv.nl of @mediatvnl


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #611 Gepost op: 22 maart 2008, 11:24:59
Nog even herrinneringen ophalen ;) , e-one Vlb. Twenthe ;)

OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Fred_B

  • Gast
Reactie #612 Gepost op: 22 maart 2008, 11:52:04
Heeft iemand al zicht op het herplaatsen van de beschikbaar gekomen voertuigen vanwege de sluiting van dze vliegvelden? Waar zijn de crashtenders en TS-en naar toe? Iemand een overzicht?


truckie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #613 Gepost op: 22 maart 2008, 13:36:11
Regio ZHZ

Mercedes Actros 4 Asse?
Schuim tank ????
pomp LPM?

20 M Blusarm

Sorry for this being in english has any one in the forum got any information on this......

Also any news on the Rotterdam,Amsterdam crashtenders.???????????

Thanks


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #614 Gepost op: 22 maart 2008, 16:15:46
Regio ZHZ

Mercedes Actros 4 Asse?
Schuim tank ????
pomp LPM?

20 M Blusarm


Sorry for this being in english has any one in the forum got any information on this......

Also any news on the Rotterdam,Amsterdam crashtenders.???????????

Thanks

It doesn't matter that the tekst is in English, only you might want type a full sentence instead of two words and a question mark ;) Like the tekst I turned blue in your message. It makes your message more understandable.

What is it you want to know about the foamtender for the region Zuid-Holland-Zuid (ZHZ)?


(only I 'm affraid you won't get more information here than you get on the www.hetbrandweerforum.nl. But the least you can do is try. Good luck with your search O0)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Fred_B

  • Gast
Reactie #615 Gepost op: 23 maart 2008, 16:22:03
De aanbesteding is formeel opgestart voor 2 stuks, je herkent het profiel van de voertuigen met blusarm type Chemelot van Hilton hierin, op hun site staat een gelijkend voertuig op basis van een DAF chassis. Zie onder:

Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
 In de gemeenten Zwijndrecht en Dordrecht ligt de zogenoemde Spoorzone. Dit betreft de spoorlijn en de directe omgeving tussen Zwijndrecht en Dordrecht. In geval van calamiteiten dient dit gebied met allerlei middelen bereikbaar te zijn.

Een van de middelen die de Regionale Brandweer ZHZ in dit specifieke gebied wenst in te zetten, is een schuimblusvoertuig. Dit voertuig dient te voldoen aan specifieke eisen die de brandweer stelt.
Het gebied heeft specifieke kenmerken, waardoor het inzetten van een standaard schuimblusvoertuig niet toereikend is.

De aanbesteding heeft tot doel te komen tot het verkrijgen van een schuimblusvoertuig. Middels de aanbesteding zal één partij gecontracteerd worden die de opdracht krijgt om het uiteindelijke voertuig te ontwerpen, te bouwen en te leveren. Als optie dient tevens het onderhoud te worden opgenomen.

Functioneel dient het voertuig aan de volgende vereisten te voldoen:
• Het voertuig is zo compact en licht mogelijk geconstrueerd. Het inzetgebied zal veelal bereikt moeten worden via zog. B-wegen en versterkte fietspaden.
• Op een aantal plaatsen is de afstand tot het spoor 10 tot 20 meter, ook dient rekening te worden gehouden met de aanwezigheid van geluidsschermen, waardoor het achterliggende spoor niet snel met de standaard middelen bereikbaar is.
• De wijze van bediening dient zo eenvoudig mogelijk te zijn, en aan te sluiten bij het al in gebruik zijnde materieel.
• De mogelijkheid van toepassing van een cafs en een dompelpomp installatie (model Betuwelijn) is gewenst.
• De mogelijkheid een straal in te zetten naar voren gericht vanaf de voorzijde van het voertuig. Het voertuig is uitgerust met een koelinstallatie rondom ter zelfbescherming.
• De mee te voeren hoeveelheid blusmiddel is ten minste 6000 liter water en 2000 liter Schuim Vormend Middel (SVM), de pompcapaciteit bedraagt 3000 liter/minuut. De aanwezigheid van zuigslangen is gewenst.
• Er zijn 2 handlines aanwezig.
• Kast ruimte voor 12 stuks 75mm slangen en daarnaast alle benodigde toebehoren welke noodzakelijk zijn voor een adequate inzet.


truckie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #616 Gepost op: 24 maart 2008, 13:04:47
Thank you for your help on ZHZ new foam tender with Blusarm so it seems that this will be the same as Chemelots DAF foam tender with Blusarm O0

I know that Chemelot and there regional fire brigade are talking about a new crash tender on a 4 axle DAF..

Thanks


Fred_B

  • Gast
Reactie #617 Gepost op: 24 maart 2008, 17:44:51
Allthough it is still a formal proces according to the EU guidelines, but yes it's very likely that the outcome will be as cited by you. With respect to Chemelot, this one is expected to be phased out (and as a result of DAF quality "still going strong"):



[verwijderd door de beheerder]


truckie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #618 Gepost op: 25 maart 2008, 15:06:48
Fred

Thank you

I see that there is a drawing of a foam tender with a Blusarm on Hilton engineering website,Brandweer,then right hand side click on Schuimwagens....
So Hilton Engineering have in build(opbouw)
2 x Rotterdam Mercedes Actros 8x2/2
1 x Amsterdam
1 x Utrecht
1 x Kemmerland   all on Mercedes Actros
2 x Zuid-Holland-Zuid DAF 6x2 with 20 M Blusarm
1 x Total Raffinaderij Antwerpen DAF 6x2 with 25 metre Hoogtewerker????
Can you check for me thanks
I understand from my friend at Chemelot that with no goverment money that they will still go ahead with the new foam tender this will have 9,000 litres of foam on a 3 axle DAF.... Build by Hilton
Thanks
David


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #619 Gepost op: 25 maart 2008, 15:43:58
Haven't heard anything about a joint venture buy between Chemelot and the regional fire brigade.

They're busy reorganising their organisation and reviewing the material they have. Only thing which I recently saw with regards to new material and relocations would be:

A new HV1 heavy rescue vehicle (Actros/Axor/Atego) which supposedly will be stationed at Beek (Ziegler, currently stationed at Geleen)

There will be some relocations in current material. The current crash tender (Geleen) is not in service and is planned to be fased out anytime soon.For now, it's not clear whether it will get a replacement.

But again, I can be wrong...I work at a different department of the regional fire brigade and I'm not responsible for rolling material.


Best regards, Ruud