Mijn verpleegkundige Diploma kwijt HELP wat moet ik doen!!!

Auteur Topic: Mijn verpleegkundige Diploma kwijt HELP wat moet ik doen!!!  (gelezen 23058 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #20 Gepost op: 4 april 2012, 20:27:33
Kijk eens op
http://www.ib-groep.nl/particulieren/diplomas/Diploma_kwijt/diploma_kwijt.asp
Volgens hun site hebben ze diplomagegevens van 1987-1996 (Mdgo-VP en zo)
CN NRK


Vpk

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #21 Gepost op: 8 april 2012, 18:28:52
Bedankt voor julie reacties
Marnix Helaas DUO IB Groep heb ik al geprobeerd
Kunnen niks voor mij betekenen helaas al een brief terug gehad
Ben van wanhoop mijn huis weer eens overhoop aan t halen


Vpk

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #22 Gepost op: 4 mei 2012, 08:22:51
Ben bezig met een advocaat om een nieuw rechtsgeldig document van mijn diploma te krijgen
Maar ook dit is niet zo makkelijk. Dus duimen voor mij dat dit gaat lukken
Ministerie van onderwijs kan ook niks betekenen sturen me door naar de BIG
En het frustrerende is dat de BIG een kopie heeft van mijn diploma Maar dat lukt niet om die te krijgen helaas
Mijn advocaat gaat nog een poging wagen. Maar de moed is inmiddels aardig in mijn schoenen gezakt.


Laatste zorg

  • chauffeur / verzorger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #23 Gepost op: 4 mei 2012, 09:57:36
Ik ken jou probleem.
Ik ben in contact gekomen met een oud klasgenote die geen diploma`s meer heeft omdat haar ex zo flink is geweest om die te vernietigen.
Ik heb denk ik alle instanties die hier genoemd zijn benaderd voor haar. Een neef deed dit al eerder maar ook zonder resultaat.Ik kon me niet voorstellen dat er geen registraties was van diploma`s dus deed het nog eens over. Volgens de bond heeft de school een zorgplicht in deze maar de school bestaat niet meer deze is over genomen door een andere school. Daar noemen ze het dus pech.
Het enige wat voor mijn oude klasgenote overbleef was een instantie waar een proef van bekwaamheid kan worden gedaan.
Een andere mogelijkheid is een diploma laten vervalsen. Dit heb ik ook bij het ministerie aan gegeven.
Want als nergens kan worden nagegaan of je een diploma hebt kunnen werkgevers het ook niet controleren. Ik kreeg hier geen reactie op.
Ik blijf je volgen hier om te zien wat een advocaat zou kunnen bereiken.


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Reactie #24 Gepost op: 4 mei 2012, 10:33:23
Als het BIG een kopie heeft van je diploma, maar niet wil meewerken kun je denk ik terecht bij de Nationale Ombudsman. Volgens mij is het BIG ook een overheidsinstantie, dus kan de ombudsman bemiddelen als eigen pogingen geen resultaat hebben gehad. Ik denk te weten dat je daar wel bewijzen van je verzoeken en de antwoorden bij moet leveren. Succes.


pleegje

  • verpleegkundige
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #25 Gepost op: 8 mei 2012, 10:12:33
Toch vreemd dat ze nergens een kopie van je diploma hebben. Want wanneer je in dienst treedt bij een werkgever vragen ze om een gewaarmerkt kopie van je diploma en zou je oude werkgever toch een kopie in jou dossier moeten hebben zitten. Ik ben benieuwd naar de vorderingen tot het verkrijgen van je diploma.

Succes!


Laatste zorg

  • chauffeur / verzorger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #26 Gepost op: 8 mei 2012, 21:00:20
Is er hier niemand van personeels zaken op dit forum die aan kan geven waar zij een diploma verfiëren.
Of is het laten zien van een gewaarmerkt diploma een formaliteit.
Hup een kopie in het dossier het verder niets.
Kom mensen dit is Nederland. Er moet toch iemand weten waar diploma`s worden geregistreerd.
Denk je eens in dat je brand hebt gehad. Volgens mij is dan niet het eerste waar je aan denkt je school-opleidng diploma`s.
Mijn oude klasgenootje waar ik eerder over schreef heeft wel afschriften van haar studie financiering.
Maar dit is geen bewijs dat je een HBO opleiding hebt gedaan.
Misschien lezen hier op deze site ook opleiders mee. Kom wie laat wat van zich horen.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #27 Gepost op: 8 mei 2012, 22:18:59
Is er hier niemand van personeels zaken op dit forum die aan kan geven waar zij een diploma verfiëren.
Of is het laten zien van een gewaarmerkt diploma een formaliteit.
Hup een kopie in het dossier het verder niets.
Kom mensen dit is Nederland. Er moet toch iemand weten waar diploma`s worden geregistreerd.
Denk je eens in dat je brand hebt gehad. Volgens mij is dan niet het eerste waar je aan denkt je school-opleidng diploma`s.
Mijn oude klasgenootje waar ik eerder over schreef heeft wel afschriften van haar studie financiering.
Maar dit is geen bewijs dat je een HBO opleiding hebt gedaan.
Misschien lezen hier op deze site ook opleiders mee. Kom wie laat wat van zich horen.

Naar aanleiding van jouw bericht wil ik hier een tip voor iedereen geven.

Scan belangrijke document in en sla ze op, op je computer. Verzend ze daarna naar je eigen Hotmail of ander email-account.
Overal ter wereld heb je hiertoe de toegang en bij verlies heb je ze altijd beschikbaar. Dit kan gelden bij diefstal, brand of verlies. Je kunt denken aan verzekeringspapieren, rijbewijs, paspoort en dus ook diploma's en certificaten.

Helaas geen oplossing voor de vraagsteller/ opener van dit topic maar misschien wel een tip voor anderen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Laatste zorg

  • chauffeur / verzorger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #28 Gepost op: 8 mei 2012, 22:47:08
Naar aanleiding van jouw bericht wil ik hier een tip voor iedereen geven.

Scan belangrijke document in en sla ze op, op je computer. Verzend ze daarna naar je eigen Hotmail of ander email-account.
Overal ter wereld heb je hiertoe de toegang en bij verlies heb je ze altijd beschikbaar. Dit kan gelden bij diefstal, brand of verlies. Je kunt denken aan verzekeringspapieren, rijbewijs, paspoort en dus ook diploma's en certificaten.

Helaas geen oplossing voor de vraagsteller/ opener van dit topic maar misschien wel een tip voor anderen.


Dank je wel voor de tip. Echter van een oud werkgever, waar ik probeerde een kopie te krijgen, kreeg ik te horen dat hij geen kopie zou accepteren. Van een diploma moest hij altijd het orgineel zien. Wel zou hij genoegen nemen met een certificaat wat door het DUO wordt afgegeven. Dit is een zogenaamd bewijs van deelgenomen examen.
Even zo goed dank voor je tip.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #29 Gepost op: 8 mei 2012, 23:51:38
Andere tip voor diploma's is waarschijnlijk, zodra je ze krijgt een paar gewaarmerkte kopieën laten maken. Dat kan bij de onderwijsinstelling zelf of op het gemeentehuis, voor een paar euro ben je klaar. Leg die kopieën vervolgens bij je ouders of ander familielid in huis. Mocht jou huis afbranden dan liggen ze ergens anders nog veilig. En andersom natuurlijk ook.