Blauwe en amber led verlichting op fiets

Auteur Topic: Blauwe en amber led verlichting op fiets  (gelezen 15401 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

guest12274

  • Gast
Gepost op: 29 februari 2012, 17:31:51
Hallo strijders van het kwaad! O0

mijn vraag is of ik ook strafbaar ben als ik voor mijn fietslampje met 9 blauwe leds en achter mijn fietslampje met 9 amber leds niet aan heb
of dat alleen de blauwe strafbaar is ik snap er allemaal helemaal niks meer van


gr
nick




Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #1 Gepost op: 29 februari 2012, 17:35:48
Google -> Regels fietsverlichting -> Rijksoverheid.nl

Regels voor losse lampjes op een fiets

De regels voor losse lampjes:
 wit of geel licht voor, rood licht achter;
 de losse lampjes mogen alleen op het bovenlichaam. Dus niet op uw hoofd, armen of benen;
 u mag losse lampjes bevestigen aan uw kleding of op uw tas;
 losse lampjes moeten goed zichtbaar zijn. Er mag dus niets voor of overheen hangen;
 losse lampjes moeten recht vooruit en recht achteruit schijnen, ze mogen niet knipperen en niet teveel bewegen.


Gast

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 29 februari 2012, 17:36:19


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #3 Gepost op: 29 februari 2012, 17:56:24
Ik denk dat hij bedoelt of hij strafbaar is als hij naast de gewone verlichting ook wat feest verlichting aanbrengt op zijn fiets 98uiye


Gast

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 29 februari 2012, 17:57:35
... waarom zou je in vredesnaam blauwe LEDjes op je fiets willen zetten.... "wannabe noodhulp-tweewieler"? ............


guest12274

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 29 februari 2012, 18:24:28
... waarom zou je in vredesnaam blauwe LEDjes op je fiets willen zetten.... "wannabe noodhulp-tweewieler"? ............

nee gewoon uit verveling en ik vind het wel geinig


guest12274

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 29 februari 2012, 18:25:03
Ik denk dat hij bedoelt of hij strafbaar is als hij naast de gewone verlichting ook wat feest verlichting aanbrengt op zijn fiets 98uiye

ja idd dat ja  :D


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #7 Gepost op: 29 februari 2012, 19:02:14
Blauwe verlichting is nooit toegestaan op voertuigen van niet-hulpverleningsdiensten.
Amber weet ik niet zeker, maar  ik raad het je zeker niet aan. Al helemaal niet voor de lol.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #8 Gepost op: 29 februari 2012, 19:30:00
Blauwe verlichting is nooit toegestaan op voertuigen van niet-hulpverleningsdiensten.

Blauwe verlichting is alleen toegestaan op  motorvoertuigen  van hulpverleningsdiensten.     Op de overige voertuigen van de hulpverleningsvoertuigen is blauwe verlichting ook niet toegestaan.   998765  

Zoals je kan zien op http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=55930.0  zijn deze politie scooters niet voorzien van blauw licht


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #9 Gepost op: 29 februari 2012, 19:43:53
bij de uitzending van Wegmisbruikers (26-2-2012 op (28:30)) liet de politie (Groningen) nog een bestuurder zijn amberverlichting
verwijderen omdat dit niet toegestaan zou zijn. De beste jongeman had deze erop zitten ivm zijn beroep in de infra en
gebruikte daarbij zijn privé-auto om daar te komen.
De agent melde dat het niet toegestaan is omdat dat alleen op bedrijfsauto's mocht zitten en niet op personenauto's

(moet er bij zeggen dat hij de lampen ook ten onrechte gebruikte op de openbare weg)

dus amber is ook niet zomaar toegestaan

Blauwe verlichting is alleen toegestaan op  motorvoertuigen  van hulpverleningsdiensten.     Op de overige voertuigen van de hulpverleningsvoertuigen is blauwe verlichting ook niet toegestaan.   998765  

Zoals je kan zien op http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=55930.0  zijn deze politie scooters niet voorzien van blauw licht

ik heb ook al politie-scooters en fietsen gezien met blauwe signaalverlichting
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV