Blauwe en amber led verlichting op fiets

Auteur Topic: Blauwe en amber led verlichting op fiets  (gelezen 15402 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #20 Gepost op: 1 maart 2012, 10:14:15
Grapje moet kunnen.  ;)

En dat is koren op de molen .... Kom maar op Kusje. Tik het vilein uit je toetsenbord want jij kan wel wat met zo'n opmerking.
(met deze ook wel. ik ben benieuwd)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #21 Gepost op: 1 maart 2012, 10:19:01
al ligt het helemaal aan de situatie. Grapje moet kunnen.  ;)
98uiye


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #22 Gepost op: 1 maart 2012, 10:25:22
En om in die trend te blijven.
Hallo strijders van het kwaad! O0
Persoonlijk heb ik meer met strijders tegen het kwaad. 998765
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #23 Gepost op: 1 maart 2012, 10:28:09
bij de uitzending van Wegmisbruikers (26-2-2012 op (28:30)) liet de politie (Groningen) nog een bestuurder zijn amberverlichting
verwijderen omdat dit niet toegestaan zou zijn. De beste jongeman had deze erop zitten ivm zijn beroep in de infra en
gebruikte daarbij zijn privé-auto om daar te komen.
De agent melde dat het niet toegestaan is omdat dat alleen op bedrijfsauto's mocht zitten en niet op personenauto's

(moet er bij zeggen dat hij de lampen ook ten onrechte gebruikte op de openbare weg)

dus amber is ook niet zomaar toegestaan
(...)
Ga er maar vanuit dat deze verlichting niet in beslag is genomen vanwege het aanwezig hebben van, maar vanwege het misbruik maken van .... En dan ga je dus gewoon over op het ''meer lichten hebben dan is toegestaan'' en kun je in beslag nemen.
Punt 1: er is geen verschil voor wat betreft het aanwezig hebben van amber signalering op een "privé auto" dan wel "bedrijfsauto" (zie ander topic). Feit is dat het voor beide voertuigcategorieën personenauto's (in het filmpje) en bedrijfsauto's (categorieën in de Regeling Voertuigen) niet toegestaan is. Tegelijkertijd is het in het kader van de Regeling OGS 2009 verplicht om het te gebruiken in de voorgeschreven omstandigheden (o.a. bij wegwerkzaamheden).

Punt 2: de RDW geeft aan dat er voor amber signalering geen ontheffingen worden afgegeven en dat de aanwezigheid van dergelijke verlichting dus gebonden is aan de Regeling OGS 2009, en dat op grond daarvan gebruik toegestaan is. In het filmpje gaven de agenten aan dat er een ontheffing aangevraagd moest worden; dit is onzin want dit is niet eens mogelijk.

Punt 3: ik weet niet helemaal zeker of de jongeman inderdaad kon aantonen dat hij de dingen voor het werk nodig heeft (iets met werkverkeer bordje?), maar feit is in elk geval dat hij ze op het moment van constateren onterecht gebruikte. Als de jongeman inderdaad die dingen voor het werk nodig heeft, dan is hij wel degelijk strafbaar op grond van "te veel lichten" en/of "signalen geven zonder gevaar", maar dan gaat demontage en/of inbeslagname wel heel erg ver. Ik vraag me dan ook zeer zeker af op welke grond dit zou moeten plaatsvinden en of dat juridisch standhoudt. (Zie ook een vergelijkbaar filmpje bij BodW waar een plantsoendienst vergeten was zijn zwaailichten uit te zetten. Wordt wel bekeurd maar niet gedemonteerd of in beslag genomen.)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #24 Gepost op: 1 maart 2012, 16:48:31
Ten eerste kom ik er niet achter waar jij vandaan haalt dat politie gebruik zou maken van optische en/of geluidssignalen, op voertuigen waarbij dit niet is toegestaan. Deze situatie haal je er zomaar bij en heeft naar mijn inziens weinig te maken met het topic of een van de reacties daarop.  ???

Ten tweede neem ik aan dat, mochten mijn collega's onverhoopt toch blauwe verlichting op een niet-gemotoriseerd voertuig hebben aangebracht, dit is gebeurd in overleg met leidinggevenden. Ik denk niet dat ik dan de aangewezen persoon ben om er 'iets aan te doen'. Melding of navraag doen bij de grote baas kan natuurlijk wel, al ligt het helemaal aan de situatie. Grapje moet kunnen.  ;)
Ten eerste lees even de berichtgeving van DeMassel maar even   Ik ga je het niet voorkauwen.  

Even over je tweede punt: waarom zou jij niet de aangewezen persoon zijn om er iets aan te doen?  Of heerst er bij de politie een cultuur dat nieuwelingen pas mogen praten indien zij toestemming hebben van de ouderen?    Of ben je onder de indruk van een streepje meer op de schouder?       Ik ben helemaal niet onder de indruk van streepjes, balkjes, sterretjes en wat er nog meer op de schouder zou kunnen zitten.
Voor mij is dit alleen de salaris-indicatie.    (moet je ook doen, werkt bevrijdend)  Ook ben ik niet onder de indruk van uniformen in het algemeen.  Het is gewoon makkelijk een uniform: niet in de kast hoeven te kijken wat je vandaag weer eens aan moet trekken   098uo  

Het gaat voor mij om de persoon / houding en dergelijke van de persoon.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #25 Gepost op: 1 maart 2012, 19:03:17
Overheen gelezen, excuses  e050

Het is niet dat ik er niets van durf te zeggen of iets dergelijks, ik ga er gewoon van uit dat mijn collega's ook zelf kunnen nadenken en volwassen genoeg zijn om dat soort dingen met leidinggevenden te bespreken.
En ik ben echt niet onder de indruk van een streepje meer of minder, je leert van elkaar, of je nou aspirant bent of allround politiemedewerker (zoals dat tegenwoordig zo mooi heet).


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #26 Gepost op: 2 maart 2012, 08:18:08
ik ga er gewoon van uit dat mijn collega's ook zelf kunnen nadenken en volwassen genoeg zijn om dat soort dingen met leidinggevenden te bespreken.

Een behoorlijke aanname van je.

Dus je wacht af, neemt geen eigen initiatief omdat je er vanuit gaat, dat anderen het zelf wel weten omdat het je collega's zijn maar overige burgers die ga je er wel op aanspreken.  Dan doe ik de aanname dat je eigenlijk vind dat burgers niet kunnen nadenken (dit in tegenstelling van een collega in een andere topic  >:D)        

Vind je je zelf dan nog niet volwassen genoeg om het zelf te bespreken met je leidinggevende?  

Ik kan je uit eigen ervaring dat ook mensen die al jaren het zelfde werk doen  / in dezelfde organisatie zitten soms bedrijfsblind worden of een andere manier van werken niet zien en dat een nieuweling dit wel ziet.   En ze stellen het op prijs (oke niet iedereen) als ze er op gewezen worden dat het eea niet klopt.

Ik vind het eng dat mensen er vanuit gaan dat de "ander" het wel ziet en doorgeeft.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #27 Gepost op: 2 maart 2012, 15:53:20
Een behoorlijke aanname van je.

Dus je wacht af, neemt geen eigen initiatief omdat je er vanuit gaat, dat anderen het zelf wel weten omdat het je collega's zijn maar overige burgers die ga je er wel op aanspreken.
Om verdere verwarring te voorkomen (voorzover de indruk al was gewekt) Dion is vooralsnog geen collega in de politieorganisatie.  ;)
Mogelijk een toekomstig collega.  O0
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #28 Gepost op: 2 maart 2012, 16:34:09
Om verdere verwarring te voorkomen (voorzover de indruk al was gewekt) Dion is vooralsnog geen collega in de politieorganisatie.  ;)
Mogelijk een toekomstig collega.  O0

Die indruk was door Dion behoorlijk gewekt want hij heeft over zijn collega's
mochten mijn collega's onverhoopt toch blauwe
 
Betekenis van het woord "collega" is  namelijk "iemand die bij dezelfde baas werkt als jij"    en niet misschien ooit eens in de toekomst.  
En het is niet dus zo raar dat ik er van uit ben gegaan dat Dion bij de politie werkzaam zou zijn.  

Jammer dat er dus mensen zijn die op deze manier een indruk willen maken.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #29 Gepost op: 2 maart 2012, 16:34:47
voorzover de indruk al was gewekt
Zou Dion dan zijn stijl van schrijven daar ook naar aan willen passen, ik was toch eigenlijk wel van mening dat hij reeds diender zou zijn gezien zijn stijl van tikken
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend