Nieuwe C2000 communicatie-middelen

Auteur Topic: Nieuwe C2000 communicatie-middelen  (gelezen 18206 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #20 Gepost op: 11 maart 2012, 20:37:55
In Kennemerland wordt naast de Motorola ook met dezelfde Nokia's gewerkt als in Amsterdam door sommige collega's.

In principe alleen voor onopvallend personeel, recherche en dergelijk. Er zijn ook een aantal nieuwe porto'tjes in omloop, getest door o.a. de OvD-P's en ik meen een aantal mensen van de buitenbewaking. De Motorola MTP 700 wordt niet meer gemaakt en zodoende is men aan het kijken naar de vervangers, eind van dit jaar als het goed is.

Klopt. De gelieerden gebruiken ook de Nokia's. Boswachterij, handhaving, toezicht etc.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #21 Gepost op: 11 maart 2012, 20:41:41
Brabant-Noord: MTP750

Weet je dat zeker?
Ik heb de MTP750 nog nooit eerder in NL gezien, en ook op internet is niets te vinden over de MTP750 en gebruik van C2000.
Bedoel je niet gewoon de MTP700?


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #22 Gepost op: 11 maart 2012, 21:03:26
Weet je dat zeker?
Ik heb de MTP750 nog nooit eerder in NL gezien, en ook op internet is niets te vinden over de MTP750 en gebruik van C2000.
Bedoel je niet gewoon de MTP700?

Hmm, ik had altijd mtp750 in mn hoofd zitten. Ik zie ook dat de afbeeldingen via Google gelijk zijn voor de 700 en 750. Ga het nog eens nakijken!
Senior GGP / Oost-Brabant


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #23 Gepost op: 11 maart 2012, 21:05:06
Hmm, ik had altijd mtp750 in mn hoofd zitten. Ik zie ook dat de afbeeldingen via Google gelijk zijn voor de 700 en 750. Ga het nog eens nakijken!

De 750 is iets anders dan de 700, maar ik heb ze nog nooit gezien in NL  :) En ik let er toch al heel wat jaartjes op haha


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #24 Gepost op: 14 maart 2012, 19:12:17
Weet je dat zeker?
Ik heb de MTP750 nog nooit eerder in NL gezien, en ook op internet is niets te vinden over de MTP750 en gebruik van C2000.
Bedoel je niet gewoon de MTP700?

Het is inderdaad de MTP700, domme fout van mij!
Ook Brabant-Noord is bezig met de overgang naar nieuwe porto's. Status daarvan is onbekend.
Senior GGP / Oost-Brabant


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #25 Gepost op: 15 maart 2012, 19:24:30
Zeeland heeft het volgende:
Mobilofoons - Motorola MTM700 en de MTM800 (opvolger) en alles met AVLS
portofoons - Motorola MTP700 en kortgeleden zag ik bij de recherche de kleinere MTP850


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #26 Gepost op: 15 maart 2012, 22:01:05
Zeeland heeft het volgende:
... en kortgeleden zag ik bij de recherche de kleinere MTP850
Noord-Holland Noord is vrij recent overgestapt op de MTP850.
Ik dacht al ... niemand die de MTP850 gebruikt?
En dat terwijl het zo'n makkelijk klein dingetje is.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #27 Gepost op: 15 maart 2012, 22:59:59
Ik dacht al ... niemand die de MTP850 gebruikt?
En dat terwijl het zo'n makkelijk klein dingetje is.

ZAW, KEN en NHN zijn overgestapt op de MTP850S, ik was een van de proef personen in de regio en moet zeggen dat ik er tevreden over ben, klein handzaam porto die je ook makkelijk verdekt kan dragen. Wordt bij ons geleverd met een spreeksleutel en een losse verbindingset met oortje en microfoon voor burgerdiensten. Echt goed geregeld. Daarbij worden bij ons alle porto;s op de persoon verstrekt, iig binnen de noodhulp. Ik zeg vooruitgang voor onze regio !  O0
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #28 Gepost op: 15 maart 2012, 23:16:39
ZAW, KEN en NHN zijn overgestapt op de MTP850S, ik was een van de proef personen in de regio en moet zeggen dat ik er tevreden over ben, klein handzaam porto die je ook makkelijk verdekt kan dragen. Wordt bij ons geleverd met een spreeksleutel en een losse verbindingset met oortje en microfoon voor burgerdiensten. Echt goed geregeld. Daarbij worden bij ons alle porto;s op de persoon verstrekt, iig binnen de noodhulp. Ik zeg vooruitgang voor onze regio !  O0

Haaglanden doet ook mee voor zowel de ambulancedienst als de politie, bij de brandweer en overige diensten (reddingsbrigade e.d.) is er (nog) een mengeling van de MTH800 en de MTP700. MTH800 werkt best aardig en is lekker compact, voor normale incidenten en patrouille prima, maar zodra de omstandigheden zwaar worden heb ik toch liever een MTP700...


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #29 Gepost op: 16 maart 2012, 11:09:33
Haaglanden doet ook mee voor zowel de ambulancedienst als de politie, bij de brandweer en overige diensten (reddingsbrigade e.d.) is er (nog) een mengeling van de MTH800 en de MTP700. MTH800 werkt best aardig en is lekker compact, voor normale incidenten en patrouille prima, maar zodra de omstandigheden zwaar worden heb ik toch liever een MTP700...

Elke portofoon heeft zijn voor en nadelen. De geluidskwaliteit van de MTP700 (gewoon uit de speaker, dus niet via een handmike) is een van de beste. De MTH800 klinkt ook erg goed. Andere portofoons, zoals bijv. de MTP850, heeft een vrij kleine speaker, waardoor hij bij een beetje volume al heel schel en overgemoduleerd klinkt. Heel erg zonde van zulke dure apparatuur, dat dan bezuinigd wordt op de speaker, wat een van de belangrijkste onderdelen zijn. "Gelukkig" gebruiken de meeste collega's een handmike, waardoor het niet zo opvalt.