Golfkar op evenementen terrein

Auteur Topic: Golfkar op evenementen terrein  (gelezen 11288 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #10 Gepost op: 5 maart 2012, 12:29:24
Over wat voor evenement hebben we het? Wat voor letsel kan je verwachten? Wat voor terrein is het? In welke periode in het jaar gaat het gebeuren? In de winter wil je iemand liever niet langdurig buiten / op de grond hebben natuurlijk, maar met dekens kom je ook een heel eind.

Het is de bedoeling die wagen aan te schaffen voor verschillende evenementen het hele jaar door om het zo wat kosten efficienter te maken. Vaak gaat het in de zomer over muziek festivals met een maximum van 4999 bezoekers (vanaf de 5000 wordt de GHOR een tandje actiever dus daar blijven we bewust onder) of sport evenementen (ateletiek). in de winter zal het wat minder zijn maar ik kan me voorstellen dat er ook inzetten bij een ijsbaar bij zullen zijn.

Wat voor letsels je daar uit kan verwachten hoef ik denk ik niet uit te leggen aan de meeste mensen hier.

de kwaliteit van de ondergrond is heel erg verschillend, sommige parkbeheerders zien hun terrein als golfpark, andere hebben meer de kwaliteit van een weiland. maar over het algemeen gaat het wel over terreinen met beperkte toegangsmogelijkheden. vooral tijdens drukte.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


ralpje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 396
Reactie #11 Gepost op: 5 maart 2012, 14:18:19
Het is de bedoeling die wagen aan te schaffen voor verschillende evenementen het hele jaar door om het zo wat kosten efficienter te maken. Vaak gaat het in de zomer over muziek festivals met een maximum van 4999 bezoekers
Daar lijkt het me weinig meerwaarde te hebben als het geen ALS inzet is. Voor die spaarzame inzet die wél ALS is zou je kunnen kijken of je zo'n ding (bijvoorbeeld bij EMS) zou kunnen huren.

Citaat
of sport evenementen (ateletiek)
Lijkt me een klein en beheersbaar terrein, daar zie ik de noodzaak niet echt.

Citaat
in de winter zal het wat minder zijn maar ik kan me voorstellen dat er ook inzetten bij een ijsbaar bij zullen zijn
Ook hier: het is een klein terrein. In alle gevallen zou het dan moeten gaan om mensen die niet zelfredzaam zijn, dus problemen met de onderste extremiteiten (en dus indicatie voor ambulancevervoer. Als EHBO-er wil je ook niet gaan spalken o.i.d.) of bewustzijnsdalingen. En ook dat is voor een EHBO-er genoeg om hem te laten liggen waar hij / zij zit en een ambu af te wachten.

Citaat
de kwaliteit van de ondergrond is heel erg verschillend, sommige parkbeheerders zien hun terrein als golfpark, andere hebben meer de kwaliteit van een weiland. maar over het algemeen gaat het wel over terreinen met beperkte toegangsmogelijkheden. vooral tijdens drukte.
Het lijkt me ten alle tijden de verantwoordelijkheid van de organisatie om de bereikbaarheid te garanderen; ik vermoed dat dat ook in de vergunning staat. Als het er om gaat een ALS-team snel ter plaatse te krijgen, dan moet je gewoon ALS-zorg inhuren.
Ik werk op zeer regelmatige basis bij EMS en ook zeer regelmatig op festivalterreinen en de malen dat die golfkar of quads daadwerkelijk ingezet werden zijn schaars. Áls het al gebeurt dan is het in combinatie met een ALS-team.


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #12 Gepost op: 5 maart 2012, 14:20:05
Het is de bedoeling die wagen aan te schaffen voor verschillende evenementen het hele jaar door om het zo wat kosten efficienter te maken. Vaak gaat het in de zomer over muziek festivals met een maximum van 4999 bezoekers (vanaf de 5000 wordt de GHOR een tandje actiever dus daar blijven we bewust onder) of sport evenementen (ateletiek). in de winter zal het wat minder zijn maar ik kan me voorstellen dat er ook inzetten bij een ijsbaar bij zullen zijn.

Wat voor letsels je daar uit kan verwachten hoef ik denk ik niet uit te leggen aan de meeste mensen hier.

de kwaliteit van de ondergrond is heel erg verschillend, sommige parkbeheerders zien hun terrein als golfpark, andere hebben meer de kwaliteit van een weiland. maar over het algemeen gaat het wel over terreinen met beperkte toegangsmogelijkheden. vooral tijdens drukte.

Ik weet niet of dit je werk is of een hobby? Maar als dit jouw bedrijf is, moet je de overweging gewoon bedrijfsmatig maken:
- wat kost die golfkar (aanschaf incl. ombouwen / levensduur = afschrijving per jaar en daar dan operationele kosten zoals benzine bij optellen)
- hoeveel betaalt een opdrachtgever extra als je die golfkar meeneemt (bv. omdat terrein eerder vrij is en dus evenement verder kan) óf
- hoeveel extra opdrachten haal ik binnen door die golfkar die ik niet binnenhaal als ik geen golfkar heb.

en dan kijken of de extra inkomsten per jaar opwegen tegen de kosten per jaar.

Dat is ondernemen!  O0
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #13 Gepost op: 5 maart 2012, 14:59:22
Ik weet niet of dit je werk is of een hobby?

nee is een hobby/vrijwilligerswerk, dus ik heb niet egt verstand van ondernemen. vandaar dat ik de vraag ook openbaar stel en er geen intern investeringsvoorstel van maak ofzoiets.


Citaat
Ik werk op zeer regelmatige basis bij EMS en ook zeer regelmatig op festivalterreinen en de malen dat die golfkar of quads daadwerkelijk ingezet werden zijn schaars. Áls het al gebeurt dan is het in combinatie met een ALS-team.

Oke, duidelijk verhaal. Thnx voor de info.

Duidelijk gevalletje: leuk voor de heb maar geen verdere praktische invuling op medisch vlak
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 24 mei 2012, 19:18:39
Wij gebruiken voor de evenementen de zogehete Gathor, zie: http://www.cervon.nl/

In de bak kunnen een 14 tot 15 brandblussers, wat voor ons dus belangrijk is. Deze Gathors zijn net even sterker dan een gewone golfcar, niet onbelangrijk bij oneffen terrein of een hoop blubber.


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #15 Gepost op: 25 mei 2012, 13:56:08
Ik heb nu al een aantal keren op hippische evenementen met diverse karretjes gereden; zowel de golfkar als de John Deere Gator.
De golfkar doet het goed, rijdt strak en geluidloos. De John Deere Gator maakt wat meer herrie door de benzinemotor maar blijft wel rijden als de ondergrond slecht is. Een golfkar geeft het nogal snel op als het te zanderig, nat of modderig wordt.
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #16 Gepost op: 11 juli 2012, 20:20:29
Ik zou zeggen doe het niet.
Hoe vaak vervoer je nu mensen.... doen wij dit überhaupt nog liggend?

Ik zou trouwens niet weten op welk evenement dit autootje van toepassing komt. Wij zijn namelijk vaak vrij snel al lopend ter plaatsen. ( met uitzondering van de PAM of de stadsfiets.)
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #17 Gepost op: 11 juli 2012, 23:28:38
Ik zou zeggen doe het niet.
Hoe vaak vervoer je nu mensen.... doen wij dit überhaupt nog liggend?

Ik zou trouwens niet weten op welk evenement dit autootje van toepassing komt. Wij zijn namelijk vaak vrij snel al lopend ter plaatsen. ( met uitzondering van de PAM of de stadsfiets.)

Ik moet zeggen dat op grote houseparty's liggend vervoer via een snel klein vervoersmiddel toch wel erg prettig is en vaak gebruikt word...


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #18 Gepost op: 12 juli 2012, 10:23:17
Ik heb anderhalve week geleden op een festival gewerkt waar de organisator een golfkar had staan, waar ik ook gebruik van kon maken indien nodig. De wagen was niet ingericht voor liggend vervoer maar dat hebben we ook helemaal niet gemist.

Waar het wel handig voor was, was om rondes te doen rond het festival terrein. Ik wil graag eens in de zoveel tijd overal even langs kunnen gaan om te zien hoe de situatie er voor staat. En dan niet alleen eerste hulp maar ook beveiliging, brandwacht, verkeersregelaars, kaart controleurs enz. Te voet zou me dat ongeveer 3 kwartier tot een uur kosten, met een golfkar was ik binnen een kwartiertje klaar. Mijn tijd kan soms best waardevol zijn op dat soort dagen. Wel moet het festival terrein er geschikt voor zijn want tussen het publiek door is in mijn ogen geen optie.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #19 Gepost op: 12 juli 2012, 10:25:34
maar waarom kies je dan voor een golfkar en niet voor een quad??