Chauffeurs Taxi cao

Auteur Topic: Chauffeurs Taxi cao  (gelezen 16056 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

René van de Braak

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 10 februari 2005, 21:55:57
Als taximan in hart en nieren (24 jaar in dienst) vind ik het zeer vreemd  :o dat HAP chauffeur onder de taxiCAO valt.

Deze CAO heeft niets te maken met het werk van HAP chauffeurs, hetzij dat de chauffeur als taxichauffeur werkt en door zijn bedrijf wordt "uitgeleend". Ik zie weleens HAP wagens met blauwe kentekenplaten maar bij ons in Brabant is de HAP wagen een "normale" GGD personenwagen. Deze HAP chauffeurs krijgen, bij mijn weten, niet betaald als taxichauffeur maar volgens de Zorg CAO.

Het klopt wel dat de onregelmatigheids toeslag voor nachtwerk in de taxi CAO staat omschreven als:
uren gelegen tussen 22.00 - 06.00 uur te betalen met 1.00 euro per uur.   :-\ :-\

voor de mensen met echte interesse: taxi cao kan worden besteld bij: www.knv.nl 

groeten uit Brabant (na carnaval)    :) ;D :)


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #21 Gepost op: 10 februari 2005, 23:07:01
Gelukkig is onze onregelmatigheids toeslag wel iets meer dan die ene euro.


senseihomer

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 11 februari 2005, 18:12:51
Inderdaad

Ik ben kort gelesen aangenomen als chauffeur in Waalwijk (huisartsenpost) en dan van je onder de cao huisartsenzorg en krijg je de Ort (onregelmatigheid) wel uitbetaald.

Is toch ongeveer een derde van je loon


gr martien


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #23 Gepost op: 16 februari 2005, 23:25:23
Ik wens je veel succes en laat even weten of het wat geworden is.


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #24 Gepost op: 21 februari 2005, 09:26:10
In reactie op degene die vroeg of hij op de HAP kon gaan rijden zodra hij zijn rijbewijs heeft:
Het hangt er even vanaf of het onder taxi-licentie gebeurt (wat op de meeste plaatsen zo is). Om dan te mogen rijden moet je een 'chauffeurspas' aanvragen. De eisen om die te krijgen zijn: een verklaring van goed gedrag, een gezondheidsverklaring EN dat je minimaal vier jaar in het bezit van een rijbewijs bent. En dat laatste zal dan net jouw probleem worden. Overigens baseer ik me even op hoe het in 2000 was. Wellicht dat deze 4 jaars regel inmiddels anders is, want ik zie soms zulke broekies op de reguliere taxi rijden....


Theo.daling

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 20 oktober 2005, 00:33:28
In reactie op degene die vroeg of hij op de HAP kon gaan rijden zodra hij zijn rijbewijs heeft:
Het hangt er even vanaf of het onder taxi-licentie gebeurt (wat op de meeste plaatsen zo is). Om dan te mogen rijden moet je een 'chauffeurspas' aanvragen. De eisen om die te krijgen zijn: een verklaring van goed gedrag, een gezondheidsverklaring EN dat je minimaal vier jaar in het bezit van een rijbewijs bent. En dat laatste zal dan net jouw probleem worden. Overigens baseer ik me even op hoe het in 2000 was. Wellicht dat deze 4 jaars regel inmiddels anders is, want ik zie soms zulke broekies op de reguliere taxi rijden....

Vanaf 1 januari 2006 heb je ook het CCV-T nodig oftewel het chauffeursdiploma taxi.


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #26 Gepost op: 20 oktober 2005, 17:17:52
Ik blijf het de grootste onzin vinden allemaal. Taxipas, taxidiploma.... (en betaling volgens de taxicao  ;)).

Zo'n taxidiploma heeft gewoon helemaal niets met het werk van hapchauffeur te maken  :-X :-X >:(

Weet iemand eigenlijk al wanneer de CAO door alle partijen zal zijn goedgekeurd??
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Theo.Daling

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 22 oktober 2005, 13:41:46
Ik blijf het de grootste onzin vinden allemaal. Taxipas, taxidiploma.... (en betaling volgens de taxicao  ;)).

Zo'n taxidiploma heeft gewoon helemaal niets met het werk van hapchauffeur te maken  :-X :-X >:(

Weet iemand eigenlijk al wanneer de CAO door alle partijen zal zijn goedgekeurd??

Alsnog principe-akkoord cao Taxi

Bijna 6 procent gaan de lonen er in de taxisector - gefaseerd - op vooruit. Dat is het resultaat van nieuwe onderhandelingen tussen KNV en CNV Taxi.

De cao krijgt een looptijd van 30 maanden en gaat gelden van 1 januari
2005 tot 1 april 2007. Onderdeel van het pakket is een eenmalige uitkering van 125 euro op 1 oktober 2006. Onderhandelaar Peter de Ridder schreef er een nieuwsbrief over.

De vakgroep Taxi buigt zich op 2 september over het bereikte principe-akkoord om vast te stellen of het ook een definitief akkoord kan worden. Dat akkoord ziet er - in een notedop - ongeveer zo uit.

Gr Theo.Daling ( taxichauffeur)


Theo.Daling

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 22 oktober 2005, 13:44:10


Alsnog principe-akkoord cao Taxi

Bijna 6 procent gaan de lonen er in de taxisector - gefaseerd - op vooruit. Dat is het resultaat van nieuwe onderhandelingen tussen KNV en CNV Taxi.

De cao krijgt een looptijd van 30 maanden en gaat gelden van 1 januari
2005 tot 1 april 2007. Onderdeel van het pakket is een eenmalige uitkering van 125 euro op 1 oktober 2006. Onderhandelaar Peter de Ridder schreef er een nieuwsbrief over.

De vakgroep Taxi buigt zich op 2 september over het bereikte principe-akkoord om vast te stellen of het ook een definitief akkoord kan worden. Dat akkoord ziet er - in een notedop - ongeveer zo uit.

Gr Theo.Daling ( taxichauffeur)

Is op 29-8-2005 met de werkgevers afgesloten was ik vergen er bij te zetten

Gr theo


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #29 Gepost op: 24 oktober 2005, 18:04:53
Dit is allemaal eigenlijk al "oud nieuws".

Ik zou graag willen weten wanneer dit principe akkoord om wordt gezet in een definitieve CAO??????

Overigens staat er in het berichtje:


Alsnog principe-akkoord cao Taxi

Bijna 6 procent gaan de lonen er in de taxisector - gefaseerd - op vooruit. Dat is het resultaat van nieuwe onderhandelingen tussen KNV en CNV Taxi.


Nu ben ik geen FNV fan, maar zij zijn toch echt net zo goed betrokken geweest bij de onderhandelingen  ;)
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur