Chauffeurs Taxi cao

Auteur Topic: Chauffeurs Taxi cao  (gelezen 16076 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #30 Gepost op: 25 oktober 2005, 12:46:50
Vandaag gepubliceerd:

KNV Taxi heeft ons bericht dat zij akkoord zijn met de CAO Taxi 2005-2007. Dat betekent dat de leden van KNV Taxi in elk geval gehouden zijn om de bepalingen van de CAO en ook de bepalingen uit het principe-akkoord na te komen. FNV Bondgenoten en CNV Bedrijvenbond waren al eerder akkoord.

De volgende stap in dit traject is dat CAO-partijen aan de overheid vragen om de bepalingen uit de CAO 2005-2007 algemeen verbindend te verklaren. Naar verwachting zal die verklaring in elk geval dit jaar tot stand komen.

Dit bericht is vandaag gepubliceerd,  we gaan de goede kant op! Nog even geduld met zijn allen dus.
  ;D

nog even de belangrijkste punten uit de CAO:

De lonen worden als volgt verhoogd
1,25% per 1 september 2005
2,25% per 1 januari 2006
0,75% per 1 januari 2007

Per 1 oktober 2006 ontvangt elke werknemer een eenmalige uitkering van 125,- bruto parttimers maken aanspraak op een uitkering naar rato van de omvang van hun dienstverband.

Per januari 2006 wordt een nieuw loongebouw voor het rijdend personeel ingevoerd volgend op het invoeren van het wettelijk verplicht taxi examen.

Loon bij ziekte .

De genoten onregelmatigheidstoeslag van de laatste 13 weken wordt meegenomen als loon bij ziekte
 
Kostenvergoeding verlenging chauffeurspas vanaf januari 2005 zal de aanvraagkosten voor verlenging chf.pas vergoeden aan werknemer,ook geneeskundige verklaring en nieuwe afspraak is dat de werkgever ook verklaring omtrent gedrag vergoeden aan werknemer

EHBO toeslag per januari ontvangt de werknemer een toeslag van 10,- per maand, indien de werknemer door de werkgever wordt verplicht om een ehbo diploma te halen.

Hap toeslag per 1 juli 2005 komt er een speciale HAP toeslag van 1,- per uur gedurende de periode dat de werknemer wordt ingezet binnen dit vervoer.
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


trevelyan006

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #31 Gepost op: 8 maart 2006, 11:49:53
Citaat
In reactie op degene die vroeg of hij op de HAP kon gaan rijden zodra hij zijn rijbewijs heeft:
Het hangt er even vanaf of het onder taxi-licentie gebeurt (wat op de meeste plaatsen zo is). Om dan te mogen rijden moet je een 'chauffeurspas' aanvragen. De eisen om die te krijgen zijn: een verklaring van goed gedrag, een gezondheidsverklaring EN dat je minimaal vier jaar in het bezit van een rijbewijs bent. En dat laatste zal dan net jouw probleem worden. Overigens baseer ik me even op hoe het in 2000 was. Wellicht dat deze 4 jaars regel inmiddels anders is, want ik zie soms zulke broekies op de reguliere taxi rijden....

Volgens mij geldt die regel van 4 jr niet meer. Ik ben taxi-chauffeur (als bijbaantje) van mijn 19e en heb vorig jaar ook mijn chauffeursdiploma gehaald. Dus als je de chauffeurspas wil halen kan dat wel als je 18 of 19 bent maar je moet er wel rekening mee houden dat je ook het diploma moet halen...