Eerste hulp sollicitatie

Auteur Topic: Eerste hulp sollicitatie  (gelezen 6196 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ambubroeder

  • Ambulance verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 292
  • Be the change you want to see
Gepost op: 7 maart 2012, 10:36:39
Hallo allemaal,

Aanstaande maandag heb ik een sollicitatie gesprek op de eerste hulp bij mij in het ziekenhuis.

Hebben jullie nog tips?

Ik heb namelijk (officieel) een beetje ervaring te kort (bijna 1 jaar cardiologie, 2 jaar thuiszorg en een afsluitende stage op een leer afdeling chirurgie) maar heb wel weer de pré man te zijn (schijnt althans zo te zijn), al mee gelopen te hebben, meerdere keren gevraagd te zijn voor de CCU-opleiding, en mensen intern te kennen, die een goed woordje voor mij doen.

Toch heb ik aardig wat concurrentie, dus tips zijn hartstikke welkom!

Alvast bedankt!




Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #1 Gepost op: 7 maart 2012, 18:32:00
De beste tip die ik je kan geven is jezelf zijn. Een man zijn kan een pré zijn maar op een SEH lijkt me dat niet zo. Succes in ieder geval!
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #2 Gepost op: 7 maart 2012, 21:28:24
De beste tip die ik je kan geven is jezelf zijn. Een man zijn kan een pré zijn maar op een SEH lijkt me dat niet zo. Succes in ieder geval!

Er is tegenwoordig vaak een overkill aan vrouwelijke plegen op de SEH dus een man erbij kan best interessant zijn voor de (evenwichtige) teamsamenstelling... ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Ambubroeder

  • Ambulance verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 292
  • Be the change you want to see
Reactie #3 Gepost op: 21 oktober 2012, 12:19:39
Hallo allen,

Het oorspronkelijke bericht is al flink oud, en ik ben toendertijd niet aangenomen. Concurrentie was behoorlijk sterk, en ondanks dat ik het flink moeilijk had gemaakt, hebben ze toen toch voor andere(n) gekozen.

Na een aantal informele gesprekken, is mij nu toegezegd dat ik bij de volgende vacature als enige op gesprek kom, en indien dat gesprek net zo goed is als het vorige ik de SEH opleiding mag gaan doen. (Concreet betekend dit waarschijnlijk, het voorjaar naar de SEH toe, er is nu een personeelsstop, en dan in oktober aan de opleiding starten).

Aangezien ik nog lang de tijd heb voor die tijd, en 'slechts' cardio ervaring heb, wil ik me vast lekker in gaan lezen.

Zijn er hier mensen met tips qua boeken, titels, thema's etcetra, waarvan jullie zeggen: daar heb je nou écht wat aan als voorbereiding? Ik hoor het graag!


Medic SEH

  • SEH-verpleegkundige
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #4 Gepost op: 24 oktober 2012, 05:06:05
Op het internet staan vertalingen en/of uittreksels van de boeken TNCC en PHTLS. Daar staat de nodige info in.