Nieuwe kleuren voor de portalen?

Auteur Topic: Nieuwe kleuren voor de portalen?  (gelezen 8415 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Gepost op: 7 maart 2012, 10:37:58
Onderstaande foto kwam ik tegen in "Uit de media 2012".
Wat mij opvalt is de gele kleur van het portaal, is dit een proef of iets nieuws of ? ? ? ? Ja, zeg het maar. Iemand meer info?

Automobilist komt om bij ongeval A2 bij Vught




Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #1 Gepost op: 7 maart 2012, 10:48:45
Alles bij de ring Den Bosch is geel, de portalen, de geluidsschermen. Ik denk dat dit alleen specifiek voor dit project is gedaan.


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Reactie #2 Gepost op: 7 maart 2012, 11:17:15
Maar als alles geel is, verliest de kleur toch z'n attentiewaarde?


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #3 Gepost op: 7 maart 2012, 11:37:03
Volgens een bericht op www.wegenforum.nl is het een ontwerp van de architect. Dit heeft dus verder niets met het beleid van Rijkswaterstaat te maken. Ik kan mij herinneren dat ik iemand dat al eens heb horen zeggen in de tijd dat ik bij Rijkswaterstaat Noord-Brabant werkte. Aangezien ik het niet meer zeker wist, heb ik het nog even opgezocht ;)


MJWB

  • Ontwerper Tunnelinstallaties, IV NEN3140/3840 en Burgerhulpverlener Hoorn/Zwaag(BLS/AED-bedienaar)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #4 Gepost op: 7 maart 2012, 20:20:05
Klopt, ik heb aan de tender meegewerkt, het was een "omgevingsmanager" die met een architect verantwoordelijk is voor de gele portalen. Niet alleen de portalen zijn geel, maar ook de geluidschermen, en de railingen van de kunstwerken enz, enz, enz.
Een voorbeeld dat over smaak wel te twisten valt, net als volgend voorbeeld:
Op de A5 zal je straks zien dat de portalen (en dan met name de A-stijlen) een andere vorm hebben. Deze geven de weg een "slanke vorm".
Alle geschreven teksten zijn geheel op persoonlijke basis en zijn geensinds de mening van enige organisatie of vereniging waaraan ik verbonden ben.


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #5 Gepost op: 7 maart 2012, 20:32:15
Ik woon in Den Bosch, en vind het op zich wel cool! Moest wel even wennen aan dat geel en op sommige wegen in de stad geeft het soms een vreemd lichteffect. Als je dan onder een A2-viaduct doorrijdt met een geel doorzichtig geluidsscherm en de zon staat er laag op, dan licht alles geel op: fietsers, andere auto's, heel apart...

Het idee is volgens mij dat alle wegen en rondwegen in Nederland een eigen 'kenmerk' krijgen, waardoor je onbewust altijd weet waar je rijdt en om het minder saai te maken. Zo hebben ze langs de hele A2 van Amsterdam tot Maastricht alle nieuwe viaducten, schermen etc. van deze gestyleerde vogels voorzien, een beetje in de stijl van Escher:



Als je die ziet, dan weet je dat je op de A2 rijdt. En als ze dan ook nog geel zijn, dan weet je dat je op de A2-ring Den Bosch rijdt!



 098uo 8)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


MJWB

  • Ontwerper Tunnelinstallaties, IV NEN3140/3840 en Burgerhulpverlener Hoorn/Zwaag(BLS/AED-bedienaar)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #6 Gepost op: 8 maart 2012, 14:35:41
KLAUWEN met geld hebben deze prachtige projecten gekost! 998765
Alle geschreven teksten zijn geheel op persoonlijke basis en zijn geensinds de mening van enige organisatie of vereniging waaraan ik verbonden ben.


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #7 Gepost op: 8 maart 2012, 16:43:01
Best leuk, dat geel, maar als ik daar wel eens langs rij, irriteer ik me enorm aan het feit dat het complete uitzicht verdwenen is door die rare gele ramen, zo jammer.
Maak het gewoon doorzichtig, verdorie. :-\


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #8 Gepost op: 8 maart 2012, 17:55:25
Best leuk, dat geel, maar als ik daar wel eens langs rij, irriteer ik me enorm aan het feit dat het complete uitzicht verdwenen is door die rare gele ramen, zo jammer.
Maak het gewoon doorzichtig, verdorie. :-\
Je moet je ogen wel op de weg houden, anders komen er andere gele voertuigen langs die wel liever niet willen zien (tenzij op mooie foto's bij de post).
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #9 Gepost op: 9 maart 2012, 19:34:37
;D

Toevallig kwam ik daar vandaag langs, en het blijft jammer dat je b.v. de rivier niet ziet,althans, alleen in een soort lime geel/groen.
Kunst vindt ik leuk, maar dit is gewoon jammer, geef mij maar gewoon blank glas.