Tweetoon of drietoon

Auteur Topic: Tweetoon of drietoon  (gelezen 16994 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #50 Gepost op: 16 februari 2005, 00:30:49
Ik denk dat het zo bij alle drie de sirene's is, bijna bij alle hoor je niet goed uit welke richting ze komen als het een beetje waait hoor je ze helemaal niet.

Ik denk trouwens dat je nog best veel kan leren uit die interior movies vanuit brandweerwagens/ambulances over gedrag en oplossingen. Mijn filmpjes zijn inmiddels al gebruikt voor onderzoeken en binnenkort gaan ze ze op mijn rijschool ook gebruiken om mensen er wat bewuster van te maken.

Gr. Ricardo

wat zijn interrior movies, en wat bedoel je met bewuster maken (beter leren luisteren).?

overigens zijn zowel 3-toon als 2-toon kwa geluid gelijk, ze zitten in het zelfde frequentie gebied, alleen bij de 2-toon klinken de tonen 650 mSec en bij de 3-toon 900 mSec.(als ze tenminste aan de regelgeving voldoen)

de enige verschillen zijn de gebruikte golfvormen van de tonen, de ambu heeft meestal een gemoduleerde toon, het lijkt alsof die zweeft. (waarvan men vindt dat hij binnen de bebouwing een beter richtingsgevoel geeft, en meer opvalt,Rotterdam gebruikt deze voor de 2-toon, alswel voor de 3-toon), terwijl de meeste een blokgolfvormige toon weergeeft, die wat aggressiever klinkt dan een sinusvormige toon (bijv, de Martin-hoorn).

het is natuurlijk wel zo dat er verschillen in geluidsterkten gebruikt wordt, het RVV zegt tenminste 100dB, dus dat halen ze allemaal wel, maar het uiteindelijke vermogen hangt af van het fabrikaat, het soort luidspreker en de plaats van de luidspreker c.q. hoorns als die zijn aangebracht.
ook deze plaats is niet vast gelegd, de enige regel is tenminste 100dB.
Nemo me impune lacessit


Bart S

  • Gast
Reactie #51 Gepost op: 16 februari 2005, 09:37:36
wat zijn interrior movies, en wat bedoel je met bewuster maken (beter leren luisteren).?

Volgens mij zijn dat filmpjes die gemaakt zijn vanuit voertuigen die met OGS rijden. Je ziet zo'n rit dus vanuit het oogpunt van de bestuurder en ervaart hoe sommige medeweggebruikers (niet) reageren. Wij maken deze filmpjes soms ook voor instructie doeleinden (nee, ik kan ze helaas niet aanbieden ter download ofzo).

Groetjes,

Bart


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #52 Gepost op: 16 februari 2005, 10:57:11
maar ik wel :P

helaas wel een duits filmpje

kijk maar even op



http://www.einsatzvideos.net/Videos/videos.shtml

en dan het eerste filmpje, en ik meen dat er op de site van http://www.ambulanceveluwe.nl.nu/ ook een staat  bij filmpjes en dan als datum 1 juli
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #53 Gepost op: 17 februari 2005, 11:32:20
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #54 Gepost op: 17 februari 2005, 11:40:30
http://www.regan.ch/alarmfahrt.html

zijn hier ook van die 'interior movies' te vinden?
want ik kan ze niet vinden :(


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #55 Gepost op: 17 februari 2005, 12:20:27
der staat een foto van het interieur en daaronder staat 6 mb

daar kan je op klikken en dan zie je et vanzelf
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


josdebruijn

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #56 Gepost op: 3 juni 2015, 13:05:53
Er staat een nieuwe politie tweetoon op youtube:


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #57 Gepost op: 3 juni 2015, 14:12:01
Citaat van: josdebruijn link=msg=1353821 date=1433329553
Er staat een nieuwe politie tweetoon op youtube:


Deze is niet nieuw, wat ik hoor is de huidige sirene uit de ECU zoals die sinds 2009 wordt toegepast door Honac/Modiforce.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #58 Gepost op: 4 juni 2015, 00:26:14
Het filmpje, dat is nieuw. Wel afkijken tot het einde hè!


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #59 Gepost op: 4 juni 2015, 08:35:44
15 seconden de 2-toon 😒
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV