Beveiliger raakt vergunning kwijt na aanhouding lastige klant prostituee

Auteur Topic: Beveiliger raakt vergunning kwijt na aanhouding lastige klant prostituee  (gelezen 5074 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Bron Noordhollands dagblad

http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/stadstreek/alkmaar/article14503553.ece/Alkmaarse-beveiliger-redt-hoertje-maar-raakt-vergunning-kwijt


Gepubliceerd op 11 maart 12, 13:22Laatst bijgewerkt op 11 maart 12, 13:23
 ALKMAAR - Okee, hij had die trap niet mogen uitdelen toen hij een verdachte aanhield. Dat geeft Achterdam-beveiligingsman Peter H. grif toe. Maar dat is geen reden om hem gelijk brodeloos te maken door zijn vergunning in te trekken.
 
,,Een rechter wordt toch ook niet uit zijn functie ontheven als hij - na een lange staat van dienst - fout vonnist waardoor iemand tien jaar onterecht worden opgesloten?'' Bestuursrechter D. de Feijter moest zowaar even glimlachen toen ze het argument hoorde.

Peter H. is al zestien jaar werkzaam in de beveiliging. Van onbesproken gedrag. Dat veranderde op 13 september vorig jaar. Toen drukte een van de prostituees aan de Achterdam op de noodknop. H. en zijn medebewaker snelden naar de peeskamer en troffen een klant aan die de vrouw had mishandeld. Omdat die vrouw weigerde aangifte te doen, moesten de bewakers de man laten lopen. Hij werd door een vriend meegenomen naar de Dijk.

Vervolgens kwam hij tot drie keer toe terug op de fiets om de bewakers te intimideren. ,,Hij riep dat hij ons dood zou maken en dat hij onze moeders en vrouwen van alles zou aandoen'', aldus H. tegen de rechter. ,,Toen hij voor de vierde keer langs kwam fietsen besloten we hem aan te houden. Doordat mijn partner nog niet zo ervaren was als ik ging het mis. Hij trok de man iets te hard van zijn fiets.''

In de vechtpartij die volgde deelde H. een trap uit. ,,Dat was fout'', gaf hij toe. ,,We kwamen in een geweldspiraal terecht.'' H. had zelf de politie gebeld om de aanhouding te melden, maar de gehavende lastpak deed aangifte tegen de twee beveiligers. Het was voor de politie reden genoeg om de beveiligingstoestemming per direct in te trekken. En daarmee kon H. na zestien jaar ineens zijn werk niet meer doen. Dat vinden hij en zijn raadsman R. Kiewitt een te zware sanctie. Temeer omdat de strafprocedure nog loopt. Ze vinden dat H. weer aan het werk moet kunnen totdat er en vonnis is.

Namens de politie merkte L. Seinen op dat het feit dat de beveiliger de trap heeft toegegeven reden genoeg is om de vergunning in te trekken.

Uitspraak 23 maart.


CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Mijn kijk op de situatie als zo. De lastpak bedreigde hun reeds drie keer, ruim genoeg dus om een aangifte te doen. Ik zou hem toen hij 4x voorbij kwam niet hebben aangehouden, maar reeds eerder bij die bedreiging. En dan nog van uit mezelf sprekend zou ik de mondeling bedrieging hebben aangegeven zonder de fysieke confrontatie aan te gaan. Maar ik was er niet bij dus ken niet de effectieve toedracht waarin alles gebeurde.
Dat in een knokpartij een klap of trap voorkomt is inherent aan de situatie. Als ik iemand trap geef buiten dergelijke situatie ligt het anders.

Ik zit in buurtpreventieteam onder toezicht vd gemeente. Wij kregen op de bijles gisteren nog een pluim van de instructeur om ons correct optreden. Wat de hangjeugd ook scheld naar ons (stelletje homo's e.d), het loopt eraf als water van een eend. Het één oor in, het ander eruit.
Het heeft training gekost maar we hebben het geleerd en dit stimuleert.
Ik zou de fysieke confrontatie vermeden hebben en de aangifte van mondelingen bedreiging gedaan.
En hopelijk snapt te rechter dat een trap in dergelijke situatie inherent is eraan.

Veel sterkte gewenst aan de collega.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Ik vind wel een laf iemand, deze beveiliger want hij ligt de schuld bij zijn collega. (lekkere collega die Peter H.)
Met zijn ervaring verwacht je toch iets meer?  

Doordat mijn partner nog niet zo ervaren was als ik ging het mis. Hij trok de man iets te hard van zijn fiets.''

Daarnaast iemand van zijn fiets trekken omdat die vervelende dingen roept?
Ik denk dat het eea niet in verhouding staat, dat moet iemand wel weten met zijn ervaring.


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Onze volmaakte medeforummer hierbovend negerend.

Fouten maken is menselijk en als een "klant" iemand mishandelt en er vervolgens 4 maal langs de zelfde beveiligers probeert iets uit te lokken behoort die klant gewoon in de cel en beveiligers die dan een trap geeft is in mijn ogen terecht. Men dient zich normaal te gedragen naar iedereen. Wees als politieagent dan ook niet een boeman met gelijk een vergunning in trekken. Corrigeer liever iemand.

Een bekend spreuk luidt:
Wie wind zaait zal storm oogsten.  O0
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Nee, hij geeft zijn mede collega niet de schuld.. Hij geeft aan dat het daardoor een moeilijkere situatie werd, de beveiliger is zijn vergunning kwijt door die trap, niet door het geval van de fiets trekken.

Maar ik neem aan dat jij erbij was, omdat je meteen zo'n hard oordeel weergeeft?  

Lezen..lezen lezen.


Ps kusje: hoe zou jij je voelen als ik zou zeggen ik verkracht je vrouw, en ik vermoord je kinderen? (Ik wil je hier niet mee beledigen maar ik den kdat je wel snapt dat dit niet prettig is, en ik denk dat jij het ook niet zou waarderen als ik dit zou zeggen wel? ) als dit een paar keer achter elkaar gebeurt, dan is dat een opstapeling van.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Ik geef een oordeel over wat ik lees   Je hoort niet iemand van de fiets te trekken als beveiliger ervaren of onervaren.
Het geweldspiraal voor bedreiging is in deze te hoog, voor een beveiliger (lees burger)

Hij geeft zelf aan dat het misging (of in een moeilijke situatie terecht kwam) doordat zijn collega onervaren was.
Dat is in mijn optiek de schuld afschuiven.

Wat ik ook lees is dat het misschien wel eens wraak zou kunnen zijn geweest.  Maar zo lees IK het.  
 

Als alleen iets (negatiefs) over een krantebericht neergezet mag worden als "we" er bij zijn geweest dan zal dit inhouden:
Dat er alleen het krantebericht neergezet mag worden en dat er daarna een slotje van de mods op komt.
En dan alleen via de mods er iets bij zetten als "we" er bij zijn geweest.  Is dit dan wat je wilt?


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Ps kusje: hoe zou jij je voelen als ik zou zeggen ik verkracht je vrouw, en ik vermoord je kinderen? (Ik wil je hier niet mee beledigen maar ik den kdat je wel snapt dat dit niet prettig is, en ik denk dat jij het ook niet zou waarderen als ik dit zou zeggen wel? ) als dit een paar keer achter elkaar gebeurt, dan is dat een opstapeling van.

Maar dat is nog steeds geen reden om iemand van zijn fiets te trekken en in elkaar te slaan (om de noemer van aanhouden)

Ik heb er echt wel beeld bij dat het niet prettig is om bedreigt / uitgescholden te worden.  
Maar het is geen reden om eigen rechter te gaan spelen.  
Waar houd het dan op?    Is dit wat je dan wil, dat mensen eigen rechter gaan spelen?  

Als het een ervaren beveiliger is, in die branche, zal dit niet de eerste keer zijn dat die bedreigt / uitgescholden wordt (ik spreek het bedreigen / uitschelden niet goed) waarom dan nu wel zo reageren en hoe gaat die dan in het vervolg reageren?  Indien er niet tegen opgetreden wordt.

Parkeercontroleurs krijgen ook nog wel eens "wat te horen (helaas wel) dus een reden om maar te gaan slaan voor hen? éh aanhouden op deze manier?  

Van iemand die dit soort gedrag niet gewend is heb ik meer begrip, indien die begint te meppen*,dan van een ervaren iemand.  
* ook deze zal de gevolgen moeten dragen.


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
@kusje ik ben blij dat ik niet bij jouw gelest heb 7 jaar geleden. Ik denk dat je een goeie ben voor CBR, elk foutje genadeloos afstraffen.
Met zulke mensen als jij hebben we geen vijanden nodig (politie , opstelten(doet zijn naam wel eer aan)  998765)

Bron Noordhollands dagblad

http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/stadstreek/alkmaar/article14503553.ece/Alkmaarse-beveiliger-redt-hoertje-maar-raakt-vergunning-kwijt


Gepubliceerd op 11 maart 12, 13:22Laatst bijgewerkt op 11 maart 12, 13:23
  
,,Een rechter wordt toch ook niet uit zijn functie ontheven als hij - na een lange staat van dienst - fout vonnist waardoor iemand tien jaar onterecht worden opgesloten?'' Bestuursrechter D. de Feijter moest zowaar even glimlachen toen ze het argument hoorde.
Een sterk argument  O0
Citaat
Peter H. is al zestien jaar werkzaam in de beveiliging. Van onbesproken gedrag.
Nog veel sterkere argument
Citaat
Dat veranderde op 13 september vorig jaar. Toen drukte een van de prostituees aan de Achterdam op de noodknop. H. en zijn medebewaker snelden naar de peeskamer en troffen een klant aan die de vrouw had mishandeld. Omdat die vrouw weigerde aangifte te doen, moesten de bewakers de man laten lopen. Hij werd door een vriend meegenomen naar de Dijk.

Vervolgens kwam hij tot drie keer toe terug op de fiets om de bewakers te intimideren. ,,Hij riep dat hij ons dood zou maken en dat hij onze moeders en vrouwen van alles zou aandoen'', aldus H. tegen de rechter. ,,Toen hij voor de vierde keer langs kwam fietsen besloten we hem aan te houden. Doordat mijn partner nog niet zo ervaren was als ik ging het mis. Hij trok de man iets te hard van zijn fiets.''
Daar gaat het fout, maar nergens word er over een vechtpartij gesproken, dat gebeurt pas hieronder:
Citaat
In de vechtpartij die volgde deelde H. een trap uit. ,,Dat was fout'', gaf hij toe. ,,We kwamen in een geweldspiraal terecht.'' H. had zelf de politie gebeld om de aanhouding te melden, maar de gehavende lastpak deed aangifte tegen de twee beveiligers. Het was voor de politie reden genoeg om de beveiligingstoestemming per direct in te trekken. En daarmee kon H. na zestien jaar ineens zijn werk niet meer doen. Dat vinden hij en zijn raadsman R. Kiewitt een te zware sanctie. Temeer omdat de strafprocedure nog loopt. Ze vinden dat H. weer aan het werk moet kunnen totdat er en vonnis is.
Dader word slachtoffer en slachtoffers worden daders, bekend in Nederland. In plaats van de daders te straffen pakken we die er een eind aan proberen te maken.
Citaat
Namens de politie merkte L. Seinen op dat het feit dat de beveiliger de trap heeft toegegeven reden genoeg is om de vergunning in te trekken.
Uitspraak 23 maart.
Ik hoop dat het een formele waarschuwing word en dat ie gewoon zijn beroep weer mag uitoefenen.
@kusje ik ben in aardig wat disco's enz (nooit een hoerentent daar ga van uit principe nooit al heen) en ik heb nog nooit problemen gehad met uberhaupt de beveiliging.
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


sylvester1986

  • Gast
Daarnaast kun je al beveiliger heus wel iemand van mijn fiets trekken, denk bijvoorbeeld als iemand een schoppende, slaande, stekende beweging maakt.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Dader word slachtoffer en slachtoffers worden daders, bekend in Nederland. In plaats van de daders te straffen pakken we die er een eind aan proberen te maken.
Een vrij populistische uitspraak, want hoewel bovenstaande rollen inderdaad opgaan, komt die bovenop de originele rol. Dus de beveiliger is slachtoffer van bedreiging en de hoerenloper is daarin verdachte. Daarna wordt de beveiliger ook verdachte van mishandeling en de hoerenloper ook een slachtoffer daarvan.

De woordjes ook maar even dikgedrukt zodat met niet of gaat lezen. De slachtofferrol geeft niemand het recht de wet te overtreden, tenzij daar een rechtvaardigingsgrond of schulduitsluitingsgrond om de hoek komt kijken. Schijnbaar is het op dat vlak dus misgegaan bij de beveiligers.