Beveiliger raakt vergunning kwijt na aanhouding lastige klant prostituee

Auteur Topic: Beveiliger raakt vergunning kwijt na aanhouding lastige klant prostituee  (gelezen 5100 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Ook hier is het makkelijk om achteraf te oordelen wat wel en niet had moeten gebeuren. Of hoe Peter H. en zijn collega nu wel of niet hadden moeten handelen. Dat hij die trap niet had moeten geven, dat is duidelijk! Dat geeft hij zelf ook toe.

Maar zeker voor de dienders onder ons. Die moeten weten hoe sommige situatie ineens kunnen escaleren en dat je soms op de grens zit van wat wel en niet mag. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Als dit leidt tot een strafbaar feit, dan zal je daarvoor je verantwoording moeten afleggen en zitten daar consequenties aan.

Daarnaast wordt het verhaal heel kort geschetst en weten we niet alle details. Hiedoor kunnen we dan ook niet echt een objectief oordeel vellen over deze zaak. Dat Peter H. zich overigens enigzins ongelukkig uit over dat het mis ging omdat zijn collega minder ervaren was dan hij. Ik begrijp wel dat mensen dat kunnen lezen als dat je je collega enigzins af valt. Je zou het kunnen opvatten dat hij zegt dat als hij met een meer ervaren collega was geweest dat dit dan niet gebeurd was. Nu wil ik niet zeggen dat dit zo bedoeld is. Maar hij had het wel wat tactischer kunnen verwoorden.

Maar goed, iedereen weet dat die een bericht uit de media is. Iedereen hier weet volgens mij ook dat de media niet volledig te vertrouwen is en dat zij het verhaal weleens uit het verband trekt omdat dat beter verkoopt. Ik ken er in ieder geval genoeg voorbeelden van op te noemen, ook al is dat in deze niet relevant.

Mijn persoonlijke mening voor wat betreft de intrekking van zijn pas... Als het goed is weet Peter H. na zoveel jaar ervaring wat de regelgeving is. Daarnaast zoals terecht vermeld wordt, het strafrechtelijk onderzoek loopt nog. Een verdachte is onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Nu ken ik niet de precieze regelgeving voor wat betreft de beveiligers. Maar een optie zou kunnen zijn dat hij zijn werk mag doen in afwachting van het onderzoek met bepaalde restrictie's zoals dat als hij nogmaals in aanraking komt met politie/justitie dat hij dan zijn pas defenitief vaarwel kan zeggen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.