28 doden (22 kinderen en 6 volw.) bij ongeluk Belgische bus - Sierre (Zwi.) 13-03-2012

Auteur Topic: 28 doden (22 kinderen en 6 volw.) bij ongeluk Belgische bus - Sierre (Zwi.) 13-03-2012  (gelezen 75506 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
België minuut stil voor busslachtoffers
Uploaded by zoominnl on Mar 16, 2012
Het is vrijdag een dag van nationale rouw in België. Om klokslag elf uur was het in het hele land een minuut stil ter nagedachtenis aan de slachtoffers van het busongeluk in Zwitserland.

1 Minuut stilte in Lommel
Uploaded by edtvnl on Mar 16, 2012
Om 11.00 uur op vrijdagochtend was het in het Belgische Lommel doodstil. Tussen de 50 en 100 mensen hielden een minuut stilte voor de slachtoffers van het busdrama in Zwitserland bij basisschool 't Stekske.
Samen sterk in de hulpverlening!


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geďnteresseerde
Ik blijf erbij, plaatjes zeggen meer dan woorden. Foto's via Het Belang van Limburg (hbvl.be)



Citaat
"Het wordt een zeer emotioneel moment wanneer de zeventien lijkwagens in colonne door onze stad zullen rijden", blikte de Lommelse burgemeester Peter Vanvelthoven vooruit tijdens het vrt-middagjournaal.

Video: Lijkkisten aangekomen in Melsbroek
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
In elk geval blijft het een raadsel over hoe en waardoor, maar wel is hij door één of andere oorzaak uit koersgeraakt.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/11732219/__Chauffeur_niet_afgeleid__.html

Tja hoe dan wel? Wie weet het antwoord?


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Bij het lezen van dit artikel http://www.ad.nl/ad/nl/10284/Crash-Belgische-autobus/article/detail/3225983/2012/03/16/Kinderen-stierven-in-armen-hulpverleners.dhtml
lopen de rillingen over mijngehele lichaam en dringen tranen zich op.

Je zult dit als mens/hulpverlener mee moeten maken.....
Het blijft je hele leven bij je denk ik...


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Incidenten met kinderen grijpen altijd diep in, laat staan dit soort ongevallen waarbij kinderen in je handen sterven. Ik hoop het nooit mee te hoeven maken. :'(


Dirtdiver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 469
Bij het lezen van dit artikel http://www.ad.nl/ad/nl/10284/Crash-Belgische-autobus/article/detail/3225983/2012/03/16/Kinderen-stierven-in-armen-hulpverleners.dhtml
lopen de rillingen over mijngehele lichaam en dringen tranen zich op.

Je zult dit als mens/hulpverlener mee moeten maken.....
Het blijft je hele leven bij je denk ik...

Je hebt helemaal gelijk echt verschrikkelijk !! hoop dat iedereen goede hulp krijgt !
Maar moet je na gaan hou die ouders zich voelen, dat ze horen dat hun kind z'n hel heeft moeten door staan en dan overlijd (opzich “gelukkig”) in de handen van een Zwitserse hulpverleners die troost bied, maar zonder zijn ouders.  :'(

Ik hoop echt dat de ouders goed afscheid kunnen nemen van hun kinderen, dat ze gehavend uit zien.....  :-\


fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Weet je mensen, eigenlijk zijn hier geen woorden voor.. Ik zit te denken hoe ik mijn gevoelens tijdens de nieuwsbeelden, verhalen onder woorden kan brengen..

Woorden zoals intens verdriet, verschrikkelijk, medeleven, respect voor de HV'ers komen boven drijven maar niks kan deze tragedie omvatten. Laten we met zijn alle bidden en hopen dat iedereen die geraakt is door dit ongeval de kracht kan vinden om door te gaan, het te verwerken en dat onze helden, de HV'ers, de kracht vinden om door te gaan met het geweldige werk wat ze doen, deden en blijven doen.
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Wat de mensen hebben meegemaakt is niet met woorden te vertellen. Bedenk ook eens wat de kinderen hebben gehad: ze horen hun vrienden en bekenden huilen en schreeuwen maar kunnen er niets aan doen. Ze kunnen er niet eens bij vandaan lopen en zijn zo "verplicht" getuige van het drama.
De hulpverleners werden ieder half uur afgelost, zo kun je in het artikel lezen. De kinderen konden dat niet. Ze zijn dus de hele tijd getuige van de meest verschrikkelijke dingen.....


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Daarnet was de Lommelse burgemeester bij Pauw & Witteman en hij vertelde op de plek te zijn geweest samen met de ouders. "Er waren remsporen te zien" zei hij.
Dus dat betekent dat de chauffeur iets geprobeerd heeft om de zaak heel te houden.
En ook de weduwen vd chauffeurs waren mee en kregen troostende woorden vd ouders.  :'(
Dit ontroert, terecht een geweldig mooi gebaar.

Het enigste wat ik aan oorzaak nog kan zelf bedenken is iets buiten de invloed vd  bestuurder om, wat hem uit koers heeft gebracht, maar wat?
Heb eens zelf een vliegje of stofje in oog gekregen onder het rijen. Zat te tranen en knipperen dat ik naar de berm moest uitwijken en stoppen. Je raakt ff uit koers als eerste reactie wat je ziet niks. Met een simpele Daihatsu is zoiets nog op te vangen maar met een bus. En dan nog in een tunnel, ff schrikken seconde niks zien en je wijkt van de baan af...met alle gevolgen. Zo een gevaarte is niet maar 1-2-3 weer recht te krijgen. Een dergelijke soort oorzaak is mogelijk, of iets anders.
Stel dat ik zoiets ervaar in de Roertunnel A73, een onding is het. En dat bij 90km knal je zo tegen de muur. En dan is er nog geen vluchtstrook in dat ding.
Ben er 2 keer door gereden, nooit meer.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Er zou autopsie zijn uitgevoerd op het lichaam van de chauffeur. Men zou dan toch ook een vliegje o.i.d. in het oog aangetroffen hebben?