Voertuiggerelateerde werkplek Nederlandse politie

Auteur Topic: Voertuiggerelateerde werkplek Nederlandse politie  (gelezen 17341 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #10 Gepost op: 17 maart 2012, 16:44:13
In Kennemerland wordt er sinds een jaar ongeveer gewerkt met een ingebouwde MDT via de navigatie. Dit systeem is gekoppeld aan een VDO-Dayton scherm. Meldingen worden via GMS aan de auto gekoppeld, de melding verschijnt in het scherm, navigatie gaat automatisch. Informatie (tekstblok van de melding, telefoonnummer van de melder, eventuele afspraak op lokatie) verschijnt ook op het scherm.

Het raadplegen van voertuigen en personen is uitgeschakeld, dit is wel getest, echter werkte dit niet. Nu met de komst van de BlackBerry met info-bevraging is het ook niet meer nodig.

In rustige situaties is info bevragingen via de BlackBerry misschien handig.... maar rijdend in een auto worden die knopjes toch ineens wel heel klein, net als de lettertjes op je schermpje.. Wat wij op de MK ook veel horen is dat even bellen naar de MK prettiger werkt. Als jij op de BlackBerry aan het typen bent, zie je niet wat er om je heen gebeurd, terwijl je tijdens het bellen gewoon alles in de gaten kan houden. Met dit laatste bedoel ik bijvoorbeeld situaties waarin je bijv. met 2 man een grote groep staande houd. Je bent gewoon meer afgeleid als je op je telefoontje aan het "klooien" bent. (Niet vervelend bedoeld)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #11 Gepost op: 17 maart 2012, 18:28:14
Ben bang dat je wat dingen door elkaar haalt. Volgens mij doel jij namelijk niet op Windows OEM ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Original_equipment_manufacturer ) , maar op WindowsCE ( http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_CE )

Daarbij, Microsoft Windows is, tegenwoordig, een, redelijk, stabiel operating system. Echter, een OS is zo sterk als de zwakte schakel, en die is ie niet per definitie zelf. ;)

Ik heb het ff nagekeken in mijn gebruiksaanwijzing van de botser die ik toen nieuw kreeg bij mijn laatste werkgever, het is echt OEM.
Mijn eigen bots is nog lekker eenvoudig, vier knopjes> links/rechts/open/dicht.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #12 Gepost op: 17 maart 2012, 19:28:57
In Kennemerland wordt er sinds een jaar ongeveer gewerkt met een ingebouwde MDT via de navigatie. Dit systeem is gekoppeld aan een VDO-Dayton scherm. Meldingen worden via GMS aan de auto gekoppeld, de melding verschijnt in het scherm, navigatie gaat automatisch. Informatie (tekstblok van de melding, telefoonnummer van de melder, eventuele afspraak op lokatie) verschijnt ook op het scherm.

Het raadplegen van voertuigen en personen is uitgeschakeld, dit is wel getest, echter werkte dit niet. Nu met de komst van de BlackBerry met info-bevraging is het ook niet meer nodig.
Dat is een applicatie-combinatie waarvan ik nog niet wist dat die bestond. En dat terwijl VDO-dayton met betrekking op routeplanning het dik af laat weten ten opzichte van de concurrenten.

Ik ben het trouwens met HIT eens, dat Android of Linux een veel betere optie is dan Windows. Ik heb op mijn 8 jaar oude pc en 4 jaar oude laptop ook een linux prog draaien (joli) dat heel goed werkt op lichte pc's/ laptops. de oude laptop start zelfs sneller op dan mijn nieuwe windows7 laptop......(maar dat terzijde)

Met betrekking op de BB, is daar op zich een makkelijke optie voor te verzinnen: koppel de werkplek aan de BB met bluetooth of wifi. Met een app kan je het toetsenbord van de werkplek gebruiken op de BB. Maar ook dat terzijde.

Iemand een foto van de Zawa of Kennemerland werkplek? En deelbare ervaringen? Ik zal morgen even een fotootje maken van het Mobipol scherm.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #13 Gepost op: 17 maart 2012, 23:21:46
Het systeem draait als windows-programma. Sprak een keer met een collega die het een en ander zei te weten van Windows en die vertelde dat een lichter besturingsprogramma het geheel veel stabieler krijgen. Een van de oorzaken van het vastlopen van mobipol is dat de noodhulpauto steeds wordt "doorgegeven", mobipol in "wisselen bemanning" wordt gezet en de computer 24 u/d aanstaat. Windows computers schijnen daar niet heel goed tegen te kunnen. Dat is een van de redenen dat bv bij Team Hoofdwegen er minder storingen zijn, wij zetten de computers regelmatig helemaal uit, omdat we met meerdere voertuigen noodhulp draaien. Schijnt iets te maken te hebben met vollopende geheugens ofzo.

Kan je dat verder uitleggen? Ik heb zelf een klein beetje ICT-kennis met degelijke programma's. heb namelijk 2 jaar ICT gestudeerd. Maar volgens mij heeft het besturingssysteem van een computer toch geen invloed op het geheugen? Die hoort toch bestuurt te worden door het BIOS (Basic input output system) Van de computer. Daanaast snap ik niet hoe een sfoftware programma kan leiden onder 24/7 actief zijn. Dit lijkt mij alleen invloed te hebben op de Hardware.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #14 Gepost op: 18 maart 2012, 00:23:52
Kan je dat verder uitleggen? Ik heb zelf een klein beetje ICT-kennis met degelijke programma's. heb namelijk 2 jaar ICT gestudeerd. Maar volgens mij heeft het besturingssysteem van een computer toch geen invloed op het geheugen? Die hoort toch bestuurt te worden door het BIOS (Basic input output system) Van de computer. Daanaast snap ik niet hoe een sfoftware programma kan leiden onder 24/7 actief zijn. Dit lijkt mij alleen invloed te hebben op de Hardware.

Het besturingssysteem adresseert het geheugen. Deelt het in en blokkert programma's die proberen geheugen aan te spreken wat gereserveerd is voor het besturingssysteem of bijvoorbeeld hardware.

Kijk maar eens bij je apparaatbeheer bij eigenschappen - bronnen, daar staat de geheugen adressering bij vermeld.

Zo kunnen de opeenvolgende windowsversies steeds meer geheugen beheren, XP kan maar 2 gig aan, Vista al 4 en windows 7 64bits al 18 gig.

En progjes hebben een grotere kans ergens tegen aan te lopen waardoor ze vast lopen naarmate ze lang draaien. Sommige programma's  zijn goed geschreven, stabiel en draaien eindeloos. Andere programma's gaan vroeg of laat gewoon in de fout. Ik heb een handig progje mee draaien op al mijn laptops en computers, Look at Lan. Die gaat na een half uurtje en een paar keer netwerk scannen gewoon in de fout en reageert niet meer.
Maar dat ligt niet aan windows.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #15 Gepost op: 18 maart 2012, 09:41:30
Dat is een applicatie-combinatie waarvan ik nog niet wist dat die bestond. En dat terwijl VDO-dayton met betrekking op routeplanning het dik af laat weten ten opzichte van de concurrenten.

Ik ben het trouwens met HIT eens, dat Android of Linux een veel betere optie is dan Windows. Ik heb op mijn 8 jaar oude pc en 4 jaar oude laptop ook een linux prog draaien (joli) dat heel goed werkt op lichte pc's/ laptops. de oude laptop start zelfs sneller op dan mijn nieuwe windows7 laptop......(maar dat terzijde)

Met betrekking op de BB, is daar op zich een makkelijke optie voor te verzinnen: koppel de werkplek aan de BB met bluetooth of wifi. Met een app kan je het toetsenbord van de werkplek gebruiken op de BB. Maar ook dat terzijde.

Iemand een foto van de Zawa of Kennemerland werkplek? En deelbare ervaringen? Ik zal morgen even een fotootje maken van het Mobipol scherm.
In KEN of bij het KLPD is men ook aan het spelen met de BlackBerry Playbook icm een Bluetooth toetsenbord. Niet helemaal vergelijkbaar, maar toch :-)


mcwoofer

  • ICT Projectmamanger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #16 Gepost op: 20 maart 2012, 09:51:49
Ik heb het ff nagekeken in mijn gebruiksaanwijzing van de botser die ik toen nieuw kreeg bij mijn laatste werkgever, het is echt OEM.
Mijn eigen bots is nog lekker eenvoudig, vier knopjes> links/rechts/open/dicht.

OEM is een licentie type. Geen Windows variant. Bij de hardware van het systeem is een licentie geleverd, de hardwareleverancier levert daar een OEM-licentie bij. Deze kosten minder omdat de hardwareleverancier deze in bulk aankoopt.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #17 Gepost op: 20 maart 2012, 09:59:15
OEM is een licentie type. Geen Windows variant. Bij de hardware van het systeem is een licentie geleverd, de hardwareleverancier levert daar een OEM-licentie bij. Deze kosten minder omdat de hardwareleverancier deze in bulk aankoopt.
Dat dus, alleen kwartje is nog niet gevallen.  :)


mcwoofer

  • ICT Projectmamanger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #18 Gepost op: 20 maart 2012, 10:00:32
Het besturingssysteem adresseert het geheugen. Deelt het in en blokkert programma's die proberen geheugen aan te spreken wat gereserveerd is voor het besturingssysteem of bijvoorbeeld hardware.

Kijk maar eens bij je apparaatbeheer bij eigenschappen - bronnen, daar staat de geheugen adressering bij vermeld.

Dit is correct, en dat maakt niet uit welk besturingssysteem je gebruikt. Echter door andere oorzaken wordt er mee geheugen gesnoept. Bij windows zit dat voor al in hoe de basis is opgebouwd rond device drivers en slecht geschreven applicaties. In Linux (varianten) is dat beter afgeschermd waardoor deze daar minder last van heeft. Daarnaast in *nux (Li- of U-) modulair opgebouwd en installeer je ongebruikte delen niet. Dat kost dus ook geen geheugen om dit te laten draaien bij het gebruik van het besturingssysteem. In Windows zitten zoveel functie die de gemiddelde gebruiker nooit gebruikt.

Zo kunnen de opeenvolgende windowsversies steeds meer geheugen beheren, XP kan maar 2 gig aan, Vista al 4 en windows 7 64bits al 18 gig.
XP kon ook al 4 gig adresseren. De 4 gig is de beperking van een 32bits OS. Win7 64 kan namelijk een veelvoud van 18 gig adresseren.

En progjes hebben een grotere kans ergens tegen aan te lopen waardoor ze vast lopen naarmate ze lang draaien. Sommige programma's  zijn goed geschreven, stabiel en draaien eindeloos. Andere programma's gaan vroeg of laat gewoon in de fout. Ik heb een handig progje mee draaien op al mijn laptops en computers, Look at Lan. Die gaat na een half uurtje en een paar keer netwerk scannen gewoon in de fout en reageert niet meer.
Maar dat ligt niet aan windows.

Correct en dat gebeurd ook bij *Nux of Android apps.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #19 Gepost op: 5 april 2012, 21:28:42
Ik had beloofd van Mobipol nog een plaatje te laten zien. Aldus hierbij

Bevragingsscherm kentekens



Opdracht scherm


(uiteraard ivm privacy wel aangepast)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens