Voertuiggerelateerde werkplek Nederlandse politie

Auteur Topic: Voertuiggerelateerde werkplek Nederlandse politie  (gelezen 17325 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #30 Gepost op: 20 mei 2013, 23:58:39
Hartstikke leuk zo'n politieauto van de toekomst. Maar ik heb in BLAUW gelezen hoe dat er dan uit gaat zien. Teveel snufjes en onnodige dingen.

Je kunt een Ipad / Galaxy Tab laten draaien, filmpjes kijken, spelletjes spelen tegen mensen in HongKong...

Maar je kunt geen eenvoudig platvorm maken waar je BVH & BVI (+ evt. een ANPR systeem) op kunt laten draaien in het kader van de mobiele werkplek... :-X

Nee, we schaffen een familie-auto aan, we slopen de radio er uit en hangen er een vooroorlogs VDO-systeem in... (met in sommige regio's de mazzel dat je een adres en een melding in je scherm geschoten krijgt)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #31 Gepost op: 21 mei 2013, 17:10:39
Je kunt een Ipad / Galaxy Tab laten draaien, filmpjes kijken, spelletjes spelen tegen mensen in HongKong...

Maar je kunt geen eenvoudig platvorm maken waar je BVH & BVI (+ evt. een ANPR systeem) op kunt laten draaien in het kader van de mobiele werkplek... :-X

Nee, we schaffen een familie-auto aan, we slopen de radio er uit en hangen er een vooroorlogs VDO-systeem in... (met in sommige regio's de mazzel dat je een adres en een melding in je scherm geschoten krijgt)

Werkelijk ongelofelijk.... Is het nu zo moeilijk een car-pc in elkaar te bouwen die voldoet aan de eisen die politie-nl er aan stelt ? Afmuteren en bevragen... dat is wat er nog is. Voor de rest voor de honac bediening en radio lekker allemaal gescheiden houden. Laat de werkvloer nu eens aangeven wat ze willen. In plaats van dat er mensen gaan bepalen die er nooit of te nimmer mee hoeven te werken... wederom miljoenen naar de Kl@te... en niets opgeschoten...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #32 Gepost op: 21 mei 2013, 17:31:14
Ik vraag me nog steeds af waar dit probleem vandaan komt, wie wil wat niet in de auto hebben.

We kunnen gemakkelijk zo'n werkplek produceren, zelfs met dat wat er nu al in de auto zit. Is dit onwil van boven, of gewoon onvermogen?
Digitaal onderzoek


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #33 Gepost op: 22 mei 2013, 18:14:37
Hartstikke leuk zo'n politieauto van de toekomst. Maar ik heb in BLAUW gelezen hoe dat er dan uit gaat zien. Teveel snufjes en onnodige dingen.

Nu is het al moeilijk om ORION normaal te laten draaien, laat staan met al die techniek erin. Ik vind het wel prima. Uiteraard zou ik wel een paar verbeteringen willen zien waarvan de belangrijkste BVH in ORION, zodat je de kleine mutaties alvast kan opmaken. Dat zou echt een hoop tijd schelen.
Ik werk zelf alweer een maand met het systeem. Heb een half jaar geleden ook hier een tijd mee gewerkt.
De enige reden voor een voertuig gebonden werkplek is het doorontwikkelen van solo surveillance.
Op het scherm is met 1 hand alles te bedienen en als je ANPR gebruikt heb je een stuk minder aan het bevragen in Orion.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #34 Gepost op: 15 augustus 2013, 01:07:53
Citaat van: grizz link=msg=1164510 date=1369149039
Werkelijk ongelofelijk.... Is het nu zo moeilijk een car-pc in elkaar te bouwen die voldoet aan de eisen die politie-nl er aan stelt ? Afmuteren en bevragen... dat is wat er nog is. Voor de rest voor de honac bediening en radio lekker allemaal gescheiden houden. Laat de werkvloer nu eens aangeven wat ze willen. In plaats van dat er mensen gaan bepalen die er nooit of te nimmer mee hoeven te werken... wederom miljoenen naar de Kl@te... en niets opgeschoten...

Nee.

Je koopt een Mercedes, een Volvo of een BMW. (Want dat zijn de enige merken ter wereld die een op de politie gerichte productielijn hebben.) Laat hen alles inbouwen dat nodig is om het basispolitie werk te kunnen verrichten. Koop vervolgens een UMTS laptop, plaats die in de aangeschafte politiewagen en sluit hem aan op een beveiligd Politienetwerk. En verdomd  :o het rijdt en het werkt!

Maar ja, dan moet je niet 24 cavia's in een werkgroep stoppen om te laten bepalen wat de goedkoopste en meest geschikte Politie-auto is, 17 marmotten een politiecomputersysteem laten samenstellen en 666 ezels laten uitzoeken dat een auto, een computer, een dataverbindingssysteem, een portofoon, een C2000, een mobieletelefoon, een politietransparant, een optisch en geluidssignalensysteem, een ANPR-systeem........ moet ik nog doorgaan? ???

Citaat van: xangadib link=msg=1164524 date=1369150274
Ik vraag me nog steeds af waar dit probleem vandaan komt, wie wil wat niet in de auto hebben.

We kunnen gemakkelijk zo'n werkplek produceren, zelfs met dat wat er nu al in de auto zit. Is dit onwil van boven, of gewoon onvermogen?

Totaal simpel en eenvoudig antwoord: ONVERMOGEN.

Maar ja, je kan een koe (in het kader van desdiscriminatie: paard, blabla) niet kwalijk nemen dat ie zijn eigen reet niet kan afvegen. Toch?

Onwil is het niet, want dan was al deze ellende nooit aangeschaft.

Het vreemde is dat die ene koe (in het kader van desdiscriminatie: paard, blabla) toch nog een hoop geld kost. Rara  :D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens