GRIP 3 Crash Call 3 Spottersweg - Eindhoven Airport 16-03-2012

Auteur Topic: GRIP 3 Crash Call 3 Spottersweg - Eindhoven Airport 16-03-2012  (gelezen 20887 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.



PingPong

  • Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,920
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
Harlingen, wereldstad! <3


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #22 Gepost op: 16 maart 2012, 21:41:56
Mooi te zien hoe de bagage wordt "gevacueerd" op het tweede videofragment. ;)

Lijkt me een opname nadat het vliegtuig door de brandweer is "vrijgegeven".


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #23 Gepost op: 16 maart 2012, 23:09:34
Als dat alles zou zijn heeft de piloot een 'klein' probleem met deze melding.

Schiphol Incidenten @112Schiphol
Laatste bericht Crash-Call Eindhoven: Verkeersleider zag de rook van de motor komen en heeft op het crash alarm gedrukt, vandaar de melding.
11:01 PM - 16 Mar 12 via TweetDeck
Samen sterk in de hulpverlening!


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #24 Gepost op: 16 maart 2012, 23:16:23
dus terug aan de koffie gelukkig
We hebben inderdaad op de post nog een bakkie gepakt... Hoe wist je dat?
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


viffer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
Reactie #25 Gepost op: 16 maart 2012, 23:30:49
Mooi te zien hoe de bagage wordt "gevacueerd" op het tweede videofragment. ;)

Lijkt me een opname nadat het vliegtuig door de brandweer is "vrijgegeven".

Waarom zou de tankwagen van de Shell erbij hebben gestaan? Zou het vliegtuig nog veel brandstof hebben gehad dat het snel leeggepompt moest worden?


Gast

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 16 maart 2012, 23:44:26
Zodra de motoren uit zijn, en er zijn verder geen lekkages, dan is het onder normale omstandigheden niet nodig om brandstof eruit te pompen. Er zal nog een 1500 á 2000 kilo aan peut over zijn na een normale vlucht.
Het kan zijn, maar dat is giswerk, dat er toch voor gekozen is om, ondanks de motoren uit en de situatie onder controle, tóch een bepaalde hoeveelheid kerosine te verwijderen.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #27 Gepost op: 17 maart 2012, 08:35:58
Waarom zou 112schiphol twitteren over een incident in Eindhoven.

Omdat die kerel van 112schiphol radioverkeer volgt van vliegtuigen. Overigens heb ik me weer verbaasd over Twitter. Crash call werd aangenomen door Twitteraars als daadwerkelijke crash. Status GRIP3 versterkte dat. Gelukkig bleek al snel dat het toestel aan de grond stond.

De term "crash-call" doet ook het ergste vermoeden, maar leken nemen dit vaak over zonder even verder te kijken. Gevolg: tig retweets en zelfs Eindhoven korte tijd trending.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,541
Reactie #28 Gepost op: 17 maart 2012, 10:59:24
Overigens heb ik me weer verbaasd over Twitter. Crash call werd aangenomen door Twitteraars als daadwerkelijke crash. Status GRIP3 versterkte dat. Gelukkig bleek al snel dat het toestel aan de grond stond.

De term "crash-call" doet ook het ergste vermoeden, maar leken nemen dit vaak over zonder even verder te kijken. Gevolg: tig retweets en zelfs Eindhoven korte tijd trending.

Een crash call 3 is een senario voor een daadwerkelijke crash, dus niet zo heel gek dat men dat denkt lijkt mij.

Waarom zou 112schiphol twitteren over een incident in Eindhoven. Ik vindt het verwarrend, omdat tegelijkertijd op Schiphol een VOS1 gaande was.

Relevant luchtvaart nieuws. Zo'n serieuze melding in Eindhoven is ook interessant in Amsterdam en zal bij een daadwerkelijke grote noodsituatie ook gevolgen hebben voor Schiphol.


Gast

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 17 maart 2012, 11:03:11
Zo'n serieuze melding in Eindhoven is ook interessant in Amsterdam en zal bij een daadwerkelijke grote noodsituatie ook gevolgen hebben voor Schiphol.

..valt wel mee.. behalve dat we verkeer naar Eindhoven toe niet laten vertrekken of een rondje laten draaien, maar dan houdt het wel op met gevolgen voor Schiphol.