GRIP 3 Crash Call 3 Spottersweg - Eindhoven Airport 16-03-2012

Auteur Topic: GRIP 3 Crash Call 3 Spottersweg - Eindhoven Airport 16-03-2012  (gelezen 20818 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #30 Gepost op: 18 maart 2012, 16:13:59
Samen sterk in de hulpverlening!


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #31 Gepost op: 19 maart 2012, 15:50:26
Een crash call 3 is een senario voor een daadwerkelijke crash, dus niet zo heel gek dat men dat denkt lijkt mij.

Op Eindhoven Airport/Vliegbasis Eindhoven gelden de volgende scenarios:
Paraat - Voorzorgslanding of klein incident welke door de luchthaven brandweer wordt afgehandeld.
Stand By (Scenario 1) - Noodlanding van een vliegtuig met 1-6 personen aan boord.
Stand By (Scenario 2) - Noodlanding van een vliegtuig met 7-54 personen aan boord.
Stand By (Scenario 3) - Noodlanding van een vliegtuig met meer dan 54 personen aan boord.
Crash Alpha (Scenario 1) - Crash van een vliegtuig op het vliegveld met 1-6 personen aan boord. Of een ongeluk met een vliegtuig onderweg van of naar of op een afhandelingspositie met 1-6 personen aan boord.
Crash Alpha (Scenario 2) - Crash van een vliegtuig op het vliegveld met 7-54 personen aan boord. Of een ongeluk met een vliegtuig onderweg van of naar of op een afhandelingspositie met 7-54 personen aan boord.
Crash Alpha (Scenario 3) - Crash van een vliegtuig op het vliegveld met meer dan 54 personen aan boord. Of een ongeluk met een vliegtuig onderweg van of naar of op een afhandelingspositie met meer dan 54 personen aan boord.
Crash Bravo (Scenario 1) - Crash van een vliegtuig buiten het vliegveld met 1-6 personen aan boord.
Crash Bravo (Scenario 2) - Crash van een vliegtuig buiten het vliegveld met 7-54 personen aan boord.
Crash Bravo (Scenario 3) - Crash van een vliegtuig buiten het vliegveld met meer dan 54 personen aan boord.

Bron: Wikipedia

In de meldingstekst op P2000 is melding van Crash Call. Klaarblijkelijk is er onderscheid gemaakt in Alpha en Bravo crashes. Ik neem aan dat via P2000 wel onderscheid is gemaakt van het type crashcall. Een ongeluk zoals dit volgens wikipedia kan zijn is bij mij nog geen crash.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #32 Gepost op: 19 maart 2012, 17:01:25
Als het lijkt alsof een motor in brand staat valt dat toch wel onder de noemer ongeval onderweg van of naar afhandelingspositie.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #33 Gepost op: 19 maart 2012, 22:31:07
Maar nog steeds een heel groot verschil met een vliegtuig wat gecrashed is. Maar goed, wij zien dat aan de buitenkant, uit een meldingstekst (crashcall 3) zonder dat we het in de juiste context kunnen horen of zien.

Desalniettemin zien veel mensen via een Twitterfeed crashcall voorbij komen en menen al meteen dat er een vliegtuig daadwerkelijk gecrashed is. Dat is dus niet het geval geweest gelukkig.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #34 Gepost op: 19 maart 2012, 22:54:32
tja wat is een crash? Moet het toestel daarom in stukken uit elkaar tegen het asfalt gesmakt zijn?????

Een motor die daadwerkelijk in brand staat kan binnen enkele minuten het toestel laten veranderen in een vuurzee met even grote gevolgen als wanneer hij recht omlaag op het asfalt gesmakt was..... Dus niet meer dan logisch dat ze exact het zelfde alarmeren.

Er is immers exact de zelfde inzet nodig van hulpdiensten wanneer het toestel in brand staat als wanneer hij omlaag valt..... Heel veel hulpdiensten.

Het gaat om de gevaarzetting en dat mensen meteen gaan reageren op twitter etc. Ach google eens op de reacties in het geval van een standbycall, dan reageren ze het zelfde.


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #35 Gepost op: 19 maart 2012, 23:45:13
@dat filmpje hierboven is dat een politiewagen of een OvD-G ?
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #36 Gepost op: 20 maart 2012, 00:27:41
Zelf afgelopen zomer bij betreffende maatschappij in vliegtuig gezeten (ik had ook in de trein van de Polen-crash gezeten) deze zomer. Even voor de duidelijkheid: vliegtuigen van Wizzair vliegen niet op de motor, ze vliegen omdat ze zo lelijk zijn dat de aarde ze niet moet hebben en ze dus afstoot.


 098uo 098uo
Hobby Bobby eenheid Den Haag


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #37 Gepost op: 20 maart 2012, 00:28:21
Zelf afgelopen zomer bij betreffende maatschappij in vliegtuig gezeten (ik had ook in de trein van de Polen-crash gezeten) deze zomer. Even voor de duidelijkheid: vliegtuigen van Wizzair vliegen niet op de motor, ze vliegen omdat ze zo lelijk zijn dat de aarde ze niet moet hebben en ze dus afstoot.


 098uo 098uo

Dus die kunnen eigenlijk niet crashen? Nu snap ik de verwarring ineens. O0


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #38 Gepost op: 20 maart 2012, 00:33:49
tja wat is een crash?

Tsja ... Vroeger in mijn luchtmachttijd waren er twee opmerkingen die regelmatig in het rondt geslingerd werden:
- Iedere landing is in principe een crash ... de meeste zijn echter welgecontroleerde crashes.
- Every landing you can walk away from is a good one .
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #39 Gepost op: 20 maart 2012, 08:11:20
@dat filmpje hierboven is dat een politiewagen of een OvD-G ?

Een OvD-G. Er rijdt voor zover ik weet ook geen politie Touran rond met een Javelin lichtbalk.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein