Vraag betreffende vooropleiding

Auteur Topic: Vraag betreffende vooropleiding  (gelezen 4916 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Gepost op: 17 maart 2012, 18:11:49
Hallo,

Ik heb mij ingeschreven voor 2 opleidingen. Dat zijn:

 - Brugjaar Politie
 - Handhaver Toezicht en Veiligheid Politie

Mijn vraag is eigenlijk wat jullie aanraden welke opleiding ik het beste kan gaan doen, HTV-P is een 2 jarige opleiding, en Brugjaar politie is zoals er staat 1 jaar.

Graag jullie advies.

Mvg,

Martijn




guest12006

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 17 maart 2012, 19:03:39
Beide opleidingen zijn geschikt als jij deze wilt gaan doen, het brugjaar politie gaat bij mij op het ROC (Aventus in Apeldoorn) vanaf volgend jaar verdwijnen, en dan word er alleen nog de HTV en HTV-Politie opleiding gegeven, dit omdat je bij het brugjaar alleen een certificaat en geen volwaardig diploma krijgt.

Als jij echter 100% zeker weet dat je bij de politie wilt is het misschien ook een mogelijkheid om een opleiding in een andere richting te kiezen, mocht je straks aangenomen worden bij de politie, en dat na bijvoorbeeld 5 jaar helemaal zat zijn, kan je gemakkelijk overstappen naar een ander vakgebied, en hoef je niet eerst weer de schoolbanken in! ;)


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #2 Gepost op: 18 maart 2012, 20:29:34
Hm, ik denk zelf ook dat ik voor Handhaver toezicht en veiligheid ga, want daarbij loop je ook 4 weken stage bij de politie. Ik heb dinsdag informatie bijeenkomst, dus dan maak ik het definitieve besluit hoe of wat.

Bedankt voor het antwoord!


ceesford

  • co-ordinator Evenementen Verkeersregelaars Gelderland Midden
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #3 Gepost op: 20 maart 2012, 14:35:32
mijn zoon neem deel aan de toelatingsexamen voor htv-p in amersfoort, vandaag gesprek gehad.

de uitkomst hiervan kan nog enkele weken op zich laten wachten ( begrijpelijk vindt ik ) maar hij kreeg te horen dat hij in de tussenliggende tijd zich niet verder mocht inschrijven voor een andere opleiding....

dit laatste roept toch de nodige vraagtekens bij mij op, iemand een verklaring hiervoor ?


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #4 Gepost op: 21 maart 2012, 10:38:19
Ik had gisteravond ook een informatie avond, die verplicht was. Er werd bij mij niet gezegd dat je niet bij een andere opleiding mocht inschrijven. De intakeprocedure voor de opleiding HTV-P is in April op mijn school.

De school waar ik naartoe ga werkt samen met Politie MWB. Daar zal ook stage gelopen worden, in bijv. Oosterhout enz. Enige mensen op dit forums die daar werken?


JMS

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #5 Gepost op: 12 april 2012, 11:23:43
Ik had gisteravond ook een informatie avond, die verplicht was. Er werd bij mij niet gezegd dat je niet bij een andere opleiding mocht inschrijven. De intakeprocedure voor de opleiding HTV-P is in April op mijn school.

De school waar ik naartoe ga werkt samen met Politie MWB. Daar zal ook stage gelopen worden, in bijv. Oosterhout enz. Enige mensen op dit forums die daar werken?

Je gaat naar het Vitalis College denk ik? Daar ben ik net gestopt met HTV (ivm aanname bij Politie MWB). PB maar even als je vragen hebt! :-)


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #6 Gepost op: 13 april 2012, 00:03:40
Je gaat naar het Vitalis College denk ik? Daar ben ik net gestopt met HTV (ivm aanname bij Politie MWB). PB maar even als je vragen hebt! :-)

Ja, dat klopt! Ik heb maandag intake, dus ben benieuwd!


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #7 Gepost op: 8 juni 2012, 00:35:39
Even een korte vraag tussendoor;

Ik ben op dit moment bezig met het invullen van het "Standaard vragenformulier ten behoeve van het betrouwbaarheids- en geschiktheidsonderzoek politie."
Bij referenties, moet ik dan bijv. vrienden noteren?


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #8 Gepost op: 8 juni 2012, 00:52:08
Even een korte vraag tussendoor;

Ik ben op dit moment bezig met het invullen van het "Standaard vragenformulier ten behoeve van het betrouwbaarheids- en geschiktheidsonderzoek politie."
Bij referenties, moet ik dan bijv. vrienden noteren?

Bij referenties moet je denken aan personen die de politie (in een bepaalde objectieve mate) iets over jou kunnen vertellen. Persoonlijk zou ik daarbij gaan voor bijvoorbeeld een docent of mentor van school, een sporttrainer of bijvoorbeeld iemand die je kent via vrijwilligerswerk.

Mijn ervaring is dat je vrienden vanzelf aan bod komen tijdens het huisgesprek!
Senior GGP / Oost-Brabant


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #9 Gepost op: 8 juni 2012, 19:58:52
Bij referenties moet je denken aan personen die de politie (in een bepaalde objectieve mate) iets over jou kunnen vertellen. Persoonlijk zou ik daarbij gaan voor bijvoorbeeld een docent of mentor van school, een sporttrainer of bijvoorbeeld iemand die je kent via vrijwilligerswerk.

Mijn ervaring is dat je vrienden vanzelf aan bod komen tijdens het huisgesprek!
Bedankt! ik heb de mentor van mijn school opgeschreven. Ik heb een positief advies gekregen!  098uo