Buffer gebruiken bij vullen ademlucht

Auteur Topic: Buffer gebruiken bij vullen ademlucht  (gelezen 9251 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

theo laren

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 10 februari 2005, 19:51:59
zo werken ze hier ook,maar daar vul ze je fles en je mag em er zelf weer opschroeven.
Of gaan ze meteen een TAS vol personeel meenemen die bevoegt flessen mogen gaan wisselen, :-X

nee hier komt twee man met de contianer en een dienstbus met wat ondersteund personeel. Hier hoef je echt niet je eigen cilinder op de rug te schroeven dat doen de mannen van de container voor je


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #21 Gepost op: 10 februari 2005, 19:56:11
bij een inzet met 2 TASSEN (kan langdurig zijn), komt er echt niet altijd gelijk een ademluchtcontainer ter plaatse en kan het zijn dat je op je eigen mensen bent aangewezen, er zijn vele voorbeelden te bedenken waar je het met je eigen korps zal moeten redden, maar uiteindelijk leven we steeds meer in een land van regeltjes, het zou mij niets verbazen.
Nemo me impune lacessit


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #22 Gepost op: 10 februari 2005, 19:58:54
bij een inzet met 2 TASSEN (kan langdurig zijn), komt er echt niet altijd gelijk een ademluchtcontainer ter plaatse en kan het zijn dat je op je eigen mensen bent aangewezen, er zijn vele voorbeelden te bedenken waar je het met je eigen korps zal moeten redden, maar uiteindelijk leven we steeds meer in een land van regeltjes, het zou mij niets verbazen.
ze fabrieken zo een regeltje van
"het wisselen van flessen moet door geschoolde mensen worden gedaan,behalve tijdens inzetten" ;D ;D


Heidebrandje

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 10 februari 2005, 20:02:34
bij een inzet met 2 TASSEN (kan langdurig zijn), komt er echt niet altijd gelijk een ademluchtcontainer ter plaatse en kan het zijn dat je op je eigen mensen bent aangewezen, er zijn vele voorbeelden te bedenken waar je het met je eigen korps zal moeten redden, maar uiteindelijk leven we steeds meer in een land van regeltjes, het zou mij niets verbazen.

Als we hier in de regio G&V middelbrand geven komt er meestal wel een ademluchtcontainer. Maar idd er zijn al korpsen waar alleen personeel wat er voor opgeleid is adumlucht onderhoud/vullen mogen doen. Zoals bij ons in Bussen en ook in Naarden en Laren is dat inmiddels zo. Ik weet dat in Laren alle beroeps deze opleiding heeft en de chaufeurs die dienst draaien in de nacht en weekende. Dus cilinder wisselen doet de chauffer
Wij volgen hun in dit proces en als alles na behoren werkt gaan ook wij dit systeem ook gebruiken


firemanr

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 10 februari 2005, 23:12:46
Hiero heb je ook een ademluchtcontainerploeg. Zij verzorgen dus de maskers en vullen op de oefenavonden ook de flessen. Ze zijn ook speciaal opgeleidt  door MSA. ;)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #25 Gepost op: 10 februari 2005, 23:17:59
Ook wij hebben opgeleide personen maar als we nu al zover zijn geraakt dat we voor het wisselen van een ademluchtfles nu ook al opgeleid moeten worden gaat me een beetje ver hoor.............

Daarnaast is het nog steeds onderdeel van de opleiding brandwacht voor zo ver ik op de hoogte ben dus die zou daarmee ook in strijd zijn met de regelgeving.

Waar staat trouwens dat alleen opgeleide personen dit mogen doen want dit ruikt weer sterk naar een commerciel verhaal waar weer een paar bedrijven flink aan willen verdienen.


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #26 Gepost op: 11 februari 2005, 16:25:55
Ook wij hebben opgeleide personen maar als we nu al zover zijn geraakt dat we voor het wisselen van een ademluchtfles nu ook al opgeleid moeten worden gaat me een beetje ver hoor.............

Daarnaast is het nog steeds onderdeel van de opleiding brandwacht voor zo ver ik op de hoogte ben dus die zou daarmee ook in strijd zijn met de regelgeving.

Waar staat trouwens dat alleen opgeleide personen dit mogen doen want dit ruikt weer sterk naar een commerciel verhaal waar weer een paar bedrijven flink aan willen verdienen.

ben bang dat het die kant weer op gaat  :(
het wordt weer zo uitgelegd dat we het liefst er een hele certificering op los laten.
dat woordje "deskundig" of "opgeleid" persoon moet eens even nuchter bekeken worden  :-\
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #27 Gepost op: 11 februari 2005, 23:03:00
het woord deskundig is helemaal niet goed, of mischien juist wel,

volgens van Dale betekend DES een ontkenning, dus een deskundige is per definitie iemand die het niet weet.

beter is een kundig iemand of een terzake kundige.
Nemo me impune lacessit


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #28 Gepost op: 13 februari 2005, 20:23:15
Ook wij hebben opgeleide personen maar als we nu al zover zijn geraakt dat we voor het wisselen van een ademluchtfles nu ook al opgeleid moeten worden gaat me een beetje ver hoor.............

Daarnaast is het nog steeds onderdeel van de opleiding brandwacht voor zo ver ik op de hoogte ben dus die zou daarmee ook in strijd zijn met de regelgeving.

Waar staat trouwens dat alleen opgeleide personen dit mogen doen want dit ruikt weer sterk naar een commerciel verhaal waar weer een paar bedrijven flink aan willen verdienen.
in feitte ben je na de opleiding brandwacht opgeleidt om een ademluchtfles te mogen wisselen  ;)
Maar ik ben het volledig met je eens dat de enige die hier beter van worden de fabrikanten van ademluchtapperatuur zullen zijn  :-\


Nol

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 16 februari 2005, 12:56:27
De buffer zorgt er alleen voor dat je de cilinder sneller kunt vullen in het begin, als de buffer gebruikt wordt zakt ook hier de druk en zul je de rest met de compressor moeten bijvullen.
Heb je dus een paar ciliders gevuld krijg je de volgende al niet meer zo vol.
Want je zal de buffer moeten afsluiten bij het vullen van de cilinders.
Als je dan de cilinders aan de vulbank gaat wisselen of tijdens het afkoelen kan de buffer weer gevuld worden.
Op de ademluchtwagen/bak is dit wel handig maar voor op de kazerne is het een dure aangelegheid.
Bij ons mag iedereen cilinders vullen, na het krijgen van een werkinstructie het onderhoud aan de toestellen wordt door gediplomeerd personeel uitgevoerd.

Groetjes Nol