Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen

Auteur Topic: Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen  (gelezen 154417 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #70 Gepost op: 20 oktober 2005, 19:06:05
Ik zie weleens dat de Lifeliner bij schemering nu wel vliegt, dat was vroeger niet zo, maar ik vraag me nog steeds af, waarom er 's nachts gevlogen moet worden....

Zo'n MMT busje kan ook snel tp zijn en helemaal als er een begeleiding geregeld kan worden (moet dan wel heel snel gebeuren ;)) En er zijn veel nadelen aan 's nachts vliegen, heeft ook met geluidsnormen te maken...

je hebt het daar wel over wat andere afstanden he als hier, daar rijd je snel een uur in een regio, wat hier niet zo is, en de MMT bus zal hier ook niet snel naar Den Helder vertrekken denk ik (weet ik niet zeker)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #71 Gepost op: 20 oktober 2005, 20:43:17
Ben ik met je eens Jeroen, maar waarom dan niet meer Traumacentra, dus meer MMT busjes....
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Lukas074

  • Gast
Reactie #72 Gepost op: 22 oktober 2005, 14:59:53
ik denk dat meer trauma centrums niet nodig zijn, maar meer MMT busjes verspreiden over het inzetgebeid.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #73 Gepost op: 22 oktober 2005, 15:26:18
en dan? wilde je dan de trauma artsen (waar al op sommige centra tekort aan is om een nacht MMT te vormen) verspreiden en de hele nacht koffie laten leuten?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Lukas074

  • Gast
Reactie #74 Gepost op: 22 oktober 2005, 16:00:04
en dan? wilde je dan de trauma artsen (waar al op sommige centra tekort aan is om een nacht MMT te vormen) verspreiden en de hele nacht koffie laten leuten?



Ja..... Daar zit wel wat in.


Robert

  • Gast
Reactie #75 Gepost op: 25 oktober 2005, 22:08:19
Er zijneigenlijk al vijf traumacentra teveel. Immers om goed bedreven te geraken in de traumachirurgie moet je voldoende patient contacten hebben. Welnu, geen enkel TC in nl heeft dit. Dus extra tc om aan meer busjes te komen is de wereld omdraaien. Geen goed idee dus. Daarnaast zijn de heli's van de TC prestige objecten. VWS wil inderdaad dat één heli s'nachts gaat vliegen onder politieke druk. In een land waar de ambulancezorg op een hoog niveau staat is het niet nodig om meer heli's te laten vliegen voor MMT's. Wel is het nodig om interklinische transporten via de lucht te regelen. Immers neonaten en traumapatienten worden soms opgevangen en behandelt in ziekenhuizen die hier nite voor zijn toegerust( personeel en apparatuur).
De media wordt gebruikt om de boodschap van de hoogleraren chrirugie naar buiten te brengen omtrent de wensen; vooral s'nachts ook vliegen en wel door mijn kliniek ( Nijmegen) Het is toch niet logisch dat zij s'nachts gaan vliegen als je maar één heli kan laten rondvladderen! :(


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #76 Gepost op: 26 oktober 2005, 17:12:31
En wat moeten we hier dan aan doen, Robert? Jij bent immers de expert op dit gebied denk ik op dit forum...
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Marno

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
  • Co-assistent - SEH EMC RB-Callantsoog
Reactie #77 Gepost op: 27 oktober 2005, 00:38:46
1420059   00:34:44   27-10-05   GROUP   A1 ERICA 23 HVT ONWEL Life Line 2

dat is aardig in de nacht toch?
Zijn er ondertussen zaken veranderd of is het gewoon een foutje?
Aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan h


Sar 303 sqn

  • Gast
Reactie #78 Gepost op: 27 oktober 2005, 08:24:26
Dat is geen foutje.
Maar ze vliegen nog niet 's avonds.
Hier zit MMT 's nachts gewoon op het vliegveld waar ze overdag ook zitten.
En worden dezelfde pagers gebruikt, met dus dezelfde capcode.

En aangezien iedereen een andere omschrijving van de capcode geeft in die programma's kan er wat verwarring ontstaan.
Als volgende heb ik hem ook zien staan:

1420059   00:34:30   27-10-05   GROUP   A1 ERICA 23 HVT ONWEL CPA Rotterdam-Rijnmond (LIFE LINE TWO / MMT)


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #79 Gepost op: 27 oktober 2005, 11:21:49
Maar waarom gaat het MMT naar een onwelwording? Moet iets heel bijzonders zijn, toch?

C.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon