Controle brandkranen

Auteur Topic: Controle brandkranen  (gelezen 11337 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ruud H.

  • Gast
Gepost op: 3 februari 2005, 16:19:55
Hallo ik heb een vraagje.

Hier bij ons in de gemeente worden alle brandkranen jaarlijks gecontroleerd. Hierbij moet je denken aan het schoonmaken van de put, plaatsen opzetstuk en controle op de werking van de brandkraan. Het waterleiding bedrijf is met deze controle niet zo heel erg blij, deze heeft zoiets als de dichtbij zijnde put niet goed werkt kan je altijd nog de volgende put ook pakken. Hierbij komt ook nog dat de kans op vervuiling van het waterleiding net ook nog aanwezig is. Hierbij zou je ongeveer vierhonder aansluitingen kunnen vervuilen met alle gevolgen van dien. Graag zou ik willen weten hoe de controle bij jullie in de gemeente gaat. Is dit jaarlijks of iedere twee jaar. Besteden jullie het uit of doen jullie het zelf.

Gr. Ruud




Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 3 februari 2005, 16:42:06
hier doen ze het, het hele jaar door
dus dat zal per kraan een keer per jaar zijn denk ik

vaak gaat er ook een of twee mee van de jeugdbrandweer
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #2 Gepost op: 3 februari 2005, 16:44:11
Hier doen ze het ook minimaal 1x per jaar (zou wel meer zijn) meestal tijdens een oefenavond,
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 3 februari 2005, 16:50:55
wij doen het zelf 1x per jaar,en maken meteen een lijst als er bij een put gebreken zijn dus als een put stuk is.En die gaat dan naar het waterleidingbedrijf,die dan een paar jaar later er wat aan gaan doen  :-X >:(


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #4 Gepost op: 3 februari 2005, 16:52:53
Jah indd, zou wel zo makkelijk zijn als er ergens brand is dat je zeker weet dat de brandkraan het doet, dus toch is dat wel goed dat ze regelmatig gecontroleerd worden.
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #5 Gepost op: 3 februari 2005, 17:26:40
Ja hoor hier ook gewoon minimaal 1x per jaar, en dat doen we gewoon zelf, ten minste de onderhoudsman doet dit gewoon meenemen  ;D ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


firemanr

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 3 februari 2005, 17:49:54
Hier doen ze het ook minimaal 1x per jaar (zou wel meer zijn) meestal tijdens een oefenavond,
Wij doen dit niet meer, Robin, ;) het wordt nu door de gemeente gedaan geloof ik. Wij deden het 2 jaar geleden nog wel, alleen zetten we er toen al geen water meer op, vanwege de vervuiling in het waternet. ;)


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #7 Gepost op: 3 februari 2005, 17:54:11
Wij doen dit niet meer, Robin, ;) het wordt nu door de gemeente gedaan geloof ik. Wij deden het 2 jaar geleden nog wel, alleen zetten we er toen al geen water meer op, vanwege de vervuiling in het waternet. ;)

ooh oke, dan weet ik dat ook weer  ;)
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Ronald Kuijpers

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 4 februari 2005, 16:35:58
Hallo ik heb een vraagje.

Hier bij ons in de gemeente worden alle brandkranen jaarlijks gecontroleerd. Hierbij moet je denken aan het schoonmaken van de put, plaatsen opzetstuk en controle op de werking van de brandkraan. Het waterleiding bedrijf is met deze controle niet zo heel erg blij, deze heeft zoiets als de dichtbij zijnde put niet goed werkt kan je altijd nog de volgende put ook pakken. Hierbij komt ook nog dat de kans op vervuiling van het waterleiding net ook nog aanwezig is. Hierbij zou je ongeveer vierhonder aansluitingen kunnen vervuilen met alle gevolgen van dien. Graag zou ik willen weten hoe de controle bij jullie in de gemeente gaat. Is dit jaarlijks of iedere twee jaar. Besteden jullie het uit of doen jullie het zelf.

Gr. Ruud

Hallo Ruud,

De brandkranen staan niet op het drinkwater aangesloten! Dit zou inderdaad gevaarlijk zijn voor ons drinkwater!  :-\ En dan nog iets van pak maar gewoon de volgende put ??? vind ik een beetje raare uitspraak op dat moment telt elke sec. Zo een man weet niet waar die over praat als die put nodig is moet ie het doen en als daar controle voor nodig is dan gaat die put open zo simpel is het! Dus meneer van het waterleiding bedrijf moet niet zeuren!

Groet Ronald.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #9 Gepost op: 4 februari 2005, 17:08:36
Hallo Ruud,

De brandkranen staan niet op het drinkwater aangesloten! Dit zou inderdaad gevaarlijk zijn voor ons drinkwater!  :-\ En dan nog iets van pak maar gewoon de volgende put ??? vind ik een beetje raare uitspraak op dat moment telt elke sec. Zo een man weet niet waar die over praat als die put nodig is moet ie het doen en als daar controle voor nodig is dan gaat die put open zo simpel is het! Dus meneer van het waterleiding bedrijf moet niet zeuren!

Groet Ronald.
waar zijn jullie brandkranen op aan gesloten dan  :o ???