Controle brandkranen

Auteur Topic: Controle brandkranen  (gelezen 11345 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10 Gepost op: 4 februari 2005, 17:29:39
ja dat vraag ik me ook af
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • veiligheid boven alles
Reactie #11 Gepost op: 4 februari 2005, 17:53:47
Het spuien van de brandkranen is hier niet meer toegestaan, voor de rest worden ze een maal per jaar gecontroleerd.
Vergeet niet te leven, meer is er niet.  Het leven is mooi, je moet het wel willen zien.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #12 Gepost op: 6 februari 2005, 11:29:35
Hallo Ruud,

De brandkranen staan niet op het drinkwater aangesloten! Dit zou inderdaad gevaarlijk zijn voor ons drinkwater!  :-\

Groet Ronald.

Wat voor brandkranen hebben jullie dan in voorburg?
of hebben jullie een speciale brandkraan waterleiding aan laten liggen in jullie dorp?  Bij ons zit de brandkraan gewoon op het drinkwaternet aangesloten hoor, en controleren we ze gewoon lekker zelf, Als je op de hydron moet wachten duurt het veel te lang  >:( >:( ??? ??? :-\ :-\
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Ronald Kuijpers

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 6 februari 2005, 17:43:44


Wat voor brandkranen hebben jullie dan in voorburg?
of hebben jullie een speciale brandkraan waterleiding aan laten liggen in jullie dorp? Bij ons zit de brandkraan gewoon op het drinkwaternet aangesloten hoor, en controleren we ze gewoon lekker zelf, Als je op de hydron moet wachten duurt het veel te lang >:( >:( ??? ??? :-\ :-\

Ik ben met school op excursie geweest naar het DZH (Duinwaterbedrijf Zuid-Holland) Daar heb ik mij laten vertellen dat het water op de brandkranen wel wordt gefilterd maar NIET drinkbaar is! Ook staat dit niet in verbinden met ons drinkwater omdat dat gevaarlijk zou zijn voor ons drinkwater zoals ik eerder al zei! Ook maakt het niks uit als hij wel op het drinkwater staat aangesloten want er staat genoeg druk op zo een leiding dat er geen vuil terug kan stromen in de leidingen! Dit is wat ik mij heb laten vertellen!

Groet Ronald Kuijpers.

(Mag toch wel aannemen dat ie man weet waarover hij praat als die daar bij de water zuivering werkt!)


Ton d Breejen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
Reactie #14 Gepost op: 7 februari 2005, 22:07:40
Citaat
Ook maakt het niks uit als hij wel op het drinkwater staat aangesloten want er staat genoeg druk op zo een leiding dat er geen vuil terug kan stromen in de leidingen! Dit is wat ik mij heb laten vertellen!

Het instromen van vuil wordt ook wel het insluis effect genoemd. Dit heeft echter niets met de waterdruk te maken. Het kan bij lage maar ook bij hoge waterdrukken gebeuren. Alleen het op de juiste manier aansluiten van een ondergrondse brandkraan zorgt ervoor dat er (Nagenoeg) geen vuil in het leidingnet kan stromen.

Groeten, Ton.


poetjoet

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 7 februari 2005, 23:02:47
Citaat
Ik ben met school op excursie geweest naar het DZH (Duinwaterbedrijf Zuid-Holland) Daar heb ik mij laten vertellen dat het water op de brandkranen wel wordt gefilterd maar NIET drinkbaar is! Ook staat dit niet in verbinden met ons drinkwater omdat dat gevaarlijk zou zijn voor ons drinkwater zoals ik eerder al zei! Ook maakt het niks uit als hij wel op het drinkwater staat aangesloten want er staat genoeg druk op zo een leiding dat er geen vuil terug kan stromen in de leidingen! Dit is wat ik mij heb laten vertellen!

Groet Ronald Kuijpers.

(Mag toch wel aannemen dat ie man weet waarover hij praat als die daar bij de water zuivering werkt!)


De ondergrondse en ook de meeste bovengrondse brandkranen zitten wel degelijk op het drinkwaternet aangesloten. Een geboorde put daarentegen staat in verbinding met "openwater." Er zijn echter wel ondergrondse en bovengrondse brandkranen die niet op het drinkwaternet zijn aangesloten, maar dit zijn de kranen die op het zogenaamde landbouwwaternet zijn aangesloten. Dit is inderdaad water dat wel gefilterd word, maar dat niet gedronken kan worden. Het kan dus zo zijn dat in gemeenten en of dorpen waar heel veel landbouw is dat daar tevens alle brandkranen op aangesloten zijn, maar in de gemeenten die veel woonhuizen hebben en weinig tot geen landbouw is dit gewoon het drinkwaternet.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #16 Gepost op: 7 februari 2005, 23:45:55
Klopt, ben het weer helemaal met je eens hoor   ;D ;D :D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #17 Gepost op: 8 februari 2005, 20:24:28
een geboorde put in verbinding met open water??????

je blijft hier dingen "leren" :o of is het dat je mond er van open blijft vallen ::) ::) ::)  :'( :'(

probeer goede of anders geen informatie te geven denk ik dan maar.  :-X :-X


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #18 Gepost op: 8 februari 2005, 20:46:36
Haha niet veel landbouw in leidschendam-voorburg maar in den haag is het ook zo dat het water niet drinkbaar is !!!

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #19 Gepost op: 8 februari 2005, 21:18:42
Met openwater zullen ze het grondwater bedoelen, en dat kan weer onstaan door openwater wat infiltreerd in de grond?