Controle brandkranen

Auteur Topic: Controle brandkranen  (gelezen 11322 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #20 Gepost op: 8 februari 2005, 22:22:38
Met openwater zullen ze het grondwater bedoelen, en dat kan weer onstaan door openwater wat infiltreerd in de grond?
Open water is zeer zeker geen grondwater,open water is gewoon oppervlakte water dus een vijver of gracht.Geboorde putten staan in verbinding met het grondwater  ;)


mus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • veiligheid boven alles
Reactie #21 Gepost op: 10 februari 2005, 13:03:19
Er zijn in verschillende gemeenten projecten opgestart waarbij men gebruik maakt van een "vuil" water en een schoon(drink)water leidingnet. Het vuile waternet wordt onder andere gebruikt om de toiletten mee door te spoelen. Dit is uitgedokterd om het milieu te sparen. Dus om minder schoon water te gebruiken. Op al de twee netwerken zijn brandkranen aangesloten. Dus het is mogelijk dat er brandkranen zijn die niet op het drinkwaterleidingnet zijn aangesloten.   ;)
Vergeet niet te leven, meer is er niet.  Het leven is mooi, je moet het wel willen zien.


Ronald Kuijpers

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 10 februari 2005, 13:16:16
Er zijn in verschillende gemeenten projecten opgestart waarbij men gebruik maakt van een "vuil" water en een schoon(drink)water leidingnet. Het vuile waternet wordt onder andere gebruikt om de toiletten mee door te spoelen. Dit is uitgedokterd om het milieu te sparen. Dus om minder schoon water te gebruiken. Op al de twee netwerken zijn brandkranen aangesloten. Dus het is mogelijk dat er brandkranen zijn die niet op het drinkwaterleidingnet zijn aangesloten. ;)
bedankt voor de bevestiging  8)


poetjoet

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 10 februari 2005, 17:33:43
Met openwater zullen ze het grondwater bedoelen, en dat kan weer onstaan door openwater wat infiltreerd in de grond?

Dat bedoel ik inderdaad, een geboorde put ligt vaak in de buurt van een kanaal of iets dergelijks waar veel grondwater te vinden is. Als ik dit mis heb mijn excuses hiervoor.


theo laren

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 10 februari 2005, 19:49:36
Dat bedoel ik inderdaad, een geboorde put ligt vaak in de buurt van een kanaal of iets dergelijks waar veel grondwater te vinden is. Als ik dit mis heb mijn excuses hiervoor.

hier in de gemeente hebben we 11 geboorde putten maar we hebben echt geen openwater zoals een kanaal of iets dergelijks. we zitten hier midden op de heide dus je verhaal gaat niet op


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #25 Gepost op: 10 februari 2005, 19:50:34
hier in de gemeente hebben we 11 geboorde putten maar we hebben echt geen openwater zoals een kanaal of iets dergelijks. we zitten hier midden op de heide dus je verhaal gaat niet op
anders leggen we wel een toevoertje over de A27 heen hoor  8) ;D ;D


theo laren

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 10 februari 2005, 19:53:35
anders leggen we wel een toevoertje over de A27 heen hoor  8) ;D ;D

doe dan maar door de fietstunnel. al hebben we langs de A27 twee geboorde putten liggen


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #27 Gepost op: 10 februari 2005, 22:09:54
Het water in de geboorde putten is afkomstig van grondwaterstromen die dus onder de grond lopen, die grondwaterstromen kunnen worden gevoed door openwater, of infiltrering door neerslag.

Openwater hoeft niet perse in de buurt te liggen maar de grondwaterstromen kunnen over grote afstanden plaatsvinden.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #28 Gepost op: 10 februari 2005, 22:56:25
Jup, en zo is dat !   ;) ;) :D :D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


poetjoet

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 14 februari 2005, 18:22:04
o.k., ik geef me gewonnen.