NED 3: POWLITIE derde seizoen vanaf maandag 17 maart 2014 om 21.55u

Auteur Topic: NED 3: POWLITIE derde seizoen vanaf maandag 17 maart 2014 om 21.55u  (gelezen 18226 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
"Powned gaat boefjes vangen"

De politie heeft het druk met bonnenquota, georganiseerde misdaad en het beveiligen van voetbalwedstrijden. Het ouderwetse 'boeven vangen' schiet er nog weleens bij in, daarom helpt Powned ze een handje in het nieuwe programma POWLITIE.

POWLITIE laat zien hoe met het gebruik van moderne technologie iedereen boeven kan vangen. En boeven vangen, dat deden we.

Zendtijd PowNed - POWLITIE promo

Kijk zaterdag om 20:55 naar Zendtijd Powned op Nederland 3!

POWLITIE: Oldskool boeven vangen met moderne techniek. Zaterdag 20.55 uur, Zendtijd PowNed, op Nederland 3.
http://www.powned.tv/overpowned/blog/2012/03/powlitie.html
----

Soort van Undercover in Nederland, alleen zonder zwart balkje ? Wat je overigens niet ziet in de promo, wel in de uitzending van net is dat de jongeman vermoedelijk een scooter heeft gestolen, en er kwam een postje ter plaatse. PS: Hero Brinkman heeft aangegeven een dagje mee te willen in burger  98uiye




skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #1 Gepost op: 24 maart 2012, 01:22:41
Volgens mij worden hier aardig wat regeltjes overtreden.

Uitlokking, privacy... onder andere?

Ik geloof niet dat dit programma een lang leven gaat hebben.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #2 Gepost op: 24 maart 2012, 01:35:40
Ik heb het programma nog niet gezien maar ik juich dit soort initiatieven wel toe. De politie kan niet uitlokken en heeft heel wat nodig voor het verborgen camera's kan plaatsen, de pers is daar wat vrijer in. Je krijgt je verdachten aangeleverd en meestal nog met beeldmateriaal ook. Scheelt weer politieinzet.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #3 Gepost op: 24 maart 2012, 01:43:26
Ok, maar in hoeverre zal een rechter tot veroordeling overgaan als we dit soort initiatieven gaan toestaan in NL?

Dan kun je in elke plaats wel een locale burgerwacht/zender op gaan zetten die zo te werk gaat.
Ik denk dat het niet gewenst is.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #4 Gepost op: 24 maart 2012, 13:26:23
Item over POWLITIE uit de uitzending van POWNED van vrijdag 23 maart:

PowNews - Powlitie helpt de Politie
Geüpload door TheOliversWorld2 op 24 mrt 2012
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #5 Gepost op: 24 maart 2012, 14:49:21
Ok, maar in hoeverre zal een rechter tot veroordeling overgaan als we dit soort initiatieven gaan toestaan in NL?

Dan kun je in elke plaats wel een locale burgerwacht/zender op gaan zetten die zo te werk gaat.
Ik denk dat het niet gewenst is.
Het nadeel kan zijn dat een verdachte strafverlichting krijgt omdat hij met z'n kop op TV is geweest. Voor mij een zeer kromme redenering, maar this is Holland. Maargoed, doordat de politie keuzes maakt in wat ze aanpakken is het vaak ook of helemaal niet gepakt worden of strafverlichting. Dan dat laatste maar.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #6 Gepost op: 24 maart 2012, 20:33:10
Het doel heiligt alle middelen.

Om tot het beste resultaat tekomen moet men echt tot het uiterste gaan. Alle registers open, geen steen op de ander laten staan.Keihard erin en geen genade.

Alleen nog even over dat doel. Dat zijn de kijkcijfers.
 Terusten, allemaal.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #7 Gepost op: 24 maart 2012, 21:19:52
Een paar emoticons om de uitzending te verbeelden:  :-\ :-X


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #8 Gepost op: 24 maart 2012, 21:20:59
Het nadeel kan zijn dat een verdachte strafverlichting krijgt omdat hij met z'n kop op TV is geweest. Voor mij een zeer kromme redenering, maar this is Holland. Maargoed, doordat de politie keuzes maakt in wat ze aanpakken is het vaak ook of helemaal niet gepakt worden of strafverlichting. Dan dat laatste maar.
Na het doen van enig onderzoek hebben ze de dader (verdachte voor zij die nu nog niet door hebben wie de scooter heeft gestolen) en een ander persoon toch maar geblurred, uit voorzorg blijkbaar.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #9 Gepost op: 24 maart 2012, 21:23:34
Een paar emoticons om de uitzending te verbeelden:  :-\ :-X
Ik vond het een goede uitzending: Als dit anderen aanzet ook op deze manier een scooter te beveiligen (en in geval van diefstal actie te ondernemen) wordt de stap voor een dief om een scooter te stelen steeds groter: want welke scooter heeft nu wel GPS en welke niet?

Jammer wel van dat laatste stuk, zowel van Powned als van de politie: Het had niet zo hoeven lopen en zodanig uitgezonden hoeven worden