NED 3: POWLITIE derde seizoen vanaf maandag 17 maart 2014 om 21.55u

Auteur Topic: NED 3: POWLITIE derde seizoen vanaf maandag 17 maart 2014 om 21.55u  (gelezen 18262 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #10 Gepost op: 24 maart 2012, 21:26:04
Een paar emoticons om de uitzending te verbeelden:  :-\ :-X

Niet alleen de uitzending, maar ook de reactie van de agent. Ik snap best dat het een vreemde gewaarwording is, maar ik geloof niet dat de agent geleerd heeft zo om te gaan met omstanders. Zo valt het ook wel enigszins te begrijpen dat sommige aanhoudingen uit de hand lopen..........

Enne, hoevaak is het nu al geen punt van discussie (of eigenlijk niet meer) geweest dat cameraploegen op de openbare weg mogen filmen? Ik mag toch hopen dat er inmiddels ook tijdens de opleiding aandacht besteed wordt aan het gedrag van journalisten op de openbare weg (m.b.t. innemen materiaal, camera wegduwen etc.) ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #11 Gepost op: 24 maart 2012, 21:27:11
Gemengd gevoel over een paar dingen in het programma, maar eerlijk gezegd: het was wel effectief, die kerel is in ieder geval gepakt wat het was vast niet de eerste keer dat hij het deed en nu is hij tenminste even van de straat.

Van die agent op het einde, tja ik snap de verwarring en ik snap dat je helemaal niet zit te wachten op een cameraploeg, maar wellicht had hij iets professioneler kunnen reageren, wat zijn vrouwelijke collega wel deed en de andere mannelijke collega later ook. Wel jammer dat die andere mannelijke collega vervolgens de twee door laat bekvechten en zijn collega niet even voor zichzelf in bescherming neemt.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #12 Gepost op: 24 maart 2012, 21:29:59
Ik vond het een goede uitzending: Als dit anderen aanzet ook op deze manier een scooter te beveiligen (en in geval van diefstal actie te ondernemen) wordt de stap voor een dief om een scooter te stelen steeds groter: want welke scooter heeft nu wel GPS en welke niet?

Jammer wel van dat laatste stuk, zowel van Powned als van de politie: Het had niet zo hoeven lopen en zodanig uitgezonden hoeven worden

Don't get me wrong Haageneesch, het zag er erg goed uit ! En volgende week laptopdieven traceren O0 Wat ik jammer vond was het laatste stukje van agent vs journalist...


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #13 Gepost op: 24 maart 2012, 21:31:54
is het ergens terug te bekijken??
Ben erg benieuwd geworden...


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #14 Gepost op: 24 maart 2012, 21:41:40
is het ergens terug te bekijken??
Ben erg benieuwd geworden...
Ik denk dat het hier zal worden geplaatst:

http://www.powned.tv/uitzendinggemist/zendtijd_powned.html

Powlitie was een onderdeel van Zendtijd Powned
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #15 Gepost op: 24 maart 2012, 21:44:11
Don't get me wrong Haageneesch, het zag er erg goed uit ! En volgende week laptopdieven traceren O0 Wat ik jammer vond was het laatste stukje van agent vs journalist...

Inderdaad, die mannelijke agent met grijs haar als ik het me goed herinner, langere kerel met kisten en zijn broek daar ingestopt had zijn collega even tegen zichzelf moeten beschermen als je het mij vraagt en het gesprek met journalist moeten overnemen want het leek er op dat die 2 best in staat waren een fatsoenlijk gesprek te voeren.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #16 Gepost op: 24 maart 2012, 21:48:04
Inderdaad, die mannelijke agent met grijs haar als ik het me goed herinner, langere kerel met kisten en zijn broek daar ingestopt had zijn collega even tegen zichzelf moeten beschermen als je het mij vraagt en het gesprek met journalist moeten overnemen want het leek er op dat die 2 best in staat waren een fatsoenlijk gesprek te voeren.

Weetje, ik bedenk me net: Hij zal maar net van een fatale aanrijding zijn gekomen, we just don't know. Korps had wel excuses aangeboden, moet ik erbij zeggen.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #17 Gepost op: 24 maart 2012, 21:51:26
Weetje, ik bedenk me net: Hij zal maar net van een fatale aanrijding zijn gekomen, we just don't know. Korps had wel excuses aangeboden, moet ik erbij zeggen.

Natuurlijk, ik veroordeel de agent ook helemaal niet, hij is vast niet altijd zo opvliegerig als hij in dat filmpje overkomt, anders zou hij het vak echt niet uitoefenen. Het is gewoon een mens, alleen jammer dat zijn collega het niet signaleert en het gesprek niet overneemt zodat die agent gewoon even de tijd kan nemen om tot zichzelf te komen.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #18 Gepost op: 24 maart 2012, 22:31:09
Na het doen van enig onderzoek hebben ze de dader (verdachte voor zij die nu nog niet door hebben wie de scooter heeft gestolen) en een ander persoon toch maar geblurred, uit voorzorg blijkbaar.

Niet uit voorzorg, maar na een kort geding:

Citaat
Scooterdief Wesley, die vanavond wordt ontmaskerd in het PowNed-programma Powlitie, wil niet met zijn gezicht in beeld. Vanmiddag plofte er een heuse sommatie op de deurmat.

Volgens Wesley zou het zijn reputatie onherstelbaar beschadigen als vanavond op landelijke televisie te zien is hoe hij een scooter steelt. Voor half vijf vanmiddag moest PowNed dan ook schriftelijk bevestigen dat de scooterdief onherkenbaar zal worden gemaakt, zo staat te lezen in de sommatie. Omdat wij dit niet van plan zijn, volgt er om zeven uur vanavond een kort geding.

In het programma Powlitie helpen verslaggevers van PowNed de politie met het ouderwetse boeven vangen. Kijken dus; vanavond om vijf voor negen op Nederland 3.

Update 20.34 Wesley is in het gelijk gesteld en moet onherkenbaar in beeld worden gebracht.
http://www.powned.tv/overpowned/blog/2012/03/powlitiesommatie.html

Ik wacht overigens met smart op Uitzending Gemist :). Ik ben benieuwd...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #19 Gepost op: 25 maart 2012, 10:53:29
Niet uit voorzorg, maar na een kort geding:

Citaat
Volgens Wesley zou het zijn reputatie onherstelbaar beschadigen als vanavond op landelijke televisie te zien is hoe hij een scooter steelt.
Zijn reputatie? Is de rechter bang dat zijn reputatie beschadigd wordt? Hij heeft een scooter gestolen.

Oh oh rechtsprekend Nederland  98uiye