Politiehonden / Speurhonden / Drugshonden / Explosieven-honden / Search and Rescue-honden / K9

Auteur Topic: Politiehonden / Speurhonden / Drugshonden / Explosieven-honden / Search and Rescue-honden / K9  (gelezen 64851 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Goed, dan even op de man af:

Vind er - nadat er een inzet heeft plaatsgevonden met een politiehond - een toetsing plaats of de hond op de juiste wijze is ingezet en of aan alle inzetcriteria is voldaan?


Barbie-crosser

  • Gast
Ik heb een veel beter idee

Voor de Politie.. pepperspray en meer van da soort dingen.. deze regeltjes schrappen  ;D O0

We verzuipen  in de ..onzinnige .. regeltjes !!  :P


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Als we voor de politie de regeltjes gaan afschaffen, waarom zouden burgers zich dan aan de regels moeten houden...?

Geen goed idee. Het is hier het Wilde Westen niet.


Ron-Almere

  • Gast
Goed, dan even op de man af:

Vind er - nadat er een inzet heeft plaatsgevonden met een politiehond - een toetsing plaats of de hond op de juiste wijze is ingezet en of aan alle inzetcriteria is voldaan?

Ja dat gebeurd aan de hand van de geweldsrapportage welke door de hondengeleider is opgemaakt. En waneer de verdachte word voorgeleid bij de (h)ovj zal dit worden getoetst.


Ron-Almere

  • Gast
Ik heb een veel beter idee

Voor de Politie.. pepperspray en meer van da soort dingen.. deze regeltjes schrappen  ;D O0

We verzuipen  in de ..onzinnige .. regeltjes !!  :P

En voor pepperspray zijn geen regels dacht je?


Barbie-crosser

  • Gast
En voor pepperspray zijn geen regels dacht je?

Juist helaas WEL

Dat bedoel ik.. regels  bv de Pepperspray.. afschaffen.. jullie dragen die dingen niet voor de fun


GMX

  • Brigadier VP Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
he gelukkig we hebben weer wat gevonden om over te zeiken! Waarom hebben we alle geweldsmiddelen nog als alles aan regeltjes is verbonden waardoor je het amper nog kan gebruiken?

Ik word hier zo moe van! Typische Nederland....hoezo betuttelen??


(we=ombudsman)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Noem het betuttelen, noem het zeiken.

Ik vind dat de politie haar werk ten alle tijden moet kunnen doen. Maar...

Op het moment dat we alles wat de overheid doet niet meer kunnen toetsen aan de regels, als dus kritiek op het functioneren van de overheid niet meer mogelijk is, dan leven we niet meer in een democratie, maar in een dictatuur.

En da's ook nie goe nie.


Ron-Almere

  • Gast
Maar zullen we het nu over de inzet van het geweldsmiddel diensthond houden ipv af te slaan naar de overige geweldsmiddelen?


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Right.

Even terug naar de toetsing van de inzet van de poltiehond dus.

Kennelijk is er reden geweest ( er zal ongetwijfeld iemand hebben lopen urineren...) voor de Nationale Ombudsman om meer en duidelijkere regels te vragen waarin hij dus op zekere hoogte wordt gesteund door het ministerie.
Waar ontbreekt het dan specifiek aan? Duidelijke kaders en/of scenario's? Dan mag het wel, dan mag het niet?