Politiehonden / Speurhonden / Drugshonden / Explosieven-honden / Search and Rescue-honden / K9

Auteur Topic: Politiehonden / Speurhonden / Drugshonden / Explosieven-honden / Search and Rescue-honden / K9  (gelezen 65082 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Ik heb voldoende gezien en gehoord van mensen die er - kennelijk - meer verstand van hebben dan ik.

En wat een flauwekul verhalen over mensen die meteen niks doen op het moment dat zo'n hond vastpakt. Ik kan me juist heel goed voorstellen dan een mens dusdanig in paniek raakt van 50 kilo wild beest dat deze zich juist gaat verzetten en dus ernstigere verwondingen oploopt.

De landelijke richtlijnen moeten er zo snel mogelijk komen. Ter bescherming van de hond, de agent en de burger.

Ik geloof dat iedereen dus even beter het bericht van RA moet lezen. Er staat er zijn richtlijnen vastgesteld door de raad van HC's. Dat betekend dus dat deze richtlijnen al landelijk zijn doorgevoerd. Overigens als het een wetswijziging zou betreffen dan heb je het over jaren voordat dit goedgekeurd en ingevoerd wordt. Ik denk dat deze richtlijnen meer dan duidelijk zijn over het hoe, wanneer en waarom maar ook zeker wanneer NIET...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Ron-Almere

  • Gast
Ik heb voldoende gezien en gehoord van mensen die er - kennelijk - meer verstand van hebben dan ik.

En wat een flauwekul verhalen over mensen die meteen niks doen op het moment dat zo'n hond vastpakt. Ik kan me juist heel goed voorstellen dan een mens dusdanig in paniek raakt van 50 kilo wild beest dat deze zich juist gaat verzetten en dus ernstigere verwondingen oploopt.

De landelijke richtlijnen moeten er zo snel mogelijk komen. Ter bescherming van de hond, de agent en de burger.

Ach als je zo'n 30 jaar bezig bent in de africhting van politiehonden(KNPV) en daarnaast ook als pakwerker bent bezig geweest dan weet je inderdaad iets meer over diensthonden dan een leek. Dat houd niet in dat ik alles weet, want ook ik heb mijn leermomenten, maar ik weet aardig wat.

Ik kan geen "flauwekul"verhalen terug vinden hoor. Misschien dat het in de ogen van een leek zo is, maar er zijn mensen die daar anders overdenken. Flauwekul verhalen zijn die van mensen die menen dat ze een diensthond van zich kunnen afschoppen.
Op het moment dat een diensthond je vast hebt is het heel snel over met je verzetten tegen de hond. En de "helden"die menen dat ze dat wel kunnen/moeten doen, ja dat zijn mensen die verwondingen oplopen. Dus eigenschuld dikke bult.

En wbt de richtlijnen, daar over heb ik al verwezen naar de raad van HC's. Waar Grizz al naar verwees, die heeft dus goed gelezen.


pelagiapeil

  • Gast
En dan wil ik er nog aan toevoegen dat degene die goed gebeten is,daarvoor meerdere aanwijzingen of waarschuwingen heeft gehad.En wie niet horen wil..................................... 8)


Ron-Almere

  • Gast


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Gevaarlijkste politiehonden ooit: niet te stoppen  :o ???
http://www.depers.nl/video/326096/Gevaarlijkste-politiehonden-ooit-niet-te-stoppen.html#
12 okt 09 16:40

Bron: de pers / Zoomin

let vooral ook even op rond 0:45... ::) :-X

filmpje ook via youtube te bekijken:
Samen sterk in de hulpverlening!


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Zo'n schattig keffertje wil ik niet tegenkomen... brr...
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
das een aanvalshond van de raid,het arrestatieteam van de franse nationale politie.
de nederlandse at s beschikken ook over dergelijke aanvalshonden.

Foto verwijderd, ten eerste een foto van nu.nl, ten tweede kenteken van een AT voertuig zichtbaar.
mod. Jerommeke


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Un chien de police français, c'est dangereux!  :o
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Milpol

  • Flora&fauna boa
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
das een aanvalshond van de raid,het arrestatieteam van de franse nationale politie.
de nederlandse at s beschikken ook over dergelijke aanvalshonden.

Dit is iets wat iedere diensthond kan, alleen een AT hond werkt in stilte. Ook fijn dat de hond z'n geleider nog even tussendoor "opknapt" 8)
Dit is zuiver een privé mening. Schade en/of problemen ontstaan door het opvolgen van deze informatie is geheel voor eigen risico.


Taxx

  • Gast
Ik ben het met Live eens,....Elke diensthond kan zoiets doen, zoals in het franse filmpje.
Dus ook de Nederlandse diensthonden  8) Die zijn net zo getraind...Die zou ik ook niet zomaar voor de voeten lopen  ;D