Dierense brandweer scheurt langs flitspaal [1 april]

Auteur Topic: Dierense brandweer scheurt langs flitspaal [1 april]  (gelezen 14535 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

erik 67

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,622
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #20 Gepost op: 30 maart 2012, 10:51:44


Met de scooter lukt het binnen vijf minuten...http://www.youtube.com/watch?v=tcPK9zhau00

En met de scooter hoef je je niet aan de verkeersregels te houden????
Ik zie dat hij over een fietspad rijd in haalt op de rotonde dus als dit dan de veilige manier is dat betwijfel ik dan ook weer.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #21 Gepost op: 30 maart 2012, 11:23:10
En met de scooter hoef je je niet aan de verkeersregels te houden????
Ik zie dat hij over een fietspad rijd in haalt op de rotonde dus als dit dan de veilige manier is dat betwijfel ik dan ook weer.

De aanduiding "fietspad" aan het eind van de straat is in tegenspraak met het bord aan het begin van de straat, "de Logger": doodlopend muv (brom)fietsers. Dit is gemeld aan de gemeente die gaat het bord aan het eind van de straat aanpassen zodat ook brommers daar door mogen.  Als je achter de stilstaande auto's aansluit dan valt het voordeel van een brommer ten opzichte van een auto wat minder spectaculair uit. Ik zie echter geen onveilige situatie, het gaat niet hard. Ik denk dat als ik dezelfde tijd probeer te halen met een auto het aanzienlijk minder veilg zal zijn. Ik zal eens kijken wat ik kan doen op video gebied.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 30 maart 2012, 11:30:05
Want er is geen enekel vrijwilliger in Nederlands die zich netjes aan de snelheid houdt met een alarmering. Nee ik ook niet. :P
Was vroeger al zo. ;D
Wat rijden de vrijwilligers toch heerlijk rustig ;D

van alarmering tot blussen 1990

User: scannerhenkie


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #23 Gepost op: 30 maart 2012, 12:26:51
Inderdaad lekker veilig op de scooter  >:D Tel de verkeersovertredingen  :(
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #24 Gepost op: 30 maart 2012, 12:36:35
Inderdaad lekker veilig op de scooter  >:D Tel de verkeersovertredingen  :(

Hij gaat volgens mij ook wel harder dan 45  O0
Freude am Fahren


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #25 Gepost op: 30 maart 2012, 12:43:11
Ergens is de hele gedachtengang best wel bizar. Om uitruktijden te halen (of eigenlijk gewoon om mee te mogen) scheurt iedereen naar de brandweerkazernes met alle risico's van dien terwijl hierdoor het probleem alleen maar gemaskeerd wordt! Zouden er nog steeds zoveel brandweervoertuigen en posten uit gaan als de aanrijd tijd (omdat vrijwilligers zich wel aan de regels houden) ineens 2 minuten hoger zou zijn?

Rust dus brandweervrijwilligers uit met een blauw zwaailicht (of rood of een bordje of een andere variant die hier wel eens is langsgekomen) of handhaaf gewoon de regels.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #26 Gepost op: 30 maart 2012, 12:48:29
Ergens is de hele gedachtengang best wel bizar. Om uitruktijden te halen (of eigenlijk gewoon om mee te mogen) scheurt iedereen naar de brandweerkazernes met alle risico's van dien terwijl hierdoor het probleem alleen maar gemaskeerd wordt! Zouden er nog steeds zoveel brandweervoertuigen en posten uit gaan als de aanrijd tijd (omdat vrijwilligers zich wel aan de regels houden) ineens 2 minuten hoger zou zijn?

Rust dus brandweervrijwilligers uit met een blauw zwaailicht (of rood of een bordje of een andere variant die hier wel eens is langsgekomen) of handhaaf gewoon de regels.

Fietelijk snijdt je hier een goed punt aan. Het is een bestuurlijk probleem.  Om de aanrijdtijd van de brandweer te kunnen garanderen is er een spreidingsplan, en voor de vrijwilligers een opkomsttijd. Hoe meer je de grenzen op zoekt des te eerder iets zal barsten.

De vraag alleen is moet er geraced worden om de aanrijdtijd te halen (probleem spreidingsplan) of om de opkomsttijd te halen (locatie kazerne, of locatie vrijwilliger). Vaak zal het een combinatie van beide zijn waarbij de enthousiaiste vrijwilliger aan het kortse eind trekt. Al zal dit vooral spelen in kleinere steden en niet in dorpskeren of steden met 24u beroeps.
Freude am Fahren


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #27 Gepost op: 30 maart 2012, 14:18:37
Ik vind het een goede zet om de flitspaal tijdelijk uit te schakelen bij een melding. alleen had ik dit niet zomaar naar buiten gebracht en gecommuniceerd met de pers.
Het zal idd een goede motivatie zijn geweest om het op aanrijtijden van de vrijwilligers te gooien. Cijfers zijn voor de politiek en op bestuurlijk niveau heel erg belangrijk. Al denk ik niet dat de brandweerman daar aan denkt als z'n pieper af gaat ;D Je kan jezelf ook afvragen of die paar KM te hard echt heel veel verschil maakt. Ik kan me goed voorstellen dat je in de adrenaline net vergeet dat daar een flitspaal staat.
Als jij in je pieper reanimatie of woningbrand ziet verschijnen weet je dat die mensen heel snel hulp nodig hebben. Maar dit mag niet betekenen dat je allerlei gekke capriolen uit moet gaan halen in het verkeer. De vraag is alleen wat kan je wel gedogen en wat niet... Ik denk dat het vooral aankomt op GBV.


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #28 Gepost op: 30 maart 2012, 15:47:32
Rust dus brandweervrijwilligers uit met een blauw zwaailicht (of rood of een bordje of een andere variant die hier wel eens is langsgekomen) of handhaaf gewoon de regels.

Je vergeet de SIGMA leden, KNRM leden en alle andere vrijwillige hulpverleners die er in Nederland zijn.
Ik heb van huis naar mijn opkomstplaats last van 2 camera's en mijn collega 7. Hoe gaan we dit oplossen?

Wetgeving is duidelijk hierin en we hebben ons hier aan te houden. krijg je een PV? jammer dan.
Er wordt nergens in je instructie gegeven dat je harder mag rijden bij het afgaan van de piepers, dus moet je ook niet zeuren als je een bekeuring krijgt.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


Rood123

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 142
Reactie #29 Gepost op: 30 maart 2012, 16:07:14
Ik moet over hele lange weg met een dubbele doorgetrokken streep waar ik 100 mag en harder kan als ie vrij is.
Maar ja als er een vrachtwagen voor me zit dan heb ik een probleem.
Kunnen we hier dan ook niet een uitzondering voor maken? Die flitspalen geloof ik wel, das een kwestie van op tijd en hard genoeg remmen.

Volgens mij is er al eens gesproken over op dit forum maar volgens mij zou het heel handig zijn om bijvoorbeeld een rode zwaailamp uit te reiken aan iedere vrijwilliger bij de brandweer, knrm, reddingsbrigade, sigma etc. etc. Dan is het in ieder geval duidelijk voor mede weggebruikers dat je niet voor de lol er langs wilt.