Dierense brandweer scheurt langs flitspaal [1 april]

Auteur Topic: Dierense brandweer scheurt langs flitspaal [1 april]  (gelezen 14475 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #30 Gepost op: 30 maart 2012, 16:16:33
Je vergeet de SIGMA leden, KNRM leden en alle andere vrijwillige hulpverleners die er in Nederland zijn.
Ik heb van huis naar mijn opkomstplaats last van 2 camera's en mijn collega 7. Hoe gaan we dit oplossen?

Wetgeving is duidelijk hierin en we hebben ons hier aan te houden. krijg je een PV? jammer dan.
Er wordt nergens in je instructie gegeven dat je harder mag rijden bij het afgaan van de piepers, dus moet je ook niet zeuren als je een bekeuring krijgt.
Prima voor mij. Dat is precies mijn punt maar nu wordt het ene gezegd en het andere gedaan.

Citaat van: PifS
Ik kan me goed voorstellen dat je in de adrenaline net vergeet dat daar een flitspaal staat.
Als jij in je pieper reanimatie of woningbrand ziet verschijnen weet je dat die mensen heel snel hulp nodig hebben.
Als je door adrealine die flitspaal niet meer ziet dan moet je gewoon niet in een auto stappen. Want als je de flitspaal niet ziet, hoe kan je de kleuter die met zijn fietsje aan het oversteken is wel zien?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #31 Gepost op: 30 maart 2012, 16:53:51
De wet overtreden om aanrijdtijden te halen is het paard achter de wagen spannen en mag nooit de oplossing zijn.

Je moet je altijd realiseren dat als er een probleem is op dat gebied en je lost het op de werkvloer op een geimproviseerde manier op dan zorg je er voor dat het eigenijke probleem onzichtbaar wordt en zal daar niets aan gedaan worden, integendeel als er bezuinigd moet worden zal men wijzen naar de prima uitrijtijden die gehaald worden, er kan dus best nog wat bezuinigd worden. Het probleem is niet dat je niet hard genoeg mag rijden. Wij moeten eens ophouden met alles op de werkvloer proberen op te lossen.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #32 Gepost op: 30 maart 2012, 17:08:20
Hij gaat volgens mij ook wel harder dan 45  O0

Volgens mij niet. Bedenk dat de HD GOPRO een groothoeklens heeft, daardoor lijkt ie veel sneller te gaan.

Moet je op weg naar een uitruk roomser zijn dan de paus? De brandweerman op de fiets die alleen op weg naar een uitruk zijn hand ineens uitsteekt bij het afslaan en met op en neer zwaaien van zijn rechter arm aangeeft dat ie gaat stoppen bij de kazerne? Je moet wel in het bezit zijn van enig onderscheidend vermogen om in te zien wat het verschil is tussen een flitspaal uitzetten om het hardrijden van vrijwilligers te bevorderen en het even voorzichtig een verkeerd geplaatst verkeersbord pakken om een stuk af te kunnen snijden.

De gemeente Blaricum heeft alle leden van de KNRM uitrukploeg daar een scooter gegeven, de uitvaartijden zijn er zeer conurrerend door geworden.


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #33 Gepost op: 31 maart 2012, 14:01:03
Dit lijkt me typisch zo'n onderwerp waarbij het eerst een keer flink fout moet gaan voordat de beleidsmakers er iets mee doen.  :-\


erik 67

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,622
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #34 Gepost op: 2 april 2012, 07:55:45
Het was al door diverse leden opgemerkt maar hier dan de bevestiging.

Flitspaal uit bij brand in Dieren is 1 aprilgrap

Door: de Redactie op 02-04-2012, 00:00
DIEREN – Afgelopen week was op deze website te lezen dat de flitspaal aan de Harderwijkerweg in Dieren bij een melding voor de brandweer voor 6 minuten uit gaat, zodat vrijwilligers onderweg naar de kazerne niet meer geflitst worden. Dit kan volgens de wet niet en is een 1 aprilgrap.

Lezers trapten massaal in de grap, die ook in de regionale krant Regiobode werd geplaatst. De redactie ontving veel reacties op het bericht en zelfs op het Hulpverleningsforum en het forum van Flitsservice werd het onderwerp uitgebreid besproken. Ook bij de brandweer ontstond verwarring.

De Dierense brandweer bestaat, net de meeste brandweerkorpsen in Nederland, alleen uit vrijwilligers. Zij hebben naast de brandweer gewoon een baan en worden door middel van een pieper opgeroepen om naar de kazerne te komen, daar om te kleden en uit te rukken met de brandweerwagen. In de praktijk blijkt dat zij na het krijgen van een melding onderweg naar de kazerne nog wel eens te hard rijden. Ze willen immers zo snel mogelijk vanaf de kazerne uitrukken, want elke seconde telt. Toch zal de flitspaal aan de in Dieren gewoon aan blijven.

http://gelrenieuws.nl/2012/04/flitspaal-uit-bij-brand-in-dieren-is-1-aprilgrap.html


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #35 Gepost op: 2 april 2012, 07:59:28
Het was al door diverse leden opgemerkt maar hier dan de bevestiging.

Die reacties werden door het moderatorteam dan ook snel op een 'zijspoor' gezet.  98uiye


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #36 Gepost op: 2 april 2012, 09:05:53
Die reacties werden door het moderatorteam dan ook snel op een 'zijspoor' gezet.  98uiye

Op welke wijze heeft het moderatorteam reacties op een zijspoor gezet?

Hebben zij reacties verwijderd?

Als dit zo is er dan sprake van (onwenselijke) censuur?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #37 Gepost op: 2 april 2012, 09:15:25
Op welke wijze heeft het moderatorteam reacties op een zijspoor gezet?

Hebben zij reacties verwijderd?

Als dit zo is er dan sprake van (onwenselijke) censuur?

Zucht, jij bent zo iemand die koste wat het kost 1 aprilgrappen wilt verpesten zeker? Waar was je al die voorgaande jaren met 1 april toen exact hetzelfde gebeurde (niet alleen hier, maar op vrijwel alle fora) :)


Arnold van Leeuwen

  • Manschap, chauffeur, bevelvoerder, medewerker OTO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 271
Reactie #38 Gepost op: 2 april 2012, 09:40:54
Ik vond hem briljant. Mijn reactie is verwijdert inderdaad maar ten goede van alle mensen die er volledig intuinde. Heerlijk om te lezen  098uo


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #39 Gepost op: 2 april 2012, 09:46:27
Zucht, jij bent zo iemand die koste wat het kost 1 aprilgrappen wilt verpesten zeker? Waar was je al die voorgaande jaren met 1 april toen exact hetzelfde gebeurde (niet alleen hier, maar op vrijwel alle fora) :)

Dit is mijn eerste 1april op dit forum en ik zeker iemand van de feesten en partijen.
Een 1 aprilgrap is pas goed gelukt als deze zonder cencuur tot een goed einde komt.

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed vandaar mijn eerdere reactie waar ik inhoudelijk nog geen reactie op heb gehad.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever