GRIP 2 (compagnie inzet) Bosbrand Gerritflesweg - Radio Kootwijk 01-04-2012

Auteur Topic: GRIP 2 (compagnie inzet) Bosbrand Gerritflesweg - Radio Kootwijk 01-04-2012  (gelezen 53295 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Een 1 april grap van het Jeugdjournaal op de Heide in Radio Kootwijk.

http://jeugdjournaal.nl/item/357885-meteorietenregen-in-nederland-1-april.html


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Net met een betrouwbare bron gesproken via de telefoon, volgende informatie gekregen.

- Een van de HOvD's is met de helikopter van de politie mee omhoog geweest om verkenning te doen vanuit de lucht.


Dit is niet helemaal waar. Ik heb zelf, als plaatsvervangend compagniescommandant, één van onze informatiemanagers (OIV-er) met de helikopter naar boven laten gaan voor een goed beeld vanuit de lucht. Ik had zelf ook kunnen gaan maar dat was voor mij even geen optie omdat ik eerst een aantal logistieke knelpunten opgelost wilde hebben. Bovendien heeft deze collega veel ervaring met natuurbranden en is hij één van mijn collega's uit het Heli-Team Brandweer (voor de inzet van de blushelikopters). Hij was in dit geval de juiste man op de juiste plek. Daar heb ik maar even dankbaar gebruik van gemaakt.

Omdat ik erg druk was met de commandovoering (met name op de UGS/commandopost) heb ik zelf nagenoeg geen foto's kunnen maken. Deze keer dus geen fotoverslag van de inzet van mijn kant...

De onderstaande foto vond ik toch wel eentje die ik snel moest maken. Mijn dienstauto, samen met de KLPD-heli, voor "de Kathedraal". De vlieger van de KLPD-heli kon het ook niet laten om even een paar mooie plaatjes te schieten van zijn heli voor dit fraaie gebouw midden op de heide.

 
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Wat foto's van mij, ben niet echt het '' veld '' in geweest.


Hoog Soeren 06-7748

Volgens mij is het niet de bedoeling dat mensen op de auto zitten of door het dak heen staan als er niet geblust word. Ik als bevelvoerder wil dit in iedergeval niet hebben....
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
begrijpelijke reactie , maar op dit voertuig is geen dubbele cabine aanwezig , alleen een open ruimte waar gestaan of half gezeten kan worden.  is een speciaal onwerp specifiek voor natuurbranden. Dus als bevelvoerder kan je dit gewoon accepteren of zelf alles doen,
Bij instappen begint de inzet.


Yellowjackal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 356
  • Zand zand en nog eens zand dat is wat hij wil
begrijpelijke reactie , maar op dit voertuig is geen dubbele cabine aanwezig , alleen een open ruimte waar gestaan of half gezeten kan worden.  is een speciaal onwerp specifiek voor natuurbranden. Dus als bevelvoerder kan je dit gewoon accepteren of zelf alles doen,
De mannen achterop horen tijdens de rit naar het vulpunt te gaan zitten maar de nieuwsgierigheid om te kijken naar het incident verleid je gauw om te gaan staan want als je zit kijk je tegen de achterzijde van de cabine aan (dichte plaat ijzer) en de communicatie achterop gaat hoofdzakelijk via het dakraam en daarvoor moet je weer staan dus blijft het altijd weer lastig. Tijdens langere ritten wordt er gezeten en als we in de buurt van het incident komen wordt er door de BVD gevraagd om te kijken in info te geven over het geen wat we zien dus moeten ook weer gaan staan.
Om goed te kunnen staan worden de banken omgeklapt zodat je er een werkplek wordt gemaakt


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Volgens mij is het niet de bedoeling dat mensen op de auto zitten of door het dak heen staan als er niet geblust word. Ik als bevelvoerder wil dit in iedergeval niet hebben....
De gevaarzetting valt op een vlakke weg reuze mee, auto valt echt niet spontaan om bij echt terreinrijden is het gevaarlijker en dit voertuig heeft zoals in de bovenstaande reactie's verwoord niet een echte manschappencabine.
Het nieuwe voertuig van Hoog Soeren heeft dat wel en zal als het goed is in de loop van het jaar dit voertuig vervangen.


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
@Crashtender

Hoe is het precies geregeld met de OvD bezettingen? Alle 6 de OvD's zijn gepiept, dus dan toch niet meer inzetbaar? Waarvoor worden deze ingezet? Of is het deels ter info? Zoja ingezet, wat als er bij een incident een OvD nodig is?
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Yellowjackal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 356
  • Zand zand en nog eens zand dat is wat hij wil
Om het lijstje compleet te houden hoort deze er ook nog bij. We mochten om 15:45 nog wat drinken en terug naar de post.
Even later kwam deze melding. Iedereen was terug gestuurd en ze wilde een voertuig met plaatselijke bekendheid terug hebben.
Om 20:30 hebben we de Unimog weer binnen gezet.

p2kflex
17:05:08 01-04-12GROUP-1PRIO 2 Melden bij UGS De Kathedraal
0804603BRW EVA (Hoog Soeren) (Bevelvoerder)
0804605BRW EVA (Hoog Soeren) (Kazernecode)
0804606BRW EVA (Hoog Soeren) (Blusploeg)
0806753BRW EVA (Hoog Soeren) (MDT - TS 7748)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Om 20:30 hebben we de Unimog weer binnen gezet.

Nadat Hoog Soerens beroepsdienst even wat gegeten had bij Halte Assel zeker?  :P
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Dit is niet helemaal waar. Ik heb zelf, als plaatsvervangend compagniescommandant, één van onze informatiemanagers (OIV-er) met de helikopter naar boven laten gaan voor een goed beeld vanuit de lucht. Ik had zelf ook kunnen gaan maar dat was voor mij even geen optie omdat ik eerst een aantal logistieke knelpunten opgelost wilde hebben. Bovendien heeft deze collega veel ervaring met natuurbranden en is hij één van mijn collega's uit het Heli-Team Brandweer (voor de inzet van de blushelikopters). Hij was in dit geval de juiste man op de juiste plek. Daar heb ik maar even dankbaar gebruik van gemaakt.

Hier had ik het laatst nog over met een collega. Zijn er specifieke opleidingen voor brandweerpersoneel om 'luchtwaarnemer' te worden. Of gaat dit op basis van ervaring, al dan niet in combinatie met talent? ;)

En dan doel ik niet alleen op natuurbranden, maar ook branden in meer stedelijk gebied, waar de heli's ook wel worden ingezet bij gebouwbranden.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s