GRIP 3 (1-aprilgrap met nepmijn) Westersingel - Leeuwarden 01-04-2012

Auteur Topic: GRIP 3 (1-aprilgrap met nepmijn) Westersingel - Leeuwarden 01-04-2012  (gelezen 37710 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
EOD naar Leeuwarden

LEEUWARDEN -  De Explosieven Opruimingsdienst (EOD) en politie zijn zondag aan het einde van de ochtennd uitgerukt naar het centrum van Leeuwarden. Dat gebeurde nadat de politie de melding kreeg dat er mogelijk een bom zou liggen in het water van de Westersingel, een breed water in het centrum.

De hulpdiensten houden er rekening mee dat het om een 1 aprilgrap zou kunnen gaan, maar zeggen geen enkel risico te nemen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/11825981/__EOD_naar_Leeuwarden__.html


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Ik voel een "1-aprilgrap" aankomen.. dergelijke zeemijnen duiken niet ineens zomaar midden in een stad op. Rotterdam zou dan nog kunnen met een open zeeverbinding, maar Leeuwarden? Desalniettemin zijn het behoorlijke klappen dus het zekere voor het onzekere is op z'n plaats hier denk ik.  98uiye
Bijdragen op persoonlijke titel.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Ik voel een "1-aprilgrap" aankomen.. dergelijke zeemijnen duiken niet ineens zomaar midden in een stad op. Rotterdam zou dan nog kunnen met een open zeeverbinding, maar Leeuwarden? Desalniettemin zijn het behoorlijke klappen dus het zekere voor het onzekere is op z'n plaats hier denk ik.  98uiye

Daar heb je eigenlijk wel een sterk punt, toen ik die foto zag vond ik het ook al een beetje ongeloofwaardig. Niet zozeer de foto zelf, maar meer hoe zo'n ding zomaar "ongemerkt" de binnenstad van de Friese hoofdstad kan bereiken.

Zou toch wat zijn zeg, zo'n enorm circus (GRIP, ontruiming, etc) voor een grap. Wat voor gevolgen zou dat kunnen hebben?


DennisVenemaFotografie

  • Fotojournalist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 736
  • www.dennisvenema.nl - Persfotografie -
    • Dennis Venema Fotografie
Daar heb je eigenlijk wel een sterk punt, toen ik die foto zag vond ik het ook al een beetje ongeloofwaardig. Niet zozeer de foto zelf, maar meer hoe zo'n ding zomaar "ongemerkt" de binnenstad van de Friese hoofdstad kan bereiken.

Zou toch wat zijn zeg, zo'n enorm circus (GRIP, ontruiming, etc) voor een grap. Wat voor gevolgen zou dat kunnen hebben?

Daarbij komt dat het waarschijnlijk koopzondag is in Leeuwarden (1e zondag van de maand), waardoor dus mogelijk ook ondernemers financieel geraakt worden. Ook bewoners worden gedupeerd en zeker ook voor de hulpverleningsdiensten zou het een kostbaar plaatje zijn.
DennisVenemaFotografie www.dennisvenema.nl - 112Midden-Groningen.nl


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
De eerste foto die ik heb gezien laat een "zeemijn" achtig ding zien, wat voor een 65 jaar oud ding in prima staat lijkt te zijn.
Wel raar dat hij pas boven komt in een binnenwater op precies 1 april...

Maar goed, het ding ziet er wel redelijk echt uit, en dan kun je geen enkel risico nemen.


Scannernet.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 240
  • Neem ook eens een kijkje op www.scannernet.nl
    • www.scannernet.nl
Daarbij komt dat het waarschijnlijk koopzondag is in Leeuwarden (1e zondag van de maand), waardoor dus mogelijk ook ondernemers financieel geraakt worden. Ook bewoners worden gedupeerd en zeker ook voor de hulpverleningsdiensten zou het een kostbaar plaatje zijn.

Komt ook nog eens bij dat om 14:30 de risicowedstrijd SC Cambuur - FC Zwolle in het Cambuurstadion wordt gespeeld. Ik ben benieuwd hoe ze dit met de politie-inzet gaan doen.
Neem ook eens een kijkje op Scannernet.nl voor Live Scanners, Live AIS, het laatste nieuws en foto's uit de regio


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Voorbeeldklapper:

Mine explosion
Bijdragen op persoonlijke titel.


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
p2kflex
13:00:32 01-04-12GROUP-3P Ass. Politie (GRIP: 3) WESTERSINGEL LEEUWARDEN
GRIP 30302210BRW Leeuwarden (Groepscode bruggen)
GRIP 30303011BRW Veiligheidsregio Friesland (HOvD Noord)
GRIP 30303063BRW Veiligheidsregio Friesland (OvD Midden)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
p2kflex
13:02:11 01-04-12GROUP-1B (GRIP: 3) WESTERSINGEL LEEUWARDEN LEEUWARDEN
0320908CPA Friesland (OvD-G)
0320911CPA Friesland (HS-GHOR)
0320912CPA Friesland (RGF)


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
ik denk dat echt een 1 april grap is, en een zeer misplaatste.  :-X
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen