GRIP 3 (1-aprilgrap met nepmijn) Westersingel - Leeuwarden 01-04-2012

Auteur Topic: GRIP 3 (1-aprilgrap met nepmijn) Westersingel - Leeuwarden 01-04-2012  (gelezen 37546 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Heeft dat effect dan? Mocht de bom ontploffen dan maakt het niet zoveel uit als de ramen nu open of gesloten zijn, want ramen heb je dan toch niet meer in je woning... Je kunt beter de boel gaan ontruimen, mocht dat nodig zijn.

Volgens collega's ter plaatse wordt het gebied steeds ruimer afgezet, nu al meer dan 500 meter.

Hier zat ik ook al over na te denken. Bij een explosie kun je volgens mij beter alles open hebben staan ivm de drukgolf. Misschien dat er dan toch nog iets heel blijft.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Er zit wel een oranje touwtje aan een uitsteeksel vast, dus dat kan duiden op een anker. Of dat moet hij tijdens zijn reis naar de binnenstad hebben meegenomen  :D


Foto: 112Fryslân


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Hier zat ik ook al over na te denken. Bij een explosie kun je volgens mij beter alles open hebben staan ivm de drukgolf. Misschien dat er dan toch nog iets heel blijft.

Maar wanneer iedereen de ramen openzet bij een explosie, heb je volgens mij extra kans dat gehele kozijnen uit een muur worden getrokken. Glaswerk is makkelijk te vervangen. Mochten kozijnen eruitvliegen, dan verliest een gevel ook een bepaalde draagkracht, met extra schade tot gevolg.


DJSmiley

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Er zit wel een oranje touwtje aan een uitsteeksel vast, dus dat kan duiden op een anker. Of dat moet hij tijdens zijn reis naar de binnenstad hebben meegenomen  :D


Foto: 112Fryslân

Ik weet niet hoe goed het zicht onder water is, maar heeft de EOD geen radiografisch onderzeebootje met camera oid?


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Maar wanneer iedereen de ramen openzet bij een explosie, heb je volgens mij extra kans dat gehele kozijnen uit een muur worden getrokken. Glaswerk is makkelijk te vervangen. Mochten kozijnen eruitvliegen, dan verliest een gevel ook een bepaalde draagkracht, met extra schade tot gevolg.

Lijkt mij een prima idee voor een nieuw topic om hierover eens te discusiëren.  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Er zit wel een oranje touwtje aan een uitsteeksel vast, dus dat kan duiden op een anker. Of dat moet hij tijdens zijn reis naar de binnenstad hebben meegenomen  :D


Foto: 112Fryslân

Ik denk dat een anker aan een oog aan de onderzijde zit. Dit touw zou er bij golfslag/stroming vanaf kunnen glijden. Mogelijk is het dus gewoon iets wat in het water dreef.
Of herkenning voor de daders?
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
Bommelding Westersingel: houd ramen en deuren gesloten


Houd ramen en deuren gesloten en houd afstand van de ramen als u binnen 300 meter van de Westersingel woont.
Deze oproep wordt gedaan naar aanleiding van een bommelding bij de Westersingel, nabij de Verlaatsbrug.
 
Serieus
 
De hulpdiensten en de gemeente Leeuwarden houden rekening met de huidige datum van 1 april, maar nemen de melding uiterst serieus. Op dit moment is de Explosieven Opruimings Dienst (EOD) ter plaatse.

bron gemeente Leeuwarden
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


WvM

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 237
    • 112 Hollands-Midden
p2kflex
15:18:37 01-04-12-ALPHA-PER DIRECT 2 OVDP IN DIENST KOMEN EN BELLEN MET MKNN
0302821Politie Veiligheidsregio Friesland (OvD-P sector Noord)


sylvester1986

  • Gast
Ik weet niet hoe goed het zicht onder water is, maar heeft de EOD geen radiografisch onderzeebootje met camera oid?
Dan zul je de mijnendienst moeten bellen. >:D
Die hebben wel een PAP, die gebruiken ze normaal ook bij het opruimen van mijnen.


WvM

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 237
    • 112 Hollands-Midden
p2kflex
15:25:38 01-04-12-ALPHA-PER DIRECT NOG 1 OVDP IN DIENST KOMEN
0302821Politie Veiligheidsregio Friesland (OvD-P sector Noord)